Mogen ambtenaren weigeren homostellen te trouwen
Moderator: Moderators
De gemeenteambtenaar die geen stellen van gelijk geslacht wil trouwen moet een andere functie kiezen. Religie en openbare functie dienen gescheiden te blijven. Straks gaan ambtenaren nog weigeren bouwaanvragen in behandeling te nemen van homostellen etc: Kortom waar ligt de grens? O u wilt aangifte doen van diefstal van de fiets van uw vrouw? Maar u bent zelf vrouw dus ik kan u niet helpen, komt u morgen maar terug dan is mijn tolerante collega er weer. Volgende! Het is gewoon een uitvloeisel van de spreekwoordelijke luiheid bij ambtenaren.

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Belasting is ook door religies algemeen geaccepteerd. Sociale verzekeringen niet. Er is voor mensen die religieuze bezwaren hebben tegen sociale verzekeringen de mogelijkheid geschapen om in plaats daarvan belasting te betalen.wahlers schreef:
- Bezwaar om belasting te betalen op grond van religieuze overtuiging!?!
Dan hoeft dat ook niet!
Je kunt geloven dat de kat dood is.
Je kunt geloven dat de kat levend is.
Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.
Of je weet dat je het niet kunt weten.
Je kunt geloven dat de kat levend is.
Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.
Of je weet dat je het niet kunt weten.
Belasting betalen ipv sociale verzekeringen is lood om oud ijzer. Ander etiketje. Gelegaliseerde hypocrisie, maar daar ligt niemand wakker van.
Homo's weigeren te huwen als trouwambtenaar is een onder Balkenende IV gelegaliseerde vorm van homohaat en hufterigheid. Het gaat dus nogal achteruit met de normen en waarden onder Balkenende IV.
Homo's weigeren te huwen als trouwambtenaar is een onder Balkenende IV gelegaliseerde vorm van homohaat en hufterigheid. Het gaat dus nogal achteruit met de normen en waarden onder Balkenende IV.
Rede
- afgestompt dier
- Forum fan
Sorry? Mag ik dan weten WAAROM het ene niet te vergelijken valt met de andere? Bovendien vergelijk ik geen homo's met Duitsers; ik heb het over ambtenaren die orders van hun meerderen op moeten volgen, geplaatst in de op dat moment heersende ideologie.Kitty schreef:Ik denk niet dat je homostellen kan vergelijken met de duitsers in de Tweede Wereldoorlog.Elberfeld schreef:Wat een vreemde redenering. Na de Tweede Wereldoorlog werd er op ambtenaren gevit, omdat zij keurig netjes, zonder hun geweten in te schakelen, WEL meewerkten met de Duitsers.
Nogmaals dit is een iets ander geweten dan in bovenstaand voorbeeld dat je geeft.En nu wordt er gevit op ambtenaren, omdat die wel hun geweten gebruiken, en NIET klakkeloos alles willen doen wat hen door hun meerderen is opgedragen.
Dat Kitty suggereert, dat ik homo's en Duitsters in oorlogstijd vergelijk, vind ik bijzonder kwalijk.
Kitty is duidelijk niet op de hoogte van de feiten. Lees maar het artikel in de Telegraaf over deze kwestie:Kitty schreef:Ik vind ten eerste het woord nicht een nare uitdrukking. Ten tweede gaat het hier helemaal niet om homostellen die expres een ambtenaar tegen zijn zin willen laten handelen. Er is helemaal niet gesproken over pesten vanuit de kant van de homostellen. En ook van dwingen van die kant is geen sprake. Waarom draai jij hier bewust alles om?Elberfeld schreef:En daarbij komt nog dat je wel een erg valse nicht moet zijn, als de gelukkigste dag van je leven pas compleet is, als je een gristelijke ambtenaar dwingt iets te doen waar deze niet blij van wordt. Liefde en pesten gaan wat mij betreft niet samen.
Discrimineer je zelf soms homo's?
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... naren.htmlDe Friese trouwambtenaar Eringa-Boomgaardt, die tweemaal weigerde een homohuwelijk te sluiten, moest het veld ruimen van het college nadat zij weigerde een verklaring van de gemeente te ondertekenen, waarin zij moest beloven in de toekomst ook homohuwelijken af te sluiten, evenals partnerregistraties van mensen van hetzelfde geslacht.
De zaak was bewust uitgelokt door een homostel, dat prima wist dat de gewraakte ambtenaar in 1986 was benoemd als opvolgster van een trouwambtenaar die het orthodox-christelijke volksdeel vertegenwoordigde.
