27 maanden later

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: 27 maanden later

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 10 jan 2026 12:24 Indien Europa zich niet herpakt, geen grote oorlogsmachine opbouwt en geen kernwapens gaat produceren, heeft Europa geen kans tegen de VS en Rusland. Deze toekomst bepaal je deels zelf.
De aarde kan nu 17X ( uit mijn herinnering) vernietigd worden. Jij pleit voor....27X.....270X??
Zeg het maar. Oorlogsmachines, atoomwapens: Is dit waar we heen moeten?

Respecteer jij Trump? Poetin? Zijnstaan duidelijk voir hetgeen jij hier veelvuldig bepleit.
Zomaar een vraag.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 jan 2026 12:21 Wel weet ik dat dit het ware gezicht van de Zio-Nazisten is.
Wie bedoel je eigenlijk precies met "Zio‑Nazisten"? Ik neem aan dat je de Palestijnen bedoelt, de groep die volgens jou onderdrukking ervaart ("Zij in Ordebewaring"), in de ideologische lijn van de Palestijnse Grootmoefti, Amin al-Hoesseini, die goede contacten had met Adolf Hitler en een Arabisch-sociaal-nationalistische ideologie volgde.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 10 jan 2026 13:03
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 jan 2026 12:21 Wel weet ik dat dit het ware gezicht van de Zio-Nazisten is.
Wie bedoel je eigenlijk precies met "Zio‑Nazisten"? Ik neem aan dat je de Palestijnen bedoelt, de groep die volgens jou onderdrukking ervaart ("Zij in Ordebewaring"), in de ideologische lijn van de Palestijnse Grootmoefti, Amin al-Hoesseini, die goede contacten had met Adolf Hitler en een Arabisch-sociaal-nationalistische ideologie volgde.

Gelieve niet te veinzen, dat je niet weet wie er met "Zio-Nazisten" bedoelt worden.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het zou in mijn ogen goed zijn dit topic nou eens 'open' te houden. :)
Wees lief naar elkaar. :wink: Of zoiets. :?
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 10 jan 2026 13:41 Het zou in mijn ogen goed zijn dit topic nou eens 'open' te houden. :)
Ja hallo! Er wordt hier openlijk atoombommen en militair overwicht gepromoot en verheerlijkt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 10 jan 2026 14:30
Gerard R. schreef: 10 jan 2026 13:41 Het zou in mijn ogen goed zijn dit topic nou eens 'open' te houden. :)
Ja hallo! Er wordt hier openlijk atoombommen en militair overwicht gepromoot en verheerlijkt.
Hahaha.. weet ik toch. Maar ik heb er een ontzettende hekel aan of ik vind het reueuze jammer als die topics van belang steeds dichtgaan.
ChaimNimsky
Superposter

We gaan nu de bloedige fase binnen: het internet is afgesloten en mensen worden lukraak doodgeschoten door het leger en de politie, maar de protesten zijn gigantisch, het is moeilijk nog terug te gaan omdat er anders vele duizenden zullen worden opgepakt en doodgeschoten door zuiveringsacties door het regime, en het zou daarom zomaar kunnen dat de opstand slaagt. Ik hoop het voor de mensen in Iran en voor Israel.

Het is ook in het belang voor Europa, en de val van het regime zou een enorm nadeel voor Rusland en China betekenen, aangezien zij het Iraanse regime als bondgenoot hadden.

Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.ndtv.com/world-news/worst-c ... =newsstand
De Pakistaanse minister van Defensie Khawaja Asif heeft gezegd dat de Verenigde Staten de Israëlische premier Benjamin Netanyahu moeten 'ontvoeren' als ze in menselijkheid geloven, net zoals de Venezolaanse president Nicolas Maduro werd weggenomen.

Hij voegde eraan toe dat Turkije Netanyahu ook zou kunnen ontvoeren en dat "Pakistanen ervoor bidden"

In een televisie-interview op donderdag beschreef Asif Netanyahu als de "ergste crimineel van de mensheid" en beweerde dat geen enkele gruweldaad in de geschiedenis overeenkomt met die tegen Palestijnen in Gaza.

‘Geen enkele gemeenschap heeft gedaan wat Israël de Palestijnen de afgelopen 4.000 tot 5.000 jaar heeft aangedaan. Hij [Netanyahu] is de grootste crimineel van de mensheid. De wereld heeft geen grotere crimineel gezien", zei Asif. (..)
Ach ja... in deze tijd van kidnappen van leiders. Staten kunnen dat zomaar doen, heeft de VS laten zien.
ChaimNimsky
Superposter

De VS doet Israel niets, maar Groenland wordt werkelijk onderdeel van de Amerika, en Europa werkelijk slachtoffer van Rusland indien Europa zich niet herpakt, geen grote oorlogsmachine opbouwt en geen kernwapens gaat produceren.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 jan 2026 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Zoon Iraanse sjah roept betogers op steden te bezetten, artsen zien veel gewonden

De voormalige kroonprins van Iran, Reza Pahlavi, heeft demonstranten in het land opgeroepen om dit weekend steden te bezetten. De zoon van de laatste Iraanse sjah liet vanuit de VS van zich horen via een videoboodschap op sociale media.

