Nieuwste 'religie': doemdenken over klimaat

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

BR

Bericht door BR »

Devious schreef:Ik zie overigens ook het nut niet in van het 'aantonen dat Gore ongelijk heeft', behalve dan dat het voor sommige mensen een excuus is om door te gaan met een verspillende levenswijze en lekker achterover te kunnen blijven leunen
Ofmet een betere interpretatie van het feiten materiaal komen en een betere oplossing aanvoeren.

Wat dacht je, vandaag ben ik een schaakbord?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

ik wacht wel tot die Gore film (van die vieze president) wel op televisie is. :D
Devious schreef:Bij iedere cruciale en gevaarlijke periode in de geschiedenis zijn er mensen die de ongerieflijke waarheid niet aan kunnen. Deze mensen proberen tegen de overvloed aan bewijs en tegen de wetenschappelijke concensus in, de waarheid te verdringen door de feiten te bagatelliseren, te verdraaien, belachelijk te maken, of te ontkennen. Men ziet het telkens weer gebeuren. Oók in WOII toen veel Duitse Joden geen oog hadden voor de tekenen des tijds, en niet luisterden naar de waarschuwende woorden van de roependen in de woestijn (om naar Palestina of Amerika te vertrekken).
Hierdoor ontstaat die passieve of fatalistische houding, en mijns inziens verschillen die mensen die ontkennen niet veel van de 'Inshallah'roepers, of degenen die 'na ons de zondvloed' roepen. Ik ga fijn verder met energiebesparende maatregelen in mijn huis, en ik zal niet luisteren naar de 'Inshallah'roepers, en ik wil niet in de ontkenningsfase verkeren. Ga allemaal maar lekker verder met ontkennen en beren op de weg zien. Ik zie voor mezelf geen nut meer om daar nog naar te luisteren.

Gegroet.
"Als het zo doorgaat..."
Die broeikashype is gewoon Malthus in een nieuwe jas.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

http://www.canada.com/nationalpost/fina ... 9b1b3542ef

"Gore's credibility is damaged early in the film when he tells the audience that, by simply looking at Antarctic ice cores with the naked eye, one can see when the American Clean Air Act was passed. Dr. Ian Clark, professor of Earth Sciences at the University of Ottawa (U of O) responds, "This is pure fantasy unless the reporter is able to detect parts per billion changes to chemicals in ice." Air over the United States doesn't even circulate to the Antarctic before mixing with most of the northern, then the southern, hemisphere air, and this process takes decades. Clark explains that even far more significant events, such as the settling of dust arising from the scouring of continental shelves at the end of ice ages, are undetectable in ice cores by an untrained eye.

In fact, the correlation between CO2 and temperature that Gore speaks about so confidently is simply non-existent over all meaningful time scales. U of O climate researcher Professor Jan Veizer demonstrated that, over geologic time, the two are not linked at all. Over the intermediate time scales Gore focuses on, the ice cores show that CO2 increases don't precede, and therefore don't cause, warming. Rather, they follow temperature rise -- by as much as 800 years. Even in the past century, the correlation is poor; the planet actually cooled between 1940 and 1980, when human emissions of CO2 were rising at the fastest rate in our history.

Similarly, the fact that water vapour constitutes 95% of greenhouse gases by volume is conveniently ignored by Gore. While humanity's three billion tonnes (gigatonnes, or GT) per year net contribution to the atmosphere's CO2 load appears large on a human scale, it is actually less than half of 1% of the atmosphere's total CO2 content (750-830 GT). The CO2 emissions of our civilization are also dwarfed by the 210 GT/year emissions of the gas from Earth's oceans and land. Perhaps even more significant is the fact that the uncertainty in the measurement of atmospheric CO2 content is 80 GT -- making three GT seem hardly worth mentioning.

But Gore persists, labeling future CO2 rises as "deeply unethical" and lectures the audience, "Each one of us is a cause of global warming." Not satisfied with simply warning of human-induced killer heat waves -- events in Europe this past year were "like a nature hike through the Book of Revelations," he says -- he then uses high-tech special effects to show how human-caused climate changes are causing more hurricanes, tornadoes, droughts, floods, infectious diseases, insect plagues, glacial retreats, coral die-outs and the flooding of small island nations due to sea level rise caused by the melting of the polar caps. One is left wondering if Gore thinks nature is responsible for anything."