En nu Kitty minder kennis van zaken heeft dan ik, ben ik ineens een homohater?
De redelijkheid is, dat er zat trouwambtenaren in Nederland zijn, en dat homostellen altijd de keuze hebben uit een leger ambtenaren zonder gewetensbezwaren. Daarom is dit eigenlijk ook een non-discussie.Kitty schreef:Het is maar de vraag wat je onder redelijkheid verstaat.Elberfeld schreef:Dit soort kwesties moet gewoon in alle redelijkheid kunnen worden opgelost, zonder al teveel gedoe.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
- collegavanerik
- Superposter
zou je dit ook een non-discussie vinden als het over negers of joden zou gaan?
Of anders geformuleerd: Vind je het recht op discriminatie een groter goed dan de plicht op gelijke behandeling volgens de wet?
Is discriminatie een recht dat in de grondwet thuis hoort?
Of anders geformuleerd: Vind je het recht op discriminatie een groter goed dan de plicht op gelijke behandeling volgens de wet?
Is discriminatie een recht dat in de grondwet thuis hoort?
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Je vergelijkt een totaal andere situatie met de huidige situatie. In oorlogstijd konden ambtenaren veelal niet anders, en als ze wel anders konden was het meewerken met de Duitsers net zo kwalijk als het nu discrimineren door werkweigering van homostellen. En de nu heersende idiologie is dat homo's mogen trouwen, dus hier geldt dat ambtenaren ook gewoon de orders van hun meerderen (de wet) op moeten volgen.Elberfeld schreef:Bovendien vergelijk ik geen homo's met Duitsers; ik heb het over ambtenaren die orders van hun meerderen op moeten volgen, geplaatst in de op dat moment heersende ideologie.
Dat Kitty suggereert, dat ik homo's en Duitsters in oorlogstijd vergelijk, vind ik bijzonder kwalijk.
Ik ben wel op de hoogte van dit artikel, maar dat incident wil nog niet zeggen dat alle homostellen er dus op uitzijn om bewust een ambtenaar te schofferen. Al kan ik me deze actie gezien het discriminerende karakter van de weigering best voorstellen.Kitty is duidelijk niet op de hoogte van de feiten. Lees maar het artikel in de Telegraaf over deze kwestie:
Door je alleen te richten op het uitlokken door dat homopaar leg je de zwarte piet naar mijn idee dus wel bij de verkeerde doelgroep.En nu Kitty minder kennis van zaken heeft dan ik, ben ik ineens een homohater?![]()
Dit is zeker geen nondiscussie, het ligt er maar aan vanuit welke partij je de discussie voert. Ik pleit hier voor het feit dat het trouwen van homostellen bij de wet is geregeld en volledig geaccepteerd, dat is de situatie op het moment. En het komt discriminerend over naar onze homo medemens dat ze door ambtenaren van de staat in een hokje worden geplaatst dat trouwen voor hen not-done is. En dit vind ik dus not-done. En daarin ben ik niet de enige.De redelijkheid is, dat er zat trouwambtenaren in Nederland zijn, en dat homostellen altijd de keuze hebben uit een leger ambtenaren zonder gewetensbezwaren. Daarom is dit eigenlijk ook een non-discussie.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
de eigenlijke kwestie is hoever je kunt gaan met een principe zoals bijvoorbeeld "befehl ist befehl"
dit voorbeeld haal ik expres even aan om de zaak op scherp te stellen
ik bedoel, wanneer ik in de jaren dertig van de vorige eeuw een jongen was geweest wonende in duitsland, dan had ik waarschijnlijk net zoals prins claus destijds bij de hitlerjugend gezeten
de kwestie die ik aan de orde stel is beroepscode, beroepsprofiel, gewetensproblemen en hoe hiermee om te gaan
natuurlijk is het zo dat een ambtenaar niet op grond van laten we zeggen homohaat mag weigeren een homostel te trouwen, maar omgekeerd is het ook zo dat je toch niet bij voorkeur een SGP-stemmende ambtenaar bij voorkeur zou moeten gaan opzadelen met het trouwen van als het even kan alleen maar homostellen
resumerend: het is moeilijk om tolerant te blijven, juist wanneer het erom gaat om het kwade door het goede te overwinnen
dit voorbeeld haal ik expres even aan om de zaak op scherp te stellen
ik bedoel, wanneer ik in de jaren dertig van de vorige eeuw een jongen was geweest wonende in duitsland, dan had ik waarschijnlijk net zoals prins claus destijds bij de hitlerjugend gezeten
de kwestie die ik aan de orde stel is beroepscode, beroepsprofiel, gewetensproblemen en hoe hiermee om te gaan
natuurlijk is het zo dat een ambtenaar niet op grond van laten we zeggen homohaat mag weigeren een homostel te trouwen, maar omgekeerd is het ook zo dat je toch niet bij voorkeur een SGP-stemmende ambtenaar bij voorkeur zou moeten gaan opzadelen met het trouwen van als het even kan alleen maar homostellen
resumerend: het is moeilijk om tolerant te blijven, juist wanneer het erom gaat om het kwade door het goede te overwinnen
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
Je zou helemaal gelijk kunnen hebben, Elberfeld. Dat hoor je mij niet ontkennen. Alleen, dan moet je wel consequent zijn. Negers, joden en moslims hebben ook keuze uit een leger ambtenaren zonder gewetensbezwaren. Dan moet je - als een ambtenaar weigert een negers, joden of moslims te trouwen - dat ook een non-discussie vinden.Elberfeld schreef:De redelijkheid is, dat er zat trouwambtenaren in Nederland zijn, en dat homostellen altijd de keuze hebben uit een leger ambtenaren zonder gewetensbezwaren. Daarom is dit eigenlijk ook een non-discussie.
