InderdaadUiteindelijk mogen we concluderen dat persoonlijkheid zeer zwaar afhankelijk is van dat ding tussen je oren.
Er berstaat doodeenvoudig geen vast , onveranderlijk "ik "
---->Wanneer je uit een coma en/of een diepe slaap of een narcose )komt moet het
" ik "( of wat daar voor doorgaat )" terug" opstarten( up-booten of up-loaden van het "ik" ) .... en worden (her)samengesteld uit het( nog resterende ) permanente geheugen waardoor een grotere graad van alertheid en interactie met de buitenwereld terug mogelijk wordt ....
http://www.channel4.com/science/microsi ... /coma.html
---> Je bent helemaal niet wat jezelf denkt dat je bent
er is geen onstoffelijke essentie die je een ziel kunt noemen
Slechts het resultaat van vele "voor en onbewuste " bewerkingen in je brein van inkomende impulsen uit innerlijk en uiterlijk millieu van en in een stoffelijke configuratie ....
Het ik is een adres in je mentale kaart van de werkelijkheid ...
Het adres kan "verhuizen" al naar gelang de modulaire be(ver)werkingen in het brein
---> Als je op je zolder nog schrijfsel ( bijvoorbeeld gedichtjes of dagboeken uit je jeugd ) liggen hebt van jezelf en van jaren geleden ... lees ze eens na ... wedden dat je de helft ervan zelfs niet meer volledig begrijpt , alhoawel je ze toen klaarblijkelijk erg belangrijk vond ..( want anders had je ze niet bewaard---> " beredeneerd " je huidige ik ). ?
Tenslotte
Wie of wat gaat er verder leven in het " hiernamaals" ;
de oude zieke man ?
de jongeling ?
de baby ?
Jouw "wensen" ( bijvoorbeeld ; de verwezenlijking van een eeuwig durend orgasme door een volmaakte vereniging met uw geprefereerde godheid ?of het vermijden van de folteringen in de hel ? ) of jouw ( falende en verloren rakende )" herinneringen " aan "betere tijden" van een veranderend "ik " ?
Het laatst beleefde " ik" valt definitief uiteen met de hersendood .... waarna de afakeling , ontbinding van de materieele basis en drager ervan, onherrroepelijk en onomkeerbaar volgt ....
Autopsie van de hersenen van Terry Schiavo heeft onherrroepelijk aangetoond . dat dit bjvoorbeed al veel vroeger kan en was gebeurt bij deze patient ...
http://quackfiles.blogspot.com/2005/06/ ... hered.html
zie als startpunt ;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terri_Schiavo
Er bestaat geen ziel-atoom ( bijvoorbeeld een geestelijke monade zoals Leibniz dat noemde of een elementair " geest" deeltje ... )Op 1 april (2005)werd er nog een autopsie op haar lichaam uitgevoerd. Haar man wou zo aantonen hoe ernstig de hersenbeschadiging was die Terri in 1990 had opgelopen. Haar ouders hadden verzocht dat een onafhankelijk expert bij die autopsie aanwezig zou zijn, maar de rechter gaf hiervoor geen toestemming. De uitslag van de autopsie werd uiteindelijk op 15 juni bekend gemaakt: Schiavo had zware hersenbeschadigingen, was blind en leidde een vegetatief bestaan. Uitzicht op mogelijk nog spontaan herstel, waar haar ouders op hoopten, was er volgens de onderzoekers volstrekt niet.
Het eerste element in de tabel van Mendeljev is NIET
"spiritus" of" anima " met massa 0 , maar waterstof
Hebr 6: