Binnenkort bestaat schizofrenie niet meer.
Moderator: Moderators
besyte cluny.
je gaat toch niet weer beginnen hoop ik?
ik geef slechts wat informatie
wat jij daarvan vindt moet je zelf weten, maar dan is het niet nodig om weer opnieuw te gaan insinueren
mustafa
wat jij daarvan vindt moet je zelf weten, maar dan is het niet nodig om weer opnieuw te gaan insinueren
mustafa
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
-
relict
Het is dus duidelijk dat er weer een vreemde conclusie getrokken wordt uit een onderzoek,zoals zovaak....
Is schizofrenie een leiden dat leidt tot verslaving of leidt verslaving tot schizofrenie?
En welke definitie van schizofrenie willen we gebruiken?Zoek er maar een uit...
MAW
Wat zijn de preciese kenmerken van iemand met schizofrenie wat zijn oorzaken en in welk hersendeel ontstaat het?Iemand een idee?
Er wordt maar weer wat met deze term gegoocheld heb ik het gevoel.........
Ik heb weleens gelezen daz als een psychiater onze samenleving zou moeten omschrijven in psychologische termen,ze zelf het etiket schizofreen zou moeten krijgen....
Dat zegt genoeg....
Is schizofrenie een leiden dat leidt tot verslaving of leidt verslaving tot schizofrenie?
En welke definitie van schizofrenie willen we gebruiken?Zoek er maar een uit...
MAW
Wat zijn de preciese kenmerken van iemand met schizofrenie wat zijn oorzaken en in welk hersendeel ontstaat het?Iemand een idee?
Er wordt maar weer wat met deze term gegoocheld heb ik het gevoel.........
Ik heb weleens gelezen daz als een psychiater onze samenleving zou moeten omschrijven in psychologische termen,ze zelf het etiket schizofreen zou moeten krijgen....
Dat zegt genoeg....
En ik geef aan dat die info van een kwakzalver komt.mustafa schreef:besyte cluny.
mustafa
Kan ik dat onderbouwen?
Ja hoor, kijk hier maar en lees het topic 'Homeopathie is kwakzalverij' maar na.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2089
Doe jij dat trouwens zelf ook nog wel eens, Mustafa?
Af en toe een stevige blow?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
Samante
Beste Antiscience,
Omdat je jezelf zo afzet tegen de psychiatrie en ook vaak rept over jouw ervaringsdeskundigheid, heb ik enkele vraagjes over jouw paranoïde psychose:
Ben je ooit vrijwillig danwel gedwongen opgenomen geweest in een psychiatrisch ziekenhuis?
Heb je ooit in een separeerruimte moeten verblijven?
Zijn jou ooit medicijnen toegediend tegen jouw wil, bijvoorbeeld middels injectie?
Ik snap het ook als je geen antwoord wenst te geven op deze vragen. Ik stel ze eigenlijk omdat ik mij afvraag in welke zin je echt ervaringsdeskundige bent.
Omdat je jezelf zo afzet tegen de psychiatrie en ook vaak rept over jouw ervaringsdeskundigheid, heb ik enkele vraagjes over jouw paranoïde psychose:
Ben je ooit vrijwillig danwel gedwongen opgenomen geweest in een psychiatrisch ziekenhuis?
Zijn jou ooit medicijnen toegediend tegen jouw wil, bijvoorbeeld middels injectie?
Ik snap het ook als je geen antwoord wenst te geven op deze vragen. Ik stel ze eigenlijk omdat ik mij afvraag in welke zin je echt ervaringsdeskundige bent.
-
Antiscience
- Banned
Hallo Samante,Samante schreef:Beste Antiscience,
1985 werd ik wakker op de gesloten afdeling van het psychiatrisch ziekenhuis
Vijverdal in Maastricht.
Ik woonde toendertijd in Nijmegen, en was vanuit een
Nijmegense politiecel waar ik " bewusteloos " geworden was ( ik dacht zelf gestorven
te zijn volgens mijn innerlijke beleving ) met ambulance naar Maastricht gebracht.
Dwangmedicatie, eerst haldol later impromen.
Hier verbleef ik 1 maand op de gesloten afdeling.
Daarna 1 maand ? 2 maanden ? open afdeling.
Woonde in Düren Duitsland vrijwillige opname op verzoek vriendin
in psychiatrisch ziekenhuis Düren. Kwam er vrij gemakkelijk weer uit
toen de behandelende psychiater mij voor de keus stelde ;
" Of je neemt de pillen , of je kunt gaan. "
Later woonde ik in Wuppertal Duitsland, had relatie met vrouw die zwanger was
van ons kindje. Baby kwam te vroeg , dood. Wij waren erg verdrietig.