Nogmaals, ik kom niet aan je standpunt, ik hoop alleen dat je er wel consequent mee bent.
Asl je betaalt wordt voor je werk moet je gewoon je werk doen, op de reguliere arbeidsmarkt heet het werkweigering.mustafa schreef:de eigenlijke kwestie is hoever je kunt gaan met een principe zoals bijvoorbeeld "befehl ist befehl"
Totaal irrelevant, ik betaal via mijn beastingcentjes ambtenaren en ik mag verwachten dat die gewoon hun werk doen.dit voorbeeld haal ik expres even aan om de zaak op scherp te stellen
Je werk doen en anders een andere baan zoeken. Ambtenaren mogen het misschien denken maar het zijn nog steeds geen godenzonen!de kwestie die ik aan de orde stel is beroepscode, beroepsprofiel, gewetensproblemen en hoe hiermee om te gaan
Oprotte en andere baan zoeken is dan het devies.
Irrelevant, het gaat om werkweigering van ambtenaren die nog verdedigt wordt ook!resumerend: het is moeilijk om tolerant te blijven, juist wanneer het erom gaat om het kwade door het goede te overwinnen
-
appelfflap
- Banned
en dan blijft nog steeds de vraag waarom ambtenaren meer mogen op dit vlak als bvb werkgevers, verhuurders, dancinguitbaters, buschauffeurs etc die tot nader order niemand mogen weigeren op basis van geslacht, afkomst en dergelijke.Tatar schreef:Je zou helemaal gelijk kunnen hebben, Elberfeld. Dat hoor je mij niet ontkennen. Alleen, dan moet je wel consequent zijn. Negers, joden en moslims hebben ook keuze uit een leger ambtenaren zonder gewetensbezwaren. Dan moet je - als een ambtenaar weigert een negers, joden of moslims te trouwen - dat ook een non-discussie vinden.Elberfeld schreef:De redelijkheid is, dat er zat trouwambtenaren in Nederland zijn, en dat homostellen altijd de keuze hebben uit een leger ambtenaren zonder gewetensbezwaren. Daarom is dit eigenlijk ook een non-discussie.
Nogmaals, ik kom niet aan je standpunt, ik hoop alleen dat je er wel consequent mee bent.
homohuwelijk
Ook even mijn bedenkingen:
1) stel: ik ben ambtenaar en ik moet huwelijken doen maar ik ben prinicpieel gekant tegen elk soort huwelijk. Mag ik voortaan weigeren én toch mijn werk behouden?
2) stel: ik ben lesbisch en woon in een piepklein dorpje met slechts één ambtenaar voor de huwelijken. Blijkt die nu toch wel gewetensbezwaren te hebben en dus ... Wat is hier de oplossing? Wat kost dit aan de gemeenschap?
3) als ambtenaar beloof ik alle wetten van het land/volk te respecteren. Los van het regeerakkoord staat in geen enkele wet dat ik als ambtenaar omwille van gewetensbezwaren mag weigeren om de wet na te leven. Als ik dat wil dan pleeg ik contractbreuk.
4) als ambtenaar moet ik de wet naleven en in die wet staat dat ik niet mag discrimineren. Als ik homohuwelijken weiger dan discrimineer ik en overtreed ik de wet. Opnieuw contractbreuk.