Ook gisteravond gingen er weer mensen de straat op, onder meer in de hoofdstad Teheran en in Mashhad, de tweede stad van het land. Pahlavi prees de demonstranten en riep op om een stap verder te gaan. "Ons doel is niet langer alleen maar de straat op te gaan. Het doel is om ons voor te bereiden op het innemen en bezetten van stadscentra."
nos
Zionist
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Onze minister van Defensie Theo Francken, onlangs in een uizending van terzake, wees er expliciet op dat de verstrengeling tussen Venezuela, Iran, Hezbollah (en proxies), Rusland, China en Noord-Korea veel dieper en gecoördineerder is dan veel mensen beseffen.

Venezuela als hub voor narcoterrorisme, drugshandel die indirect Iran en proxies zoals Hezbollah financiert is goed bekend en besproken binnen militaire, inlichtingen- en politieke kringen.

Inlichtingenrapporten (VS, EU, NAVO) documenteren dit al jaren Hezbollah's criminele netwerken in Latijns-Amerika (incl Venezuela) genereren inkomsten uit cocaïnehandel, goudsmokkel en witwassen, die doorsijpelen naar Iran en proxies voor operaties tegen Israël en de VS.

Dat we nu, mogelijk, een van de grootste revoluties van lange tijd, zien afspelen, is emotioneel. Indien de Iraanse bevolking de revolutie wint, of indien er grote omwentelingen komen is er mogelijk een belangrijk gedeelte van 'the axis of evil' doorbroken.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 10 jan 2026 16:03 Onze minister van Defensie Theo Francken, onlangs in een uizending van terzake, wees er expliciet op dat de verstrengeling tussen Venezuela, Iran, Hezbollah (en proxies), Rusland, China en Noord-Korea veel dieper en gecoördineerder is dan veel mensen beseffen.

Venezuela als hub voor narcoterrorisme, drugshandel die indirect Iran en proxies zoals Hezbollah financiert is goed bekend en besproken binnen militaire, inlichtingen- en politieke kringen.

Inlichtingenrapporten (VS, EU, NAVO) documenteren dit al jaren Hezbollah's criminele netwerken in Latijns-Amerika (incl Venezuela) genereren inkomsten uit cocaïnehandel, goudsmokkel en witwassen, die doorsijpelen naar Iran en proxies voor operaties tegen Israël en de VS.

Dat we nu, mogelijk, een van de grootste revoluties van lange tijd, zien afspelen, is emotioneel. Indien de Iraanse bevolking de revolutie wint, of indien er grote omwentelingen komen is er mogelijk een belangrijk gedeelte van 'the axis of evil' doorbroken.
Niet onmogelijk, maar de praktijk kan taaier zijn dan je denkt. Even vluchtig:

Het zijn ook landen en entiteiten, die het Westen graag een toon lager willen zien zingen. 'Weg van het koloniale'. Op naar
de muiltipolaire wereldorde.
VS, EU, NAVO laten dat uiteraard niet zomaar toe. En als ze er wat tegen kunnen doen zullen ze dat niet laten.
En zij weten waar ze het over hebben, ze doen het zelf ook.

De wereld is sowieso heel verweven.
Een technisch product bijvoorbeeld bestaat uit onderdelen en in gevallen kan het heel goed zijn dat die uit vrij veel landen komen. Een vliegtuig, Vele leveranciers van onderdelen.
Als ik een energienetwerk maak heb je de kans dat technici van overal komen. Enzovoort voor zoveel producten.
Dat was deels ook de bedoeling van de bijbehorende mondialisering. Wat 'prijsdrukkend kon werken' en meer gemak kan opleveren. Liberale gedachten. World Trade Organisation WTO, Greenspan een paar decennia terug.
Trump is daar niet voor en hij is het voor een flink deel wereldwijd tegengegaan.

Daarbij gaan ook veel misdaad, politieke zaken, secundaire producten die niet altijd even prettig zijn voor de ontvanger (drugs, wapens, grondstoffen) of noem het.

Dus: ik geloof Francken. Maar er is verder niets bijzonders aan wat hij zegt. Het is/was een wereldorde-model.
Het zou mij niet verbazen wanneer er een land bv. Iran uitvalt, een ander land het overneemt. Bv. Noord-Korea.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

De Iraanse bevolking vecht momenteel niet tegen het kolonialisme, ze vechten voor fundamentele mensenrechten en tegen een regime dat hen doodt om aan de macht te blijven. Het is nogal cynisch om de moorddadige theocratie in Iran te vergelijken met de leveranciersketen van een vliegtuig. De 'As van het Verzet' is geen onschuldig handelsblok, maar terreur.