Het artikel bestaat uit 4 paginas (zie link) die werkelijk geen spaan heel laten van de film. Echt, hoe deze film voor zoete koek geslikt wordt is serieus verontrustend. Misschien nog verontrustender is dat het ministerie van propaganda (linkse media met aan de leiding de nos en de vara) ons zonder ook maar 1 kritische noot deze materie als DE waarheid verkopen.
mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

mark aca controle schreef:
Van 1860 tot 1942 is een verandering van 0,8 graden te zien.
aan jouw plaatje is te zien dat het van 1860-1942 0,4 graden steeg.
ik heb nog eens in de bosatlas gekeken bij de temperatuurverandering in de 20 ste eeuw.
in nederland is de temperatuur nauwelijks gestegen net zoals voor heel europa geldt.
iets van 0,1-0,2 graden voor nederland.
Noord-Amerika: iets gestegen
Zuid-Amerika: goed gestegen
Afrika: ongeveer gelijk gebleven
Azië: iets gestegen
oceanië: iets gestegen
op veel plaatsen is de temperatuur ook gedaald zoals in siberië waar op sommige plaatsen de temperatuur meer dan 1,25 graden is gedaald.

en de verwachting is dat het in 2050 de temperatuur over de wereld 2 graden gestegen.
is.
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Het is een Galbak ik weet het maar hier een stukje van Leon de Winter over klimaatbeheersing wat ik jullie niet onthouden.

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
Geloof verzet bergen onzin.
Jaap

Bericht door Jaap »

Een artikel naar mijn hart. Mooi dat ook de Winter spreekt over het 'nieuwe klimaatgeloof' en 'een geloof van dogma's en taboe's'.

Ik ben het eens met hem wanneer hij zegt datwe niet stil moeten blijven zitten om innovaties voor schonere energie moeten blijven zoeken.

Waar het mij om gaat is de angstzaaierij. Maar nou val ik in herhaling.
"Ik ben tegen religie omdat het ons leert tevreden te zijn met het niet begrijpen van de wereld." - Richard Dawkins
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Kijktip :idea:

Gisteren als gast bij NOVA Salomon Kroonenberg. Vast nog wel te zien op uitzending gemist of zo. Ben het volledig met deze heer eens met name betreffende kostbare maatregelen alhier, terwijl wij dat geld beter kunen aanwenden om acute nood elders te lenigen ipv hier CO2 in de grond te stoppen zonder te weten of dit gaat helpen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

ik heb de uitzending van NOVA wel gezien
en voor wat betreft die financijele argumenten ben ik het ook wel met hem eens
waarom geen groene EKOnomie zoals GL, de banenkampioen, voorstaat?
lijkt me een beter idee
en eigenlijk vind ik dat ze de demokratie in de USA moeten vervangen door een dictatuur o.l.v. al gore
Laatst gewijzigd door mustafa op 02 feb 2007 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
marc aka controle
Ervaren pen

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

Ik snap niet dat Nova een clown als Kroonenberg uitnodigd.
Je kunt geloven dat de kat dood is.

Je kunt geloven dat de kat levend is.

Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.

Of je weet dat je het niet kunt weten.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Gerben schreef:Ik snap niet dat Nova een clown als Kroonenberg uitnodigd.
Waarom is deze man een clown volgens jou? Zijn alle mensen die kanttekeningen plaatsen bij de klimaathysterie rijp voor het circus?
Afbeelding
Kroonenberg geldt als een criticus van het Kyoto-protocol; hij relativeert de positie en de tijdsspanne van de mens binnen de geologische geschiedenis en wijst op de constante veranderingen in het klimaat, waar hij veelvuldig onderzoek naar gedaan heeft. Deze wetenschappelijke kritiek, samengevat in zijn boek De menselijke maat: de aarde over tienduizend jaar leverde hem veel publiciteit en optredens in diverse media op.

