Mijn getuigenis

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

mysterieus2000 schreef:Ik denk dat ik steeds probeer mijn stellingen te onderbouwen. Geloof is echter geen exacte wetenschap, het gaat ook over voelen, emoties. Dus beiden zul je terug vinden in mijn postings.

De helft van mijn leven geloofde ik niet, ik zocht mijn troost in vergankelijke dingen. De andere helft geloof ik wel, nu zoek ik mijn troost in onvergankelijke dingen.
Dit werkt voor mij en ik weet heel goed dat dit persoonlijk is.

Kun jij de pijn in mijn hart begrijpen als ik mensen zie die er onderdoor gaan omdat het leven hun klappen geeft en ze niets hebben dat troost biedt

Inderdaad het is mijn persoonlijke visie van het christendom.
Kijk eens hoe de bevestigingen van mijn stellingen op een presenteerblad aangereikt worden! Gevoel, pijn, klappen, niets hebben en de zucht naar persoonlijke troost. Voila, zo wordt men christen.

Dat Mysterieus zegt dat het ook over voelen en emoties gaat en dat je ook iets van wetenschap in haar postings zult vinden is de beste grap die ze tot nu toe heeft gemaakt.
De visie van bvb rereformed is ook zijn persoonlijke visie.
Niets daarvan. Ik meen dat mijn visie op honderden manieren onderbouwd wordt, en steunt op logica en onweerlegbare waarheden.
Zo stel ik in hoofdstuk 10 van mijn site dat Satan, demonen, hel en hemel allemaal denkbeelden zijn die in de oorspronkelijke mozaïsche godsdienst niet bestonden, maar in intertestamentaire periode uit heidense godsdiensten (voor het merendeel de Perzische godsdienst), dus veel later, zijn overgenomen in het joodse denken, en gemeengoed waren geworden ten tijde van Jezus. Zoiets is geen persoonlijke opinie, maar wat de theologie als een niet tegen te spreken feit heeft aangetoond.

Zo heb ik in hoofdstuk 8 van mijn site aangetoond dat talloze zogenaamde profetieën van de bijbel over Jezus volkomen onzin zijn. Dit is geen opinie, maar het aantonen van feiten.

Ik heb erop gewezen dat het Nieuwe Testament wel acht keer opmerkt dat de wederkomst van Jezus heel spoedig zal zijn. Dat we na 2000 jaar met zekerheid kunnen zeggen dat 'spoedig', 'binnenkort, 'korte, korte tijd', 'laatste ure' enz. met geen mogelijkheid nog serieus genomen kan worden moet voor iedereen met enige hersens duidelijk genoeg zijn; hier is geen sprake meer van een persoonlijke opinie. [Aangezien er in Deuteronomium staat dat God uitspreekt dat je een valse godsdienst hieraan kan herkennen dat hun profetieën niet uitkomen, is het een doorslaggevend punt om jouw godsdienst af te wijzen.]

Neen, ik vind het één van de grootste fouten die men kan maken in zijn leven om in de naam van God zijn eigen frustraties uit te werken en zo mensen te kwetsen.
Ikzelf schrijf niet om frustraties uit te werken, maar om openbaringsgodsdiensten neer te zetten voor wat ze zijn: vals waandenken, leugens.
Daarom probeer ik de wonden te verzachten, door leugens uit de weg te helpen en de andere kant van de medaille te laten zien.
Jouw taal is de allergrootste leugentaal, aangezien het christelijk geloof niets anders is dan een kluwe leugens. De andere kant van de medaille hoef jij voor ex-gelovigen die het geloof van binnen en buiten kennen niet te laten zien.
Eigenlijk denk ik dat er onder die ruwe bolster een teder hart schuilt. Je manier van praten is niet altijd lief maar ik begrijp ook wel waarom en dat siert je.
(Dit zei je tegen Tsjok.) Ik hoop dat je mij nooit met zulke suikertaal zal aanspreken. Ik ben er zeer allergisch voor en beschouw het als een aangeleerde vorm van christelijke huichelarij.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 30 jul 2006 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Eigenlijk denk ik dat er onder die ruwe bolster een teder hart schuilt. Je manier van praten is niet altijd lief maar ik begrijp ook wel waarom en dat siert je.
Beste ,
Ach , ik wens geen bloemetjes ....
en
deze soort taktiek is niets anders dan een stroperige snoepjes-verdeling ; het is het laagste van het allerlaagste :
dat gebruiken reklamemakers om kinderen te laten jengelen en hun gepromote brol te verkopen ....het is zoals je het hier uitprobeert op mij een verborgen verleider .VOOR IMBECIELEN : ... het is gewoon kwetsend dat je dit durft gebruiken .... :evil: :evil: :evil:
_____ gelukkig heb ik een olifantsvel :wink: ( of een " dode " ziel , wie weet ? )
Probeer de volgende keer eens een naaktfoto .... :idea:

Wat jij allemaal " begrijpt" is me niet echt duidelijk ....
Soit
Ik leg graag de versierselen af en wil doorstoten naar de ruwe kern van de zaak ;

Wat is de ultieme reden en redenering(en) waarom en waardoor jij jouw geloof als waarheid , en als werkelijkheid neemt ...
of
Wat heeft bij JOU persoonlijk de doorslag gegeven ...
Dat weet je toch ?
dat duurt toch geen 24 uur om op te schrijven ?
of moet je eerst in vergadering met uw "organisatie " ? :wink:

Dat is het getuigenis wat ik eens graag zou lezen in jouw verslagen .....
....Zo hebben allerlei gelovigen me al altijd vertelt dat ze geloven en vertrouwen en hopen ..Het werkelijke persoonlijke "weten" komt dan , volgens hen , pas na de dood
Sommigen zelfs dat ze slechts geloven omdat ze de "genade" hebben ontvangen of kontact hebben gehad met gods aanwezigheid .....
Kan jij andere antwoorden geven ?
Daarom probeer ik de wonden te verzachten, door leugens uit de weg te helpen
of doo rwat prietpraat , onzin en nieuwe leugens te verzinnen , waarvan je hoopt dat ze de andere kant van de medaille tonen en vooral niemand ze opmerkt ...
Oude wijn in nieuwe zakken ..... en zelfs water in wijn veranderen ?

P.S.
Ik heb deze week een paar interviews gelezen met fundamentalistische jonge christenen ( in de humo ) ; het is zeer leerzame lectuur .... er loopt zelfs een goed bekende creationistische kletsmajor en radicaal christen rond, die nog steeds argameddon verwacht en hoopt te worden " ontvoerd naar den hemel " vooraleer de ultieme slag plaatsvind ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 30 jul 2006 20:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Tsjok45 schreef: Ik heb deze week een paar interviews gelezen met fundamentalistische jonge christenen ( in de humo ) ; het is zeer leerzame lectuur .... er loopt zelfs een goed bekende radicaal christen rond die nog steeds argameddon verwacht ....
Ode op Jan van Leiden, de Radikaal Christen

Waar werd oprechter zotheid
Dan 's mensen eeuwenlang wachten op zijn spoedig wederkomende godheid
Ter wereld ooit gevonden?
Een gelovige ziel en zijn ingebeeld fantoom, gloeînde aaneengesmeed,
Vast geschakeld en verbonden
Via kleine profeten en openbaringen met godsdienstwaanzin bekleed.

De band die 't harte der gelovige bindt
Aan zijn eschatologisch troetelkind,
Gebaard met fanatisme, profetisch wee en smarte,
Aan zijn borst met dagelijks daniëllezen gevoed,
Zo lang getrouw gedragen onder 't harte,
Verbindt het bloed.

Nog sterker bindt de band
Van dit vreemde paar, bijbelbladerende hand,
Verknocht, om niet te scheiden,
Nadat ze jarenlang gepaard
Een leven van wilde en beangstigende toekomstvisioenen leidden,
Geheel gelijk van aard.

Waar zo diep de redeloosheid viel,
Smolt illusie tragiek met ziel
En harte met domheid tegader.
De waan blijkt sterker dan het schaamrood.
Geen ziekte komt deze liefde voor doem en godsoordeel nader
Noch is zo groot.

Is zij tenslotte uitgewoed, dan hoort men alom:
Vaarwel, beste Jan, schaar u in de eindeloze rij,
om feestelijk ontvangen te worden in het dal van Arme-gek-en-dom.

------------------------(copyright Joost mag het Weten)----------------------

Mijn persoonlijke groeten aan deze bekende christen,

Rereformed, 2005, wonend in het land van Lordi, gegarandeerd armageddon-vrije zone
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

De radicaal christen waar ik het over heb is de ergerlijke
xxxxx,webmaster van het reeds lang verdwenen RC creatie-evolutie forum .....en de hopeloze creationisten site die nog steeds bestaat ter attentie en soelaas van gefrustreerde kwakkies
http://users.pandora.be/jwils/evolution-creation/

PS
ik heb trouwens een e-mail naar die RC site van hem gestuurd
Beste J
Ik heb een interview met jou gelezen in de Humo
Ik ben van plan dit te bespreken en te plaatsen op
freethinkers forum
Het is maar dat U het weet ; je kan daar overigens deel nemen aan de diskussie die daar ongetwijfeld over zal onstaan ...
Met vriendelijke groeten
Tsjok
P.S.
Uiteraard zal ik het artikel plaatsen en de bespreking slechts doen wanneer daar
interesse voor bestaat ...
Ni dieu , Ni maitre
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Rereformed schreef:Kijk eens hoe de bevestigingen van mijn stellingen op een presenteerblad aangereikt worden! Gevoel, pijn, klappen, niets hebben en de zucht naar persoonlijke troost. Voila, zo wordt men christen.
Dat geld voor zoveel vastgeroeste en dogmatische overtuigingen heb ik gemerkt...
mysterieus2000
Forum fan
Contacteer:

Bericht door mysterieus2000 »

Tsjok45 schreef: Wat jij allemaal " begrijpt" is me niet echt duidelijk ....
Ik denk dat je me een raar mens vind, dat je vind dat ik me belachelijk maak en ik denk dat je zo'n stoere taal praat in de hoop dat ik dan hier zal weggaan en me niet langer belachelijk zal laten maken. - en dat siert je. Vandaar die ruwe bolster met een kloppend hart. Misschien ben ik verkeerd ?
Soit
Ik leg graag de versierselen af en wil doorstoten naar de ruwe kern van de zaak ;

Wat is de ultieme reden en redenering(en) waarom en waardoor jij jouw geloof als waarheid , en als werkelijkheid neemt ...
of
Wat heeft bij JOU persoonlijk de doorslag gegeven ...
Dat weet je toch ?
dat duurt toch geen 24 uur om op te schrijven ?
of moet je eerst in vergadering met uw "organisatie " ? :wink:

Dat is het getuigenis wat ik eens graag zou lezen in jouw verslagen .....
....Zo hebben allerlei gelovigen me al altijd vertelt dat ze geloven en vertrouwen en hopen ..Het werkelijke persoonlijke "weten" komt dan , volgens hen , pas na de dood
Sommigen zelfs dat ze slechts geloven omdat ze de "genade" hebben ontvangen of kontact hebben gehad met gods aanwezigheid .....
Kan jij andere antwoorden geven ?
Zoals ik al zei is mijn geloof gedeeltelijk opgebouwd uit logisch (voor mij) denken en anderzijds door ervaring.

1. Ik heb nagedacht over schepping of evolutie en schepping lijkt mij het meest aannemelijke. => Ik ben tot het besluit gekomen dat er een schepper is.

2 Ik heb nagedacht over verschillende religies en waar ze vandaan komen . Gelezen over de verschillen, hun boodschap => ik ben tot het besluit gekomen dat de God van Abraham die schepper is en dat alle andere goden geschapen zijn door die God.

3 Ik heb beter nagedacht (nadat ik hier op freethinker kwam) over het karakter van God en allerlei opzoekingen gedaan => Ik ben tot het besluit gekomen dat God zo veel groter is dan ikzelf en dat hij mijn aanbidding meer dan verdient.

4. Ik heb nagedacht over de betrouwbaarheid van de bijbel en ook hier allerlei opzoekingen over gedaan. => Ik ben tot het besluit gekomen dat de bijbel betrouwbaar is.

Dit zijn mijn persoonlijke besluiten, Door dingen te lezen en op te zoeken, te bestuderen ben ik tot deze besluiten gekomen. Dit is een proces van jaren geweest en het gaat nog steeds door.

Over het eerste punt kan ik niet discusieren omdat ik niet genoeg afweet van de wetenschap. Ik kan het alleen maar bekijken vanuit mijn logica nl. dat het leven, en alles wat voor leven zorgt te gecompliceerd in mekaar zit om door toeval te zijn ontstaan. Verder versterken sites zoals die van Jethro wils mijn gedachtengang.

Het tweede punt wordt ondersteund door mijn persoonlijke ervaringen. Gesprekken die ik heb gehad met mensen, manifestaties die ik heb gezien bij mensen, dingen die ik zie in de maatschappij en geestelijke ervaringen die ik zelf gehad heb.

Wat het derde en vierde punt betreft : Ik kan wel zeggen hoe ik God ervaar, maar de bijbel zal me godservaringen vertellen van anderen. Door hier op freethinker te zijn en door deze vragenlijst http://www.geocities.com/athens/olympus ... q/hpq.html te lezen is mijn geloof serieus beproeft. Maar door naar antwoorden te zoeken is het ook versterkt. Deze antwoorden of althans een gedeelte ervan zal ik binnen enkele maanden online zetten, daarom dat ik nu ook even niet antwoord op de vorige post van rereformed.

Ik vermoed echter dat je op zoek bent naar psychologische verklaringen voor mijn geloof. Ik heb al meermaals gezegd dat ik een bewogen leven achter de rug heb. Ik ben in situaties terecht gekomen door mijn eigen foute beslissingen maar ook omdat mensen hun verantwoordelijkheden niet opnamen en ik daardoor benadeeld werd. Toch zie ik dat God steeds voor mij gezorgd heeft en mij behoed heeft om nog verdere misstappen te begaan. Ik noem het God en iemand anders zal het misschien geluk bij een ongeluk noemen. Ik kan hier niet alles vertellen zonder andere mensen in discrediet te brengen, maar ik kan karaktertrekken van mezelf in bepaalde familieleden terugzien en me heel goed voorstellen hoe ik zou geëindigd zijn als God mij niet had veranderd en beschermd.

Mijn geloof is geen product van bepaalde christelijke leiders. Daarvoor heb ik teveel rondgezworven in de christelijke wereld en is mijn mening teveel gevormd door eigen opzoeking en interkerkelijke organisaties.

Ik wil wel enkele namen noemen Richard Haverkamp voor de basis - kruis, Jezus en bekering.
John Wimber en zijn leer over het koninkrijk
Wim Kok (Niet de Nederlandse minister :wink: ) en BTC over genezing, bevrijding en gebed en deze site http://www.faq-online.nl/ over van alles en nog wat.
Carlos Annacondia uit Argentië - over bevrijding en eenheid onder christenen
Ik zou nog TB Joshua uit Nigeria vergeten. De video's die ik van hem gezien heb, hebben toch een diepe indruk nagelaten. Of dit alles nu door God geïnspireerd is of niet, het heeft in ieder geval mijn geloof in het bovennatuurlijke verstevigt.

Dit is dus waarom ik geloof in de God van de bijbel.

Groetjes Daniella
mysterieus2000
Forum fan
Contacteer:

Rereformed schreef: Kijk eens hoe de bevestigingen van mijn stellingen op een presenteerblad aangereikt worden! Gevoel, pijn, klappen, niets hebben en de zucht naar persoonlijke troost. Voila, zo wordt men christen.
Correctie het is een deel van het christen zijn. Jezus die geneest. Als je echter alleen maar christen wordt omdat je verwacht dat God van alles voor je zal doen dan zal je het niet lang volhouden.
Dat Mysterieus zegt dat het ook over voelen en emoties gaat en dat je ook iets van wetenschap in haar postings zult vinden is de beste grap die ze tot nu toe heeft gemaakt.
Inderdaad als ik dit gezegd heb dan neem ik dat volmondig terug want van wetenschap ken ik niets.