5) stel: ik volgde een opleiding tot slager en op mijn twintigste begin ik te werken in een slachthuis. Op mijn dertigste wordt ik vegetariër. Ik kan het niet langer met mijn geweten verzoenen om dieren te slachten. Wat is hier het logische gevolg? Juist, ofwel verhuis ik naar de administratie ofwel krijg ik de bons.
6) stel: ik heb een huis te verhuren maar weiger dit te verhuren aan een homokoppel en mijn reden is: gewetensbezwaren. Wat zal de uitspraak van de rechter zijn? Wellicht dat ik de wet overtreed omdat ik het homokoppel discrimineer.
7) stel: ik ben werkgever maar wil alleen mannelijke werknemers aanwerven. Ik roep gewetensbezwaren in: bijvoorbeeld: van de Heilige Koffiekan mag ik als man enkel samenwerken met andere mannen. Wat zal de rechter mij vertellen? Juist: ik overtreed de wet en dat mag niet.
Zo kan ik nog wel even doorgaan ...
Kortom:
ik vind dit gewoon niet kunnen. Puur discirminatie en vernedering. Een aanfluiting van de scheiding kerk en staat. Een beschaafd land onwaardig.
Groetjes vanuit het buurland België en sterkte aan diegenen die het opnemen voor de gediscrimineerden.
Lux.
1) stel: ik ben ambtenaar en ik moet huwelijken doen maar ik ben prinicpieel gekant tegen elk soort huwelijk. Mag ik voortaan weigeren én toch mijn werk behouden?
2) stel: ik ben lesbisch en woon in een piepklein dorpje met slechts één ambtenaar voor de huwelijken. Blijkt die nu toch wel gewetensbezwaren te hebben en dus ... Wat is hier de oplossing? Wat kost dit aan de gemeenschap?
3) als ambtenaar beloof ik alle wetten van het land/volk te respecteren. Los van het regeerakkoord staat in geen enkele wet dat ik als ambtenaar omwille van gewetensbezwaren mag weigeren om de wet na te leven. Als ik dat wil dan pleeg ik contractbreuk.
4) als ambtenaar moet ik de wet naleven en in die wet staat dat ik niet mag discrimineren. Als ik homohuwelijken weiger dan discrimineer ik en overtreed ik de wet. Opnieuw contractbreuk.
5) stel: ik volgde een opleiding tot slager en op mijn twintigste begin ik te werken in een slachthuis. Op mijn dertigste wordt ik vegetariër. Ik kan het niet langer met mijn geweten verzoenen om dieren te slachten. Wat is hier het logische gevolg? Juist, ofwel verhuis ik naar de administratie ofwel krijg ik de bons.
6) stel: ik heb een huis te verhuren maar weiger dit te verhuren aan een homokoppel en mijn reden is: gewetensbezwaren. Wat zal de uitspraak van de rechter zijn? Wellicht dat ik de wet overtreed omdat ik het homokoppel discrimineer.
7) stel: ik ben werkgever maar wil alleen mannelijke werknemers aanwerven. Ik roep gewetensbezwaren in: bijvoorbeeld: van de Heilige Koffiekan mag ik als man enkel samenwerken met andere mannen. Wat zal de rechter mij vertellen? Juist: ik overtreed de wet en dat mag niet.
Zo kan ik nog wel even doorgaan ...
Kortom:
ik vind dit gewoon niet kunnen. Puur discirminatie en vernedering. Een aanfluiting van de scheiding kerk en staat. Een beschaafd land onwaardig.
Groetjes vanuit het buurland België en sterkte aan diegenen die het opnemen voor de gediscrimineerden.
Lux.
jij verdedigt dus intolerantie en proclameert ongenuanceerdheidAtli schreef:Asl je betaalt wordt voor je werk moet je gewoon je werk doen, op de reguliere arbeidsmarkt heet het werkweigering.mustafa schreef:de eigenlijke kwestie is hoever je kunt gaan met een principe zoals bijvoorbeeld "befehl ist befehl"
Totaal irrelevant, ik betaal via mijn beastingcentjes ambtenaren en ik mag verwachten dat die gewoon hun werk doen.dit voorbeeld haal ik expres even aan om de zaak op scherp te stellen
Je werk doen en anders een andere baan zoeken. Ambtenaren mogen het misschien denken maar het zijn nog steeds geen godenzonen!de kwestie die ik aan de orde stel is beroepscode, beroepsprofiel, gewetensproblemen en hoe hiermee om te gaan
Oprotte en andere baan zoeken is dan het devies.
Irrelevant, het gaat om werkweigering van ambtenaren die nog verdedigt wordt ook!resumerend: het is moeilijk om tolerant te blijven, juist wanneer het erom gaat om het kwade door het goede te overwinnen
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist