Charlatan Sai Baba.

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

atma schreef:die ze kunnen aanbidden en liefhebben met heel hun wezen.
Juist en daar word naar mijn mening handig op in gespeeld.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

atma schreef:
Plons schreef: :idea: Als hij nou z,n auto's verkoopt en van dat geld een beter onderkomen laat maken voor die arme mensen die dankbaar en blij mogen zijn en op afwachting dat de "goddelijke" ze wil ontvangen.
Ik kan wel weer zien waar de mind van de westerse op gericht is. ohhhh hij rijdt in een duurdere auto dan ik... hij heeft er zelfs meerdere... nou dan kan hij niet goed zijn hooor..
Neeeeheeee, moet ie zelf weten in hoeveel auto's hij rijd maar voor mij is "goddelijk" ook goedheid en als een goede persoon dan zou je toch een behoorlijk onderkomen maken voor je "volgelingen".
Fuck met alles.
Amehoelah

Bericht door Amehoelah »

atma schreef: Hij die zich Zelf kent kan niet anders dan zeggen dat hij een incarnatie van het goddelijke is, dat hij het goddelijke Zelf is en dat er niets bestaat buiten hem.
Ik ken mijzelf redelijk en waar ik in ieder geval wel nu achter ben is dat je elk mens dat zichzelf goddelijke eigenschappen toedicht moet wantrouwen. En dan niet in de zin dat ik iedereen wantrouw, nee ik heb een groot vertrouwen in de mensheid, maar een soort gezond wantrouwen tegenover mensen die anderen proberen een oor aan te naaien. Noem het boeren slimheid.

Groeten Amehoelah
Dante will always be admired, because no one will ever read him. Voltaire
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Amehoelah schreef:
atma schreef: Hij die zich Zelf kent kan niet anders dan zeggen dat hij een incarnatie van het goddelijke is, dat hij het goddelijke Zelf is en dat er niets bestaat buiten hem.
Ik ken mijzelf redelijk en waar ik in ieder geval wel nu achter ben is dat je elk mens dat zichzelf goddelijke eigenschappen toedicht moet wantrouwen. En dan niet in de zin dat ik iedereen wantrouw, nee ik heb een groot vertrouwen in de mensheid, maar een soort gezond wantrouwen tegenover mensen die anderen proberen een oor aan te naaien. Noem het boeren slimheid.

Groeten Amehoelah
En noem het ontduiken van de bewijslast door beweerde goddelijke gaven niet kritisch te laten toetsen. :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
atma
Geregelde verschijning

Bericht door atma »

Plons schreef:
Lees de Bhagavad Gita en dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
Met een gebald vuist kun je geen hand schudden. Mahatma Ghandi
atma
Geregelde verschijning

Bericht door atma »

Plons schreef:Neeeeheeee, moet ie zelf weten in hoeveel auto's hij rijd maar voor mij is "goddelijk" ook goedheid en als een goede persoon dan zou je toch een behoorlijk onderkomen maken voor je "volgelingen".
Dat is er ook, zeker voor Indiaase maatstaven. Ik denk dat er plek is voor zo'n 40 a 50 duizend mensen. Van simpele twee persoonkamers tot slaapzalen. Dat meneer Vroon het niet aangenaam vond in de slaapzaal (vraag me af of hij daar uberhaupt heeft geslapen) is zijn persoonlijke ervaring. En ja India heeft een iets andere cultuur als wij en mensen leven daar iets anders maar dat was meneer Vroon even vergeten denk ik.

atma
Theoloog

Bericht door Theoloog »

India heeft inderdaad een andere cultuur, namelijk een cultuur waarin men de armen gewoon in de eigen stront laat omkomen, aangezien dat hun 'karma' is en die armen daar doorheen moeten.
atma
Geregelde verschijning

Bericht door atma »

Amehoelah schreef:Ik ken mijzelf redelijk en waar ik in ieder geval wel nu achter ben is dat je elk mens dat zichzelf goddelijke eigenschappen toedicht moet wantrouwen.
Ken je jezelf als mens of als wie je werkelijk bent.
maar een soort gezond wantrouwen tegenover mensen die anderen proberen een oor aan te naaien.
Feitelijk gezien kan je alleen jezelf een oor aan naaien.
Noem het boeren slimheid.
Je kunt nog zo slim zijn maar dat wil niet zeggen dat je enige wijsheid in pacht hebt.