De visie van bvb rereformed is ook zijn persoonlijke visie.
Niets daarvan. Ik meen dat mijn visie op honderden manieren onderbouwd wordt, en steunt op logica en onweerlegbare waarheden.
Een logica die gebaseerd is op interpreaties uit de bijbel en persoonlijke openbaringen (je verhaal over Adam en Eva, je droomgesprek dat je had met God en die voor jou onweerlegbaar zijn. Voor miljoenen christenen zijn die interpretaties anders en wel weerlegbaar. Ik wil hiermee geen uitspraak doen over wie de juiste interpretatie heeft, alleen dat wat voor jou een waarheid is niet noodzakelijk een waarheid voor iemand anders hoeft te zijn.
Neen, ik vind het één van de grootste fouten die men kan maken in zijn leven om in de naam van God zijn eigen frustraties uit te werken en zo mensen te kwetsen.
Ikzelf schrijf niet om frustraties uit te werken, maar om openbaringsgodsdiensten neer te zetten voor wat ze zijn: vals waandenken, leugens.
Ik bedoel hier ook niet op wat jij doet maar op wat mensen doen in de naam van de God van de bijbel en dan zo mensen kwetsen.
Daarom probeer ik de wonden te verzachten, door leugens uit de weg te helpen en de andere kant van de medaille te laten zien.
Jouw taal is de allergrootste leugentaal, aangezien het christelijk geloof niets anders is dan een kluwe leugens. De andere kant van de medaille hoef jij voor ex-gelovigen die het geloof van binnen en buiten kennen niet te laten zien
.
Dat is nu juist wat ik bedoel. Jij kent het christelijk geloof voor een gedeelte van binnen en van buiten en gaat er dan van uit dat jou beleving geldt voor elke christen. Begrijpelijk maar niet juist.

(Dit zei je tegen Tsjok.) Ik hoop dat je mij nooit met zulke suikertaal zal aanspreken. Ik ben er zeer allergisch voor en beschouw het als een aangeleerde vorm van christelijke huichelarij.
Als ik iemand een compliment geef dan meen ik het.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

alle andere goden geschapen zijn door die God.
Je bedoeld natuurlijk de engelen en de duivels ....
___ ach weet je , ik ben trouwens ook niet echt tsjok' . maar wel krakra de invader-general from outer space of misschien wel baron samedi of "eshua exhu "?

Dat is het dus ;
Krèk hetzelfde als in de syncretische cubaanse SANTERIA , in de braziliaanse CANDOIMBLE en in het SINTEN en HEILIGEN pantheon van de katholieken ...Ja nu weet ik het weer : je (ex? ) man is een afrikaanse katholiek ?
Joshua B ?
Geen wonder( na lezing van het bovenstaande ) dat deze wonderen van afrikaanse wonderdoeners je verwondering opwekten
Zegt Hinne je iets ?
Boncke ?
Het wonder van de indische fakir die al zestig jaar niet meer eet of drinkt ?
tja "wetenschap 'is ook magie ... toch .."wetenschap" maakt zelfs het wasgoed veel witter en het voed mijn "huid "met papjes "wetenschappelijk" getest op arme zwarte katten ) ....
_

Deze ingewikkelde dingen kunnen net als het leven en de schepping alleen maar worden verklaard door het bestaan van de schepper-god die zich openbaart .... want je weet veel te weinig van de wetenschap , niet ?
Dat is gewoon een argument op basis van persoonlijk gebrek aan kennis ....
en
Dat de schepper van dat ingewikkelde nog ingewikkelder moet zijn en derhalve ook geschapen door een nog veel ingewikkelder iets enzovoort ad in finitum .... kan dus niet waar zijn ? t'zal immers niet passen in jouw logica ....

Ik heb nagedacht over verschillende religies en waar ze vandaan komen . Gelezen over de verschillen, hun boodschap => ik ben tot het besluit gekomen dat de God van Abraham die schepper is en dat alle andere goden geschapen zijn door die God
jaja ; Religie shoppen dus ... net zoals ze doen bij de theosofen en de spiritisten bla bla bla blavatsky ... de alterneuten en de para dingens .... Steiner schooltje ? schooltje met de bijbel ? Gurdieff ? Carl Gustav Jung ?
En wat de oorsrpong en de verschillen van al die religieen betreft ... laat me eens een gokje doen :
de oudste religie is natuurlijk deze die door god zelf is gesticht toen adam en eva werden geschapen ... de rest zijn gewoon verbasteringen ? of zoiets ?
juist ?
Het tweede punt wordt ondersteund door mijn persoonlijke ervaringen. Gesprekken die ik heb gehad met mensen, manifestaties die ik heb gezien bij mensen, dingen die ik zie in de maatschappij en geestelijke ervaringen die ik zelf gehad heb.
1.- manifestaties bij mensen .:
Bezetenheid ? trance ? glossolalie ? wordt eens wat specifieker
2- persoonlijke ervaringen ; " de aanwezigheid van god ? "