Publicaties (selectie)
Sevink, J., Hulshof, O.K., Mücher, H.J. & S.B. Kroonenberg, 1970 - Age and development of some fossil podzols in the Dinkel Valley (E Netherlands). in "From Field to Laboratory", Publ. Fys. Geogr. Bodemk. Lab. Amsterdam, 16:133‑148
Kroonenberg, S.B., 1975 - Polymetamorphism in pelitic gneisses and amphibolites of the Coeroeni Group, SW Suriname. Anais 10ma Conf. Geol. Interguianas, Belem do Para, Brasil, 1:414‑429
Kroonenberg, S.B., 1982 - A Grenvillian granulite belt in the Colombian Andes and its relation to the Guiana Shield. Geologie & Mijnbouw, 61:325‑333
De Vletter, D.R. & S.B. Kroonenberg, 1987 - The granitoid‑volcanic complex of Suriname. in: Precambrian evolution of the Amazonian Region, Final meeting of the Working group, Carajás, Brazil, september 9‑14, extended abstracts :55‑65
Alfaro, R.& S.B. Kroonenberg, 1992 - Research on sustainable land use: A case study in Costa Rica. Conference on Development related research: a second look at the role of the Netherlands, Groningen, December 9-10, 1992. Resource papers IV (Latin America): 37-41
Winkels, H.J., J.P.M. Vink, J.E.M. Beurskens & S.B. Kroonenberg, 1993 - Degree of pollution of the sediments in Lake Ketelmeer and lake IJsselmeer as affected by the river Rhine. Applied Geochemistry, Suppl. Issue 2:95-101
Kroonenberg, S.B., G.V. Rusakov, A.A.Svitoch, 1997 - The wandering of the Volga delta: a response to rapid Caspian Sea-level changes. Sedimentary Geology 107:189-209
Kroonenberg, S.B., E.N. Badyukova, J.E.A. Storms, E. I. Ignatov, N.S. Kasimov, 2000 - A full sea-level cycle in sixty-five years: barrier dynamics along Caspian shores. Sedimentary Geology 134:257-274
Kroonenberg et al., (20 authors, submitted) Solar-forced 2600 BP and Little Ice age highstands of the Caspian Sea (Geology)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

doctorwho schreef:Waarom is deze man een clown volgens jou?
Gerben schreef:Poe, wat een hoop eenzijdigheid, halve waarheden en onzin in één column. Te veel om inhoudelijk op in te gaan.
Kroonenberg gedraagt zich net als Al Gore. Ook Al Gore is een circusartiest. Of hetgeen hij verkondigt klopt lijkt hem niet te interesseren, als hij zijn publiek er maar mee kan vermaken.
doctorwho schreef:Zijn alle mensen die kanttekeningen plaatsen bij de klimaathysterie rijp voor het circus?
Nee. Er zijn zeker terechte kritieken. Ook in de verhalen die Kroonenberg schrijft haalt hij een aantal van die terechte kritieken aan. Ik hou alleen niet van mensen die hun standpunt proberen te verkondigen aan de hand van eenzijdigheid, halve waarheden en onzin.

marc aka controle
Ervaren pen

Gerben schreef:
doctorwho schreef:Waarom is deze man een clown volgens jou?
Gerben schreef:Poe, wat een hoop eenzijdigheid, halve waarheden en onzin in één column. Te veel om inhoudelijk op in te gaan.
Kroonenberg gedraagt zich net als Al Gore. Ook Al Gore is een circusartiest. Of hetgeen hij verkondigt klopt lijkt hem niet te interesseren, als hij zijn publiek er maar mee kan vermaken.
doctorwho schreef:Zijn alle mensen die kanttekeningen plaatsen bij de klimaathysterie rijp voor het circus?
Nee. Er zijn zeker terechte kritieken. Ook in de verhalen die Kroonenberg schrijft haalt hij een aantal van die terechte kritieken aan. Ik hou alleen niet van mensen die hun standpunt proberen te verkondigen aan de hand van eenzijdigheid, halve waarheden en onzin.
Ik denk dat je dit forum lang genoeg kent dat this answer won't do. Bewijzen graag dat Kroonenberg eenzijdig is, halve waarheden verkondigt en soms onzin praat.
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

marc aka controle schreef:Ik denk dat je dit forum lang genoeg kent dat this answer won't do. Bewijzen graag dat Kroonenberg eenzijdig is, halve waarheden verkondigt en soms onzin praat.
Gerben schreef:
Jaap schreef:(vanaf 1998 is de zeespiegel aan het dalen)
Heb je daar ook een betrouwbare bron voor, of geloof je die columnist op z'n blauwe ogen?

http://www.sargasso.nl/wp-content/uploa ... piegel.gif

In 2003 of zo was de zeespiegel inderdaad een keer lager dan in 1998. Maar om te doen alsof de zeespiegel dalende is, is gewoon misleiding.

http://www.watermarkt.nl/TIW/webs/TIW007/TIW0070501.gif

Deze geeft een langere tijdsperiode weer. Hier zie je dat het zeeniveau stabiel is en er bij het begin van de industriële revolutie een stijgende trend begint. (Overigens is hiermee een causaal verband geenszins aantoonbaar; de zeespiegel varieert van nature. Het is echter nogal dom om de natuur een handje te gaan helpen.)
"Die columnist" is Kroonenberg.

Plaats reactie