WTF? Kaag in tranen?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: WTF? Kaag in tranen?

Bericht door Mullog »

Gerard R. schreef: 07 jul 2023 23:44 Zij lijkt nu even in een soort luwte te geraken, daar Rutte opperde kinderen bij de gezinshereniging binnen de asylkwestie maar eens een extra twee jaar te laten wachten, waarmee problemen bij het bereiken van een akkoord z.g. werden opgelost, wat CU en d'66 niet pikten vanwege de onmenselijkheid. Demissionair kabinet dus, wat Rutte volgens mij helemaal niet zo erg vindt.
In November verkiezingen wellicht en dan denkt hij weer te scoren en dan evt. door met o.m. de PVV. Wilders wil wel. Jammer is dat ons land bol staat van de problemen, waar zeer nodig wat aan gedaan moet worden. Even wachten....
Volgens mij heeft Rutte nog steeds een kater van zijn door Wilders gedoogde kabinet. Ik zie hem niet samenwerken met Wilders. En het is natuurlijk nog even afwachten of Rutte zich opnieuw verkiesbaar stelt.

De ellende is volgens mij dat alles nu weer stilvalt, en Joost mag weten voor hoelang. Want in de aanloop naar verkiezingen en daarna de formatie wordt er natuurlijk helemaal niks besloten en dat kan nog weleens heel lang gaan duren. En er liggen toch wel problemen, echte problemen (en dan heb ik het niet over de asielzoekers maar over klimaat, energietransitie, stikstof en dergelijke).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dit (val kabinet) is doortrapt natuurlijk. Vroeger of later zou dit kabinet (met al haar schandalen) gaan vallen en nu laat Mark het Klappen op immigratie.
En wat is de stemming in dit land als t op vluchtelingen en immigratie aankomt? Rechts!
Ik ben van dat we een (nog net niet extreem) rechtse regering gaan krijgen met BBB erin. Want hoewel miss van der Plas zegt NIET met Rutte als staatshoofd te willen regeren, is er natuurlijk een achterdeurtje (leugen) dat dit wel mogelijk zal maken.
En dat wordt dan inderdaad streng asielbeleid en milieu plannen die op de schop gaan.
Een zelfde situatie speelt nu in Duitsland waar extreem rechts wel al in t voordeel zou zijn als er nu verkiezingen zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

dikkemick schreef: 08 jul 2023 09:46 Dit (val kabinet) is doortrapt natuurlijk. Vroeger of later zou dit kabinet (met al haar schandalen) gaan vallen en nu laat Mark het Klappen op immigratie.
En wat is de stemming in dit land als t op vluchtelingen en immigratie aankomt? Rechts!
Ik ben van dat we een (nog net niet extreem) rechtse regering gaan krijgen met BBB erin. Want hoewel miss van der Plas zegt NIET met Rutte als staatshoofd te willen regeren, is er natuurlijk een achterdeurtje (leugen) dat dit wel mogelijk zal maken.
En dat wordt dan inderdaad streng asielbeleid en milieu plannen die op de schop gaan.
Een zelfde situatie speelt nu in Duitsland waar extreem rechts wel al in t voordeel zou zijn als er nu verkiezingen zijn.
Laten we hopen dat als het er op aankomt het verstand zegeviert. Of het gevoel toch betere keuzes maakt.

Maar goed reality check…de geschiedenis is niet hoopvol, of wel?
Misschien…
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Volgens mij zijn er weinig mensen die stemmen met t verstand. Populisten hebben doorgaans een tekort hieraan. Geldt voor links en rechts. Extreem is nog nooit goed geweest.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mullog schreef: 08 jul 2023 08:23
Gerard R. schreef: 07 jul 2023 23:44 Zij lijkt nu even in een soort luwte te geraken, daar Rutte opperde kinderen bij de gezinshereniging binnen de asylkwestie maar eens een extra twee jaar te laten wachten, waarmee problemen bij het bereiken van een akkoord z.g. werden opgelost, wat CU en d'66 niet pikten vanwege de onmenselijkheid. Demissionair kabinet dus, wat Rutte volgens mij helemaal niet zo erg vindt.
In November verkiezingen wellicht en dan denkt hij weer te scoren en dan evt. door met o.m. de PVV. Wilders wil wel. Jammer is dat ons land bol staat van de problemen, waar zeer nodig wat aan gedaan moet worden. Even wachten....
Volgens mij heeft Rutte nog steeds een kater van zijn door Wilders gedoogde kabinet. Ik zie hem niet samenwerken met Wilders. En het is natuurlijk nog even afwachten of Rutte zich opnieuw verkiesbaar stelt.

De ellende is volgens mij dat alles nu weer stilvalt, en Joost mag weten voor hoelang. Want in de aanloop naar verkiezingen en daarna de formatie wordt er natuurlijk helemaal niks besloten en dat kan nog weleens heel lang gaan duren. En er liggen toch wel problemen, echte problemen (en dan heb ik het niet over de asielzoekers maar over klimaat, energietransitie, stikstof en dergelijke).
Rutte heeft niet iets wat een geweten of gevoel of zo noemen.
Als het hem uit komt zal hij desnoods met De Duivel in persoon door regeren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Leon schreef: 08 jul 2023 09:54
dikkemick schreef: 08 jul 2023 09:46 Dit (val kabinet) is doortrapt natuurlijk. Vroeger of later zou dit kabinet (met al haar schandalen) gaan vallen en nu laat Mark het Klappen op immigratie.
Laten we hopen dat als het er op aankomt het verstand zegeviert. Of het gevoel toch betere keuzes maakt.

