Je kunt dat laatste ook een dubbel succes noemen.gerard_m schreef: 16 mar 2024 13:47Ah dat is in elk geval mooi.dikkemick schreef: 15 mar 2024 17:09 Staat in de boekenkast en heb ik gelezen en was inderdaad even positief gestemd. Maar als je dan inderdaad, zoals je zegt, het nieuws volgt word je niet vrolijk.
Waarbij het lastige inderdaad is dat goede bedoelingen niet altijd problemen oplossen of juist nieuwe problemen creeren.
Dankzij prachtige projecten en organisaties zoals Unicef, is de kindersterfte afgenomen maar neemt de bevolking toe.
De Chinese aanpak die je noemt, heeft op zich gewerkt maar tegelijk ook geleid tot een enorm mannenoverschot (het enige kind moest een jongetje zijn) en inmiddels ook een vergrijzingsprobleem.
Immers het zijn de vrouwtjes die de hoeveelheid nageslacht bepalen.