Je zegt bijna letterlijk wat in dat humo gesprek een andere deelneemster van katholieke huize eveneens onzinnig en zonder enige onderbouwing vertelde ...Alleen kwam er bij haar nog een zekere prins filip bij te pas .... :P .
in de hoop dat ik dan hier zal weggaan en me niet langer belachelijk zal laten maken.
....Ik vind je eerlijk gezegd een beklagenswaardig voorbeeld van wat de christelijke
terminale hersenverrotting kan aanrichten bij een overigens eerlijk en onfortuinlijk mens ....
Welja
Is dat ook een geloofsartikel uit je persoonlijke credo ?
en het is allemaal echt gebeurt

Bovendien
heb ik ook toch duidelijk laten merken dat
Ik geen prijs stel op dit soort dubieuze en mysterieuze complimenten .... gemeend of niet .... laat dat ... of ik wordt wel erg kwaad :evil:
ofwel ben je onwaarschijnlijk naif
Ofwel ben je echt zo dom in het begrijpend lezen : het weze je dan vergeven ....maar
met wat zitten we hier dan nog verder onze tijd te verprutsen :roll: :roll: :roll:

P.S.
Overigens ben ik zeer blij dat we een aantal antwoorden mogen verwachten op een zeer moeilijk vragenlijstje
http://www.geocities.com/athens/olympus ... q/hpq.html..
Hopelijk worden deze antwoorden nog geplaatst voor het laatste oordeel, of het onvermijdelijke afscheid ,plaatsgrijpt ....
Ik zal dus vooralsnog mijn persoonlijk waardering en inzetten op deze paardenkoers voor nachtmerries en de ezelsl van balaam , opschorten :P

Als je echter alleen maar christen wordt omdat je verwacht dat God van alles voor je zal doen dan zal je het niet lang volhouden.
OK wat is er anders nog , buiten deze praktische en pragmatische optie ?
en om het nog wat langer vol te houden
Een orgasme ?
Oh my god , oh my god , oh my god .....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 31 jul 2006 01:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Dat geld voor zoveel vastgeroeste en dogmatische overtuigingen heb ik gemerkt...
je bent een goed waarnemer :D
Ni dieu , Ni maitre
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Tja, het valt me op dat sommige hier hakken op christenen omdat christenen dogmatisch achter leerstellingen aanlopen. Vervolgens moet ik constateren dat diezelfde personen dit doen vanuit het dogmatisch volgen van leerstellingen uit een ander boek. En wee je gebbeente als je kritiek op hun heb, dan wordt je voor de inquisitie gesleept met allerlei valse beschuldigingen en als er de mogelijkheid zo zijn dan zou een heksenverbranding niet uitgesloten zijn. Blij dat internet anoniem is :wink:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

ach weet je , ik ben trouwens ook niet echt tsjok' . maar wel krakra de invader-general from outer space of misschien wel baron samedi of "eshua exhu "?
in dat geval wil ik u vragen de twaalfde planeet terug te geven, u hebt hem tenslotte lang genoeg geleend.
:D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
mysterieus2000
Forum fan
Contacteer:

Tsjok45 schreef:
mysterieus schreef:alle andere goden geschapen zijn door die God.
Je bedoeld natuurlijk de engelen en de duivels .... ___ ach weet je , ik ben trouwens ook niet echt tsjok' . maar wel krakra de invader-general from outer space of misschien wel baron samedi of "eshua exhu "?
Dat is het dus ;
Krèk hetzelfde als in de syncretische cubaanse SANTERIA , in de braziliaanse CANDOIMBLE en in het SINTEN en HEILIGEN pantheon van de katholieken ...Ja nu weet ik het weer : je (ex? ) man is een afrikaanse katholiek ?
Ik denk dat je hier inderdaad het verband legt dat ik bedoel, (je manier van schrijven is niet altijd even duidelijk)
In de katholieke kerk zitten sterke invloeden van de griekse godsdienst. O.a. de verheerlijking van Maria. Dit is in feite de moeder godin die ook in oudere religies terugkomt. Zelfs in de alleroudste religie. Het christendom is niet alleen verweven met de griekse godsdienst , bij de Afrikanen met de Afrikaanse godsdienst en waarschijnlijk zal elk volk wel zijn vermening kennen, want het is erg moeilijk om iets wat men vroeger geloofde, iets wat vroeger een deel van je was volledig te verwerpen en los te laten. Dit noemt men volledige bekering. Dit is ook wat met de Israëlieten gebeurde en dat is ook de reden waarom de Israëlieten de andere volkeren met hun goden moesten verdrijven. (voor nog meer kommentaar zie punt 2)

