Is Freethinker.nl nog wel Freethinker.nl?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Is Freethinker.nl nog wel Freethinker.nl?

Bericht door Maria »

Wie begint er met deze reacties te vervolgen met de gedachte dat het beheer van FT er wel eens de stekker eruit kan trekken?
Dit is wsl. de aanleiding.
Peter van Velzen schreef: 23 apr 2025 00:27 Ik kwam op dit forum terecht toen het niet gemodereerde forum van de vrije gedachte werd opgeheven, omdat dat uit de hand liep.
Volkomen knots om er wat anders van te maken, dan er is geschreven.

Ik zou iedereen, die daarin meegaat vriendelijk willen verzoeken eerst eens goed te lezen voor er klakkeloos op verder gegaan wordt.
appelfflap schreef: 24 apr 2025 22:43 vrijdenken zijn ideeën die botsen en om die te kunnen laten botsen is er een kader nodig.
ik zal nooit met moderators akkoord gaan die censuur toepassen en thema's verbieden omdat ze weigeren te modereren
nu leden afdreigen dat men de stekker uit het forum zal trekken? is dat niet gewoon zelf de doodsteek geven
Er is niemand die je dwingt anders te denken dan je doet.
Maar FT is duidelijk geweest, en nog steeds, over de redenenvan een pauze/stop aangaande één onderwerp.
Voorafgegaan door vele moderatie inspanningen en uren, ook achter de schermen.

Maar zo komen de leugens in het land.
Op deze manier is het niet zinvol verder van gedachten te wisselen.

Het staat je vrij je consequenties te trekken en verder niet meer mee te doen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
holog
Diehard

Bericht door holog »

wanneer werd freethinker.nl een klaagkoor voor de apocalyps? gevangen in een somber dogma, even verstikkend als kerkelijke doctrines. posten vol dystopische wanhoop. ik wist niet dat vrijdenken symbool stond voor een begraafplaats van hoop.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 25 apr 2025 19:19 wanneer werd freethinker.nl een klaagkoor voor de apocalyps? gevangen in een somber dogma, even verstikkend als kerkelijke doctrines. posten vol dystopische wanhoop. ik wist niet dat vrijdenken symbool stond voor een begraafplaats van hoop.
Je wist het niet, maar verbaast het je als je goed rondkijkt in de wereld?
En er komen nog wel wat oorlogen en hongersnoden bij hoor.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 25 apr 2025 14:12 Er is niemand die je dwingt anders te denken dan je doet.
maar als je anders denkt komen er leugens in het land. Of is dit kritiek smoren ipv inhoudelijk erop in te gaan.
Het staat je vrij je consequenties te trekken en verder niet meer mee te doen.
dis is natuurlijk een dooddoener en een enorm zwaktebod voor een moderator van freethinker

Vrijdenken is zelfkritiek, dat heb ik hier 20j geleden geleerd. Nu is het forum dit zelf vergeten en geen idee wat je achter de schermen hebt gedaan, alleszins niet de eigen forumregels toepassen en respecteren,

je verwijst naar de forumregels en het 1e dat ik lees is racisme. Bonjour noemt het discriminatie maar het maakt neit uit, De 700 pagina's staan er bol van.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Gerard R. schreef: 25 apr 2025 19:55
holog schreef: 25 apr 2025 19:19 wanneer werd freethinker.nl een klaagkoor voor de apocalyps? gevangen in een somber dogma, even verstikkend als kerkelijke doctrines. posten vol dystopische wanhoop. ik wist niet dat vrijdenken symbool stond voor een begraafplaats van hoop.
Dank voor de confirmatie. een aarde die zucht onder onze fouten. enkel rouwen om de wereld is geen vrijdenkers waardig, maar hooguit toeschouwers.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 25 apr 2025 20:55
Gerard R. schreef: 25 apr 2025 19:55
Dank voor de confirmatie. een aarde die zucht onder onze fouten. enkel rouwen om de wereld is geen vrijdenkers waardig, maar hooguit toeschouwers.
Nee, maar er zijn perioden met lachen, en perioden met tevredenheid en perioden met wrevel en en perioden met ... vul maar in. We zitten nu in een wat moeilijke periode op zijn minst (naar mijn idee). En ook Freethinkers houden zich daarmee bezig. Wat heet....
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

:shock:

Sinds wanneer staat Freethinker bij jou en/of anderen bekend als een klaagkoor voor
de apocalyps? Dat sommige leden hier en nu misschien in een somber dogma gevangen
lijken vanwege omstandigheden in de grote buitenwereld vol oorlogen en hongersnoden
is van alle tijden hoor! Dompel je maar eens een tijdje onder in de Freethinkerbibliotheek
die teruggaat tot in het verre verleden, en dan kun je zulks zelf constateren!

Een tijdje onderdompelen in de Stille Luwte van de Freethinkerbibliotheek kan
sowieso geen kwaad hoor, want hoewel ook daar regelmatig wat onderlinge reuring en
somberheid zichtbaar wordt, ligt zulks daar bevroren in de tijd en mede daardoor
makkelijk te negeren, zodat heel interessante discussielijnen ook beter te volgen zijn.
Als je dat wil omdopen tot 'begraafplaats vol hoop' geef ik je meteen gelijk!

Als we allemaal weglopen tijdens moeilijke tijden, omdat zulks makkelijker is dan
samen de schouders eronder zetten, dan wordt een term als apocalyps inderdaad
begrijpelijk, maar los van dat alles kan jij er toch voor kiezen om gewoon jezelf te
blijven en jouw visie van ons aller toekomst als een niet te versmaden gerecht hier
op Freethinker te serveren, en wat mij betreft gepaard gaand
met een optimistimaliserend vrolijke noot! :wink:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Plaats reactie