Vrouw beeindigde relatie. Ik kwam in een crisissituatie ->
Vrijwillige opname, psychiatrisch ziekenhuis in Heerlen.
maar werd desalniettemin gelijk in separeerruimte op bed vastgebonden
en platgespoten, mijn stem was veranderd en mijn bewegingen ongewoon snel.
Daarna woonde ik in Recklinghausen ( D ).
Crisissituatie door jaar eenzaamheid , gesloten afdeling dwangmedicatie.
Daarna open afdeling.
Verder nog een paar dagen verbracht op gesloten afdeling psychiatrisch
ziekenhuis in Bochum Duitsland ( dwangmedicatie ).
Laatst gewijzigd door Antiscience op 14 okt 2006 00:03, 6 keer totaal gewijzigd.
-
Samante
Dank je Antiscience voor je antwoord! Ik denk dat niet alleen ik zelf blij ben met jouw openhartigheid. De schimmigheid die ik eerder rond jouw naam zag is hiermee wel verdwenen.
Zelf heb ik eerder verteld dat ik 13 opnames, waarvan 10 gedwongen, heb gehad vanaf 1987 en dat daarbij telkens noodmedicatie en separatie aan te pas kwam. Die opnames duurden van een paar weken tot ruim een maand telkens.
Zelf heb ik eerder verteld dat ik 13 opnames, waarvan 10 gedwongen, heb gehad vanaf 1987 en dat daarbij telkens noodmedicatie en separatie aan te pas kwam. Die opnames duurden van een paar weken tot ruim een maand telkens.
-
relict
Ik heb een vaag gevoel dat de mensen die dit soort zaken beleven geen dwangopnames en medicatie nodig hebben,maar een goede, sociale, solide ,eerlijke omgeving.
Ik vraag me af hoelang dat nog genegeerd wordt .En in onze maatschappij die het zelf niet zo nauw neemt, is dat waarschijnlijk erg moeilijk....Daar zijn dit soort praktijken blijkbaar algemeen aanvaard....
Ik heb groot respect voor de openheid van antiscience en samanthe, omdat het moeilijk is voor deze betroffenen met het clicheedenken van de omgeving om te gaan..
En daar schuilt ook het gevaar van etikettering van de psychologie,deze mensen worden verder onderdrukt op tamelijk grove wijze....
Ik vraag me af hoelang dat nog genegeerd wordt .En in onze maatschappij die het zelf niet zo nauw neemt, is dat waarschijnlijk erg moeilijk....Daar zijn dit soort praktijken blijkbaar algemeen aanvaard....
Ik heb groot respect voor de openheid van antiscience en samanthe, omdat het moeilijk is voor deze betroffenen met het clicheedenken van de omgeving om te gaan..
En daar schuilt ook het gevaar van etikettering van de psychologie,deze mensen worden verder onderdrukt op tamelijk grove wijze....
-
Samante
Het eventuele clichédenken van mijn omgeving werd door mijn situatie en mijn opstelling snel veel genuanceerder.relict schreef: omdat het moeilijk is voor deze betroffenen met het clicheedenken van de omgeving om te gaan..
Ik voel me niet onderdrukt. Wel is het zo dat het etiket "psychiatrisch patiënt" voor een particuliere arbeidsongeschiktheidsverzekeraar ooit voldoende was me zonder meer af te wijzen als klant. En bij sollicitaties kan het nadelig werken, maar zelf heb ik ooit een vaste baan bij een bankinstelling gekregen na volledig met de billen bloot te zijn gegaan.relict schreef: En daar schuilt ook het gevaar van etikettering van de psychologie,deze mensen worden verder onderdrukt op tamelijk grove wijze....
-
Antiscience
- Banned
Ja, terugkijkend zie ik als triggerpunten relatieverdriet, eenzaamheid,relict schreef:Ik heb een vaag gevoel dat de mensen die dit soort zaken beleven geen dwangopnames en medicatie nodig hebben,maar een goede, sociale, solide ,eerlijke omgeving.
angst voor het alleen zijn, ontbreken vriendschappen.
Toen ik b.v. hier woonde en in die omgeving werkte
vroeg een secretaresse mij waarom ik het mij niet gezellig inrichtteDaarna woonde ik in Recklinghausen ( D ).
Crisissituatie door jaar eenzaamheid , gesloten afdeling dwangmedicatie.
Daarna open afdeling
in mijn woning, waarom alles er na een jaar nog zo leeg en onbewoond uitzag ?
Ik zei ; " een vogel gaat ook geen nest bouwen , wanneer hij alleen is. "
Dat waren mijn gevoelens, gevoelens van werken omdat het belangrijk is,
en hopen dat het later wel weer goed komt met mensen leren kennen.