Nog even opmerken dat het niet is omdat mijn (ex?) man een afrikaanse katholiek is ik sta achter alles wat hij gelooft. Er zijn veel verschillen, maar uitspraken van westerse mensen die beweren omgang te hebben met mytische figuren, komen veelvuldig voor in Afrika. Misschien herriner je je nog het verhaal van mensen die met een staart geboren worden. Hij vertelde mij een verhaal over zo'n kind zonder dat ik hem er iets van gezegd had ...
Joshua B ?
Geen wonder( na lezing van het bovenstaande ) dat deze wonderen van afrikaanse wonderdoeners je verwondering opwekten
Zegt Hinne je iets ?
Boncke ?
Het wonder van de indische fakir die al zestig jaar niet meer eet of drinkt ?
tja "wetenschap 'is ook magie ... toch .."wetenschap" maakt zelfs het wasgoed veel witter en het voed mijn "huid "met papjes "wetenschappelijk" getest op arme zwarte katten ) ....
_
Ik heb alleen gehoord van Reinhard Boncke, nooit gezien. Hinne ken ik niet, en ik heb ook nog niet gehoord van een Indische fakir die al zestig jaar niet eet of drinkt ? Hier wil ik wel eens wat meer over lezen. Punt is dat het beeldmateriaal en de getuigen verklaringen over Joshua spreken van spectaculaire genezingen o.a van etterende en stinkende wonden gemaakt. Ik heb ook speelfilms gezien gemaakt door Afrikanen je ziet heel duidelijk het verschil tussen toneel (truckage) en deze beelden. Hollywood staat nog ver weg van de Afrikaanse bevolking.

Deze ingewikkelde dingen kunnen net als het leven en de schepping alleen maar worden verklaard door het bestaan van de schepper-god die zich openbaart .... want je weet veel te weinig van de wetenschap , niet ?
Deze "wonderen" gaan niet over ingewikkelde dingen. Ingewikkeld dan spreek ik over de complexiiteit van het leven. Dingen die men probeerd te verklaren met biologie en natuurwetenschappen. Sommige dingen kunnen (nu) nog niet verklaard worden. Ik geloof dat bepaalde dingen ook nooit zullen kunnen verklaard worden.
Dat is gewoon een argument op basis van persoonlijk gebrek aan kennis ....
en Dat de schepper van dat ingewikkelde nog ingewikkelder moet zijn en derhalve ook geschapen door een nog veel ingewikkelder iets enzovoort ad in finitum .... kan dus niet waar zijn ? t'zal immers niet passen in jouw logica ....
De schepper staat buiten tijd en ruimte. Hij was er altijd en zal er altijd zijn. Hij heeft tijd en ruimte gemaakt. Dus er moet niet een schepper zijn van een schepper. (Mijn logica)Het staat je altijd vrij om mij van het tegendeel te overtuigen maar dan zul je je wel tot mijn wereld moeten verlagen en een taal spreken die ik begrijp.
Ik heb nagedacht over verschillende religies en waar ze vandaan komen . Gelezen over de verschillen, hun boodschap => ik ben tot het besluit gekomen dat de God van Abraham die schepper is en dat alle andere goden geschapen zijn door die God
jaja ; Religie shoppen dus ... net zoals ze doen bij de theosofen en de spiritisten bla bla bla blavatsky ... de alterneuten en de para dingens .... Steiner schooltje ? schooltje met de bijbel ? Gurdieff ? Carl Gustav Jung ?
En wat de oorsrpong en de verschillen van al die religieen betreft ... laat me eens een gokje doen :
de oudste religie is natuurlijk deze die door god zelf is gesticht toen adam en eva werden geschapen ... de rest zijn gewoon verbasteringen ? of zoiets ?
juist ?
Religie shoppen is als je uit elke religie neemt wat je bevalt en zo je eigen religie samenstelt. Een fundamentalist probeert steeds zo ver mogelijk terug te gaan naar het fundament van 1 bepaalde religie.
Het lijkt me een logisch gevolg dat de oudste religie begint bij de eerste mens. Hoelang deze religie zuiver is gebleven zal samengaan met de vraag of de mens ooit kontakt gehad heeft met God zoals de bijbel zegt. En of dat kontakt ooit verbroken is geweest ?
1.- manifestaties bij mensen .:
Bezetenheid ? trance ? glossolalie ? wordt eens wat specifieker
2- persoonlijke ervaringen ; " de aanwezigheid van god ? "
Heel veel mensen die geloven in god voelen hem. Door in gebed te gaan, door te mediteren door in trance te gaan. Er zijn scans gemaakt van hersenen op momenten dat mensenze spirituele ervaringen hadden. Zo was er te zien welk deel van de hersenen dan activiteit vertoonde. Deze activiteit kan ook mechanisch opgewekt worden. Voor (het overgrote deel van de) wetenschappers een bewijs dat het bovennatuurlijke niet bestaat en alles chemisch kan verklaard worden ?
Dit gevoel van de aanwezigheid van het spirituele gaat vaak gepaard met een diepe vrede, of juist een uitermate vorm van extase, glossolalie, Het neervallen, het spreken met een andere stem, het draaien met de ogen, bovenmenselijke kracht. het buiten zijn lichaam treden, onmenselijke pijn kunnen verdragen. Mijn vraag is nu wie zet dit alles in werking. Het kan in werking gezet worden op kunstmatige wijze, maar het kan ook spontaan gebeuren door in afzondering te gaan en er aan te beginnen of in bijeenkomsten met andere gelovigen. (En dan laat ik nog even in het midden in wat ze geloven) Je hebt al eens eerder de rol genoemd van muziek, en dan refereer je naar het geluid van afrikaanse muziekinstrumenten. Akkoord, maar het kan ook gebeuren tijdens een gebed in een huiskamer, zonder de ander aan te raken enkel en alleen door bepaalde woorden uit te spreken.