Leg dat maar eens uit aan de Iraanse vrouwen die hun hoofddoek afwerpen onder dreiging van de dood.

Je reduceert de 'Axis of Evil' tot een economisch modelletje, en ontkent de militaire realiteit waar de NAVO nu voor waarschuwt.

Je bent zo obsessief bezig met het 'Westen een toontje lager te laten zingen', dat je de brute onderdrukking van miljoenen mensen miskend. Dat is nogal makkelijk praten vanuit je stoel in datzelfde koloniale Westen.

Weegt jouw afkeer van het Westen nu echt zoveel zwaarder dan het recht op leven van de Iraanse bevolking?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 10 jan 2026 20:50 De Iraanse bevolking vecht momenteel niet tegen het kolonialisme, ze vechten voor fundamentele mensenrechten en tegen een regime dat hen doodt om aan de macht te blijven. Het is nogal cynisch om de moorddadige theocratie in Iran te vergelijken met de leveranciersketen van een vliegtuig. De 'As van het Verzet' is geen onschuldig handelsblok, maar terreur.
Doe ik ook niet. Ik geef wat voorbeelden over verwevenheid van de wereld. En cynisch ben ik over het maken van doden en gewonden. Maar helaas gaat het vaak niet zonder.
Leg dat maar eens uit aan de Iraanse vrouwen die hun hoofddoek afwerpen onder dreiging van de dood.
Die vrouwen kunnen de boodschappen niet meer betalen met een inflatie van ergens 60%.
Dat is economie.
Je reduceert de 'Axis of Evil' tot een economisch modelletje, en ontkent de militaire realiteit waar de NAVO nu voor waarschuwt.
Termen als de Axis of Evil zijn imposant, maar daar heb ik niets aan.
Je bent zo obsessief bezig met het 'Westen een toontje lager te laten zingen', dat je de brute onderdrukking van miljoenen mensen miskend. Dat is nogal makkelijk praten vanuit je stoel in datzelfde koloniale Westen.
Ik vind mij zelf niet zo obsessief. En wat ik vermeld is niet van mij, maar van Rusland, China, Noord-Korea en wellicht nog wat losse staten.

Landen die vinden dat het Westen een toontje lager zou moeten zingen, oftewel die kritisch zijn op het optreden of de houding van Westerse landen op het wereldtoneel:

Rusland: Westerse inmenging en sancties als onterecht en benadrukt het soevereiniteit.
Iran: veroordeelt Westerse sancties en interventies
Noord-Korea: Buitengewoon kritisch op Westerse invloed en militaire aanwezigheid in de regio.
sommige landen in het Midden-Oosten: Bijvoorbeeld landen die kritiek hebben op de buitenlandse politiek van Westerse landen, zoals de VS en Frankrijk.
Daarnaast zijn er ook binnen sommige landen of regio's politieke groepen die vinden dat Westerse landen meer bescheidenheid moeten tonen op internationaal niveau. Van belang dat deze meningen afhankelijk zijn van politiek, historiek en cultuur.
Weegt jouw afkeer van het Westen nu echt zoveel zwaarder dan het recht op leven van de Iraanse bevolking?
Hoe kom je erbij dat ik afkeer van het Westen heb, Holog? Ik heb kritiek, zeker als de leidende Westerse staat heeft besloten maar wat landen te snaaien met gedram en evt. legers, maar dat ís het wel, hoor. Maduro was nou ook niet zo leuk. En ik heb te doen met élke bevolking als ze moeten doormaken wat in Iran of in Gaza of op de Westbank gebeurt door een leger.

Als je daar tegen te hoop loopt is dat prima, maar zoek het niet bij mij. :wink:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

holog schreef: 10 jan 2026 16:03 Onze minister van Defensie Theo Francken, onlangs in een uizending van terzake, wees er expliciet op dat de verstrengeling tussen Venezuela, Iran, Hezbollah (en proxies), Rusland, China en Noord-Korea veel dieper en gecoördineerder is dan veel mensen beseffen.

Ik begrijp goed waar je zorg vandaan komt. Dat er raakvlakken bestaan tussen geopolitieke allianties, criminele netwerken en proxy-structuren staat buiten kijf, en dat dit binnen inlichtingenkringen al langer wordt besproken lijkt me aannemelijk.

Tegelijk merk ik dat het op basis van publiek verifieerbare bronnen lastig is om dit als één samenhangend, gecoördineerd geheel hard te maken. Voor mij blijft het daarom voorlopig bij een plausibele hypothese, geen vaststaand feit.

Maar de zorg zélf vind ik legitiem en deel ik.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Plaats reactie