Nee, het enige wat mij de situatie zolang deed verdragen, was de televisie
en videorecorder, maar na een jaar lieten mijn gevoelens m.b.t. echte
menselijke contacten zich niet meer onderdrukken.
neecollegavanerik schreef:dat heet toch borderline tegenwoordig? (Had Jezus ook)
een mislukte raketlancering is geheel iets anders dan een geslaagde raketlancering
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
ik heb een vriend die al tien jaren onder de medicijnen zit omdat hij schizofreen geworden was door gebruik van lariam omdat hij naar indonesieje reisde (in 1995)relict schreef:Ik heb een vaag gevoel dat de mensen die dit soort zaken beleven geen dwangopnames en medicatie nodig hebben,maar een goede, sociale, solide ,eerlijke omgeving.
de laatste ijd is hij medicijnvrij en hij maakt op mijn nu een enigszins normale indruk hoewel hij sociaal is uitgerangeerd en ook geen kansen meer heeft op werk
ik heb - een jaar geleden nog - ook waargenomen dat hij zich paranoide gedroeg en stemmen meende te horen
ook heb ik een paar keer, toen hij kenneljk overdosering kreeg, gemerkt dat hij per uitgesproken zin gemiddeld drie maal van onderwerp veranderde waardoor zijn betoog, veelal een monoloog, volstrekt niet te volgen was
andere keren sprak hij langzamer dan dicteersnelheid
het middel lariam is inmiddels uit de handel genomen wegens bijwerkingen, o.a. schizofrene verschijnselen
Laatst gewijzigd door mustafa op 14 okt 2006 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
-
bad_religion
Ik heb een vaag gevoel dat jij helemaal niet weet waarover jij praat, mensen met dergelijke ernstige klachten worden meestal goed begeleid.relict schreef:Ik heb een vaag gevoel dat de mensen die dit soort zaken beleven geen dwangopnames en medicatie nodig hebben,maar een goede, sociale, solide ,eerlijke omgeving.
Dat wordt al tientallen jaren niet meer genegeerd, voor mensen met psychiatrische klachten zijn er tal van opvangmogelijkheden, activiteiten centra en de hele psychiatrie is erop gericht mensen in de maatschappij te houde,Ik vraag me af hoelang dat nog genegeerd wordt
Heelaas, het probleem met mensen die last hebben van overdreven achterdocht en allerhande paranoïde klachten is dat de maatschappij ook weleens te druk wordt. Het is een viseuce circel waar maatschappij en patient niets aan kunnen doen. Het is ook een deel van het ziektebeeld.En in onze maatschappij die het zelf niet zo nauw neemt, is dat waarschijnlijk erg moeilijk....Daar zijn dit soort praktijken blijkbaar algemeen aanvaard....
Ik heb alleen maar respect voor Samante, AS probeert iedereen zijn mening op te drukken en kleineerd alle andere patienten en de hulpverlening vanuit eigen frustraties Tevens zie ik AS de meest achterlijke dingen uitbraken die psychiatrische patienten alleen maar kwaad doet. Ik ben ook een ervaringsdeskundige en mijn ervaring is dat psychiatrische ziektes net als andere ziektes behandelt of leefbaar kunnen worden gehouden met medicatie. AS is bezig met een campagne om psychiatrische patienten het slachtoffer van allles te laten zijn en tevens met al zijn achterlijke theorietjes psychiatrische patienten af te beelden als "iets bijzonders". En juist dat laatste is waar veel mensen aan lijden....Ik heb groot respect voor de openheid van antiscience en samanthe, omdat het moeilijk is voor deze betroffenen met het clicheedenken van de omgeving om te gaan..
Laatst gewijzigd door bad_religion op 14 okt 2006 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
relict
soms denk ik dat al die haast wordt gegeneeerd om mensen oppervlakkig te maken zodat ze de wezenlijke inhouden vergeten c.q. daar niet meer aan toe komen
doornen en distels
in feite doen de mensen het zichzelf aan, door de begeerte naar steeds meer
wat dat betreft is het boeddhisme wel nuttig in deze tijd
doornen en distels
in feite doen de mensen het zichzelf aan, door de begeerte naar steeds meer
wat dat betreft is het boeddhisme wel nuttig in deze tijd
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
-
bad_religion
Medische problemen zijn menselijke problemen, en dat ik medicijnen slik waardoor mijn leven er beter uitziet heeft geen ene donder met de maatschappij te maken maar met mijn leven.relict schreef:Zo is het,Bad religion,
menselijke problemen als medische verkopen zodat de samenleving in sneltreinvaart verder kan...
Relict, je bent gewoon een grote asociaal en ik wens je alle ziektes toe en ga er vanuit dat je consistent blijft bij jouw "mening".