Mijn ervaring is dat mensen die zich met andere religies buiten het christendom hebben bezig gehouden en die bepaalde woorden hoorden spontaan begonnen te manifesteren. Hiermee bedoel ik dan spreken met een andere stem, draaien met de ogen, bovenmenselijke kracht, vloeken, krijsen en dit gewoon in de huiskamer, zonder muziek zonder dat ze aangeraakt werden. Hoe verklaar je dit dan ? Dit geldt trouwens niet alleen voor andere religies maar deze manifestaties en andere kunnen ook gebeuren bij mensen die een trauma hebben meegemaakt of die verbitterd zijn, of die verslaafd zijn of ...

Ik gebruik hier niet graag het woord bezetenheid , omdat men dan te snel zijn fantasie de loop laat en gaat denken aan bepaalde hollywoord films. We spreken hier wel over bevrijding. Tijdens zo'n bevrijdingssessie merk je dat mensen terug komen uit hun trance als je ze aanspreekt, dat de bovenmenselijke kracht kan bedwongen worden alsook elke rare manifestatie enkel door de naam van Jezus te gebruiken. Dat mensen na bevrijding volkomen rustig zijn, en verlost zijn van angst, nachtmerries, dwangmatig gedrag, bitterheid enz enz.

Je zegt bijna letterlijk wat in dat humo gesprek een andere deelneemster van katholieke huize eveneens onzinnig en zonder enige onderbouwing vertelde ...Alleen kwam er bij haar nog een zekere prins filip bij te pas .... :P .
Ik kan niet beoordelen of deze persoon op dezelfde manier over het christelijk geloof denkt als, tenzij ik met haar gesproken heb. Je mag me dit artikel altijd bezorgen, pas dan kan ik zeggen of er punten van vergelijking in zitten.
Welja
Is dat ook een geloofsartikel uit je persoonlijke credo ?
en het is allemaal echt gebeurt

Bovendien
heb ik ook toch duidelijk laten merken dat
Ik geen prijs stel op dit soort dubieuze en mysterieuze complimenten .... gemeend of niet .... laat dat ... of ik wordt wel erg kwaad :evil:
ofwel ben je onwaarschijnlijk naif
Ofwel ben je echt zo dom in het begrijpend lezen : het weze je dan vergeven ....maar
met wat zitten we hier dan nog verder onze tijd te verprutsen :roll: :roll: :roll:
Ik denk dat ik de kunst van het begrijpend lezen wel onder de knie heb. Ik zal proberen om mij in de toekomst te bedwingen en geen complimenten meer te geven, maar ik kan niets beloven :oops:

Als je echter alleen maar christen wordt omdat je verwacht dat God van alles voor je zal doen dan zal je het niet lang volhouden.
OK wat is er anders nog , buiten deze praktische en pragmatische optie ?
en om het nog wat langer vol te houden
Een orgasme ?
Oh my god , oh my god , oh my god .....
Christen zijn is een liefdesrelatie met God. De liefde van God is onvoorwaardelijk, (ik schrijf dit in het besef dat er nu bij velen stoom uit de oren komt, dus aub ga hier nu weer niet allemaal op reageren, ik spreek hier vanuit een praktiserende christelijke visie) Alleen als mijn liefde naar Hem ook onvoorwaardelijk is zal ik kunnen genieten van die relatie, anders zal bij de minste tegenslag mijn geloof in hem beginnen te wankelen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

mysterieus2000 schreef: ... je droomgesprek dat je had met God en die voor jou onweerlegbaar zijn. Voor miljoenen christenen zijn die interpretaties anders en wel weerlegbaar. Ik wil hiermee geen uitspraak doen over wie de juiste interpretatie heeft, alleen dat wat voor jou een waarheid is niet noodzakelijk een waarheid voor iemand anders hoeft te zijn.
Er is maar één waarheid, maar die kan best voor ons (alle mensen) te hoog gegrepen zijn, en in die zin heb je groot gelijk. Het belangrijkste punt is dat je juist om deze reden moet inzien dat religie een spel is wat je speelt om het leven mee op te bouwen. Een georganiseerde religie, een religie zich opwerpt de enige unieke godsopenbaring te zijn begrijpt niets van het spel, maar is afbrekend bezig, omdat het leven (en de waarheid) niet is, maar altijd wordt.

Begrijp je nu echt niet dat het gesprek met God dat ik had in de Pelgrimsreishet gesprek is dat de mens met zijn innerlijke zelf heeft? Het gaat niet om 'onweerlegbare waarheid', maar om een spel van groeiend inzicht. De God die de mens in de openbaringsreligies aanbidt is de mens zelf. Vandaar dat hij liefde en haat is, hemel en hel. De openbaringsreligies trekken de mens uit elkaar. Er is geen openbaring van buitenaf, er is geen God buiten onszelf. Om het te begrijpen moet je Feuerbachlezen. Mijn wijsheid is dit in te zien en de harmonie in mezelf te zoeken.