atma
Laatst gewijzigd door atma op 23 mei 2007 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

atma schreef:
Plons schreef:
Lees de Bhagavad Gita en dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
Leer zelfstandig te denken en dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
Fuck met alles.
atma
Geregelde verschijning

Bericht door atma »

Theoloog schreef:India heeft inderdaad een andere cultuur, namelijk een cultuur waarin men de armen gewoon in de eigen stront laat omkomen, aangezien dat hun 'karma' is en die armen daar doorheen moeten.
Je hebt hier gedeeltelijk gelijk. Vanuit de oudheid en de heilige geschriften van India zou ieder mens de ander de reikende hand moeten bieden en is karma absoluut geen excuus tot het negeren van mensen of dieren. Echter zoals dat meestal gaat vergeet men hun eigenlijke leer en gaat men luisteren naar een groep mensen die zeggen dat zij alleen weten wat wel en niet goed is. (Zoals in het westen de hoge functionarissen van de kerk gingen doen en in India deed een groot deel van 'de brahmanen kaste' dat. )
Nu is het kastenstelsel officieel afgeschaft maar het heeft tijd voordat mensen veranderen. Maar het verandert dat is zeker.
Daarnaast is het zo dat wij hier op sommige vlakken hetzelfde doen alleen wij verpakken het mooi. Wij zetten een mooi gebouw om sommige heen, huren een paar personen in die er voor moeten zorgen zodat wij er niet meer naar om hoeven te kijken.

atma
atma
Geregelde verschijning

Bericht door atma »

Plons schreef:
atma schreef:
Plons schreef: Juist en daar word naar mijn mening handig op in gespeeld.
Verhaaltje verteld door Sri Ramakrishna om duidelijk te maken wat ik bedoel:

Een volgeling, die het volste vertrouwen had in de oneindige macht van zijn Goeroe, wandelde over een rivier door slechts zijn naam op de lippen te houden. Toen de Goeroe dit zag, dacht hij bij zichzelf, 'Wat? Is er zulke kracht alleen maar in mijn naam? Hoe groot en machtig moet ik wel dan zijn!' Den volgende dag probeerde hij zelf de rivier over te wandelen, mompelende 'Ik, ik, ik, maar zodra hij in het water gestapt was, zonk hij en verdronk.

atma
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

atma schreef:. Echter zoals dat meestal gaat vergeet men hun eigenlijke leer en gaat men luisteren naar een groep mensen die zeggen dat zij alleen weten wat wel en niet goed is.
Lees het even door mijn ogen; Echter zoals dat vaak gaat vergeet men om zelfstandig te denken en volgen blindelings de woorden van een of meerdere mensen.(zoals o/a in India <
Fuck met alles.
atma
Geregelde verschijning

Bericht door atma »

Plons schreef:
atma schreef:. Echter zoals dat meestal gaat vergeet men hun eigenlijke leer en gaat men luisteren naar een groep mensen die zeggen dat zij alleen weten wat wel en niet goed is.
Lees het even door mijn ogen; Echter zoals dat vaak gaat vergeet men om zelfstandig te denken en volgen blindelings de woorden van een of meerdere mensen.(zoals o/a in India <
Wees je eigen goeroe, je eigen leraar. Je hebt de lamp binnenin je. Steek haar aan en marcheer voort - zonder vrees. Sathya Sai Baba.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

atma schreef:
Plons schreef:
atma schreef: Verhaaltje verteld door Sri Ramakrishna om duidelijk te maken wat ik bedoel:
Precies, handig zo'n verhaaltje die je verteld dat je niet aan jezelf mag denken anders verzuip je.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

atma schreef: Wees je eigen goeroe, je eigen leraar. Je hebt de lamp binnenin je. Steek haar aan en marcheer voort - zonder vrees. Sathya Sai Baba.
en zonder aanbidding-volg jezelf en niet andere ook niet Baba.

Owja en zonder vrees voor te verzuipen.
Fuck met alles.
Plaats reactie