Octave, maar daar moet je eigenlijk mee oppassen. Octave is weliswaar gratis, maar een hoop van de foefjes die MatLab nou juist zo aantrekkelijk maken zitten niet in Octave en zul je zelf moeten ontwikkelen. MatLab is ook sneller danzij allerlei goede compileertrucs, zelfs al gebruik je een zichzelf optimaliserende kern van standaard wiskundefuncties die BLAS en ATLAS heten. Ik werd de kleine verschilletjes zo zat dat ik naar Matlab ben overgestapt.
Een gebruikersvriendelijke LaTeX editor (vergelijkbaar met Scientific Workplace)
LyX Ik schrijf er mijn proefschrift mee. Je kunt er nog leuke LaTeX-trucs mee uithalen, maar aangezien ik de macrotaal werkelijk ijzingwekkend slecht en obscuur vind, is het een ontstellende haat-liefde verhouding. Ik zal blij zijn als mijn proefschrift ook daadwerkelijk af is en ik met een gerust hart die nachtmerrie die TeX heet kan verlaten.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Er is in mijn ogen maar 1 goed programma hiervoor en dat is Hitman Pro. Deze combineert eigenlijk Spydoctor, spy remover, adware,... kortom een tiental leuke anti-spyware programmaatjes... Te vinden op www.hitmanpro.nl
Voor de virussen gebruik ik dan weer een gratis anti virus pakketje van grisoft...te vinden op www.free.grisoft.com (AVG free edition)...
Bon, het is geen autocad zelf, om dezelfde reden dat gimp niet photoshop is maar paint shop pro ook geen photoshop. Maar wat ik heb begrepen van een vriend van me is het wel aardig.
Hier meer info. Maar laat ik eerlijk zijjn, het kan niet helemaal mee met AutoCAD.
En dan ter zake het draadonderwerp:
Ik maak gebruik van Symantec Cliëntsecurity 3.1, WinPatrol 11 en AdMuncher 4.6 om diverse aanvallen op mijn werkstations te pareren. Momenteel loopt er een bêta van Symantec Endpoint Security op één van de werkstations maar die zou ik qua prijs niet voor privégebruik aanraden.