Om mij beter te kunnen begrijpen kun je mijn gedachten lezen op het topic
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop" onclick="window.open(this.href);return false; ... 03b269d4f3

Ik zou nog eindeloos met je kunnen praten, want wat ik tegen je gezegd heb de afgelopen twee maanden is geheel eenzijdig. Jij schreef gisteren dat je bezig was met het helen van wonden. Dit is de kern van jou, en hier ontmoeten wij elkaar, want ik weet dat ik precies zo'n mens ben. Mijn religie is het inzicht dat alle mensen hier op hun manier mee bezig zijn. Uiteindelijk is er daarom geen tegenstrijdigheid tussen mensen, slechts verschil in inzichten.
Dat is nu juist wat ik bedoel. Jij kent het christelijk geloof voor een gedeelte van binnen en van buiten en gaat er dan van uit dat jou beleving geldt voor elke christen. Begrijpelijk maar niet juist.
'Beleving' is een reis door het leven. Niet iedereen is wanneer hij iets hoort over de 'beleving' van de ander in zijn eigen belevingswereld op hetzelfde punt aangekomen; indien niet, dan kan hij het niet verstaan. Ik heb bijvoorbeeld in jouw belevingswereld geleefd, en ben er volledig doorheengegaan en op een hogere belevingswereld gekomen. Daarom kan ik jou wél verstaan, maar jij mij niet. Boven mij staat ook weer een hogere belevingswereld die ik nog niet kan verstaan, de waarheid gaat voor ons begrip oneindig verder en ligt altijd ergens nog hoger.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 31 jul 2006 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

mysterieus2000 schreef:
Rereformed schreef:
Een logica die gebaseerd is op interpreaties uit de bijbel en persoonlijke openbaringen (je verhaal over Adam en Eva...
Het verhaal dat ik je gaf was van Mark Twain. En het verhaal is niets anders dan precies hetzelfde zeggen als wat Cymric je probeerde duidelijk te maken in andere taal: het bijbelverhaal is logisch inconsistent, en daarom onmogelijk, dus foutief. Het gaat hier dus niet om een persoonlijke visie, maar om een waarheid die niemand die inzicht heeft kan ontkennen. Zoiets kan men alleen maar misverstaan; zoiets kan slechts voor iemand te hoog gegrepen zijn. Jij bent niet in staat logica te begrijpen, en denkt nog steeds dat er meerdere soorten van logica bestaan. Dit is jouw basisprobleem, en de oorzaak voor het onbereikbaar van je zijn voor hogere inzichten, zoals het inzien van de leugen van het christendom.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Beste Mysterieus
Misschien herriner je je nog het verhaal van mensen die met een staart geboren worden. Hij vertelde mij een verhaal over zo'n kind zonder dat ik hem er iets van gezegd had ...
Ja ? en hoe ging zijn verhaal en wat besloot jij daaruit ...
nu ben ik erg nieuwsgierig geworden hoor ....
.... de rest van de post van mysterious .....
Voor veel van de rest van uw opsomming is het is me (persoonlijk natuurlijk , ahahahaha ) volkomen duidelijk aan het worden ....
Geef me eens een goede reden waarom ik hier nog verder veel tijd zou verprutsen met het uitzichtloos en bovendien gratis bestrijden van hopeloos terminale hersenrot ....
Ik kan misdschien beter een stukje gaan blaffen met mijn huishond .....
een taal spreken die ik begrijp.
De meest universele en verstaanbare taal is de taal die teruggrijpt op concrete dingen en tastbare feiten en die voorspellingen doet die kunne worden gecontroleerd en feitelijk getoetst ....
Geef me de controleerbare feiten voor het concrete bestaan van uw bijbelse god ... dan spreken we verder en niet eerder ....
Uw God is een onhoudbare hypothese , tussen alle andere onhoudbare concurerende hypotheses ... en u hebt geen enkel instrument om de warheid ervan te ontdekken
je hebt slechts geloof ... moest je feitelijk bewijs hebben dan is het geen geloof meer ...
Het is slechts wensdenken , escapisme en vertrouwen in een van de vele hersenspinsels .....

Over mirakels , hersenprocessen , verslavingen , neurologische onderzoeken naar meditaties en mystieke ervaringen etc ... is op dit forum al meer dan genoeg materiaal aanwezig en relevante referenties gepost ( er staat hier bovenaan de pagina een zoekfunctie .... )
Je kan hier verder een kleine compilatie vinden over die onderwerpen die als startpunt kunnen dienen voor verder literatuur-onderzoek

http://groups.msn.com/evodisku/breinevo.msnw

Alleen als mijn liefde naar Hem ook onvoorwaardelijk is zal ik kunnen genieten van die relatie, anders zal bij de minste tegenslag mijn geloof in hem beginnen te wankelen.
Uw nonachtige onvoorwaardelijke trouw aan een hersenschim( of onzichtbaar ideaal ersatz alfa mannetje ) is eigenlijk roerend en genant ....
Er bestaan gespecialiseerde hulpverleners die je kunnen helpen deze fantasieen te kontroleren .... Maar ik ben er zeker van dat je geen hulp meent nodig te hebben ....
OK ....
dan maar een ander adres --->
http://www.datejesus.com/date/
Afbeelding

Om het even duidelijker te stellen ( een wat betere manier van schrijven dan de gebruikelijke ironiserende stijl en/of het "gegoogel ")
Ik wacht wel tot je klaar ( niets dubbelzinnigs hoor ) bent met uw aangekondigde antwoorden op het lijstje dat u zo op de proef stelde ....

Het artikeltje uit humo zal ik wel inscannen en hier plaatsen wanneer ook anderen dat interessant genoeg vinden
( of beter nog ; waarom zou ik ; je kan het boekje toch zelf te pakken krijgen : het ligt gewoon bij de krantenboer tot en met vandaag , in de leeszaal van de bilbliotheek ......of binnen een paar dagen in de wachtkamer van de tandarts . ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 31 jul 2006 14:54, 11 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Plaats reactie