Maar goed reality check…de geschiedenis is niet hoopvol, of wel?
Het zit denk ik dieper.
Ons democratisch systeem werkt niet meer goed, dan is het vervangen van wat Regenten-Poppetjes verre van voldoende.

Maar dat is wel een andere discussie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2023 10:21 Het zit denk ik dieper.
Ons democratisch systeem werkt niet meer goed, dan is het vervangen van wat Regenten-Poppetjes verre van voldoende.

Misschien ligt het niet aan de democratie an sich maar aan de versplintering in den Haag en de manier van coalities smeden.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 08 jul 2023 11:55

Misschien ligt het niet aan de democratie an sich maar aan de versplintering in den Haag en de manier van coalities smeden.
Zeker, maar die versnippering heeft ook zo zijn oorzaken.
Mij lijkt het dat ons systeem van democratie niet werkt bij een sterk versplinterde kiezer.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Zodra de Democratie [volksheerschappij] echt goed zou gaan werken,
zouden de elitaire machtswellustelingen die Democratie meteen afschaffen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2023 12:45
dikkemick schreef: 08 jul 2023 11:55

Mij lijkt het dat ons systeem van democratie niet werkt bij een sterk versplinterde kiezer.
en als je maar 2 partijen heb werkt ze niet omwille vd enorme polarisatie
een koninkrijk werkt niet
die ene grote leider die weet wat het volk "wil", of die bepaalt wat dat volk moet denken, werkt niet
...
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 08 jul 2023 13:28 Zodra de Democratie [volksheerschappij] echt goed zou gaan werken,
zouden de elitaire machtswellustelingen die Democratie meteen afschaffen!
Een oom van me zei dat zestig jaar geleden al anders:

"Als morgen de communisten de verkiezingen winnen, dan staan overmorgen de tanks in de straten!"
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 08 jul 2023 13:48
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2023 12:45
dikkemick schreef: 08 jul 2023 11:55 Misschien ligt het niet aan de democratie an sich maar aan de versplintering in den Haag en de manier van coalities smeden.
en als je maar 2 partijen heb werkt ze niet omwille vd enorme polarisatie
een koninkrijk werkt niet
die ene grote leider die weet wat het volk "wil", of die bepaalt wat dat volk moet denken, werkt niet
...
Het gaat mijns inziens niet om de versnippering van de partijen, maar om de versnipperde meningen van de kiezers.
Daar doet een twee partijen systeem niks aan af.
Wel raken we zo OFF Topic.
appelfflap
Banned

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2023 13:50 Het gaat mijns inziens niet om de versnippering van de partijen, maar om de versnipperde meningen van de kiezers.
ook na de 2e wereldoorlog had je bij elk politiek thema een enorme versnippering qua mening onder de burgers

wat is het verschil met nu?
toen is men er ondanks de versnipperde meningen erin geslaagd om europa uit te bouwen tot was ze is. velen gaan niet akkoord dat dit een succes is
ik wel, 75j geen oorlog was me dat waard.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 08 jul 2023 22:49
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2023 13:50 Het gaat mijns inziens niet om de versnippering van de partijen, maar om de versnipperde meningen van de kiezers.
ook na de 2e wereldoorlog had je bij elk politiek thema een enorme versnippering qua mening onder de burgers

wat is het verschil met nu?
toen is men er ondanks de versnipperde meningen erin geslaagd om europa uit te bouwen tot was ze is. velen gaan niet akkoord dat dit een succes is
ik wel, 75j geen oorlog was me dat waard.
Ik denk dat het toen veel minder was.
Er waren wel veel meningen maar die waren veel meer geclusterd, die clustering is er nu niet meer.
appelfflap
Banned

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jul 2023 09:01 Ik denk dat het toen veel minder was.
Er waren wel veel meningen maar die waren veel meer geclusterd, die clustering is er nu niet meer.
ik zie toch andere dingen
in de jaren 50 telden waarheden en objectieve feiten nog, vandaag niet
de publieke opinie? geen politicus kijkt verder als de volgende verkiezing. eind jaren 40 begin jaren 50 hebben die een europa hebben opgebouwd met all positief dingen die er nu nog zijn, zij keken generaties verder en de politici vandaag breken alles af uit schrik voor de verkiezing volgend jaar

net nu we, met oog op bv klimaat, politici nodig hebben die generaties verder kijken en beslissingen nemen die tegen de belangen van sommige ingaan. leg die goed uit en je krijgt de bevolking echt wel mee.

vandaag weten we dat, zoals we nu bezig zijn, dat tegen 2075-2100 1/3e vd wereldbevolking in gebieden zal wonen die tegen dan de facto onleefbaar zullen zijn voor mensen. Heel N-Afrika hoort daarbij en naar waar zullen die vluchten? echt niet naar de evenaar hoor.
nu niets doen en de grenzen proberen te sluiten is momenteel het algemene plan volgens rechts. Oekraieners zijn met 5 miljoen, vanaf 2050 praten we over een factor 10 die erbij komt en waarschijnlijk meer

ik haal dit aan omdat jullie regering gevallen is op wetten rond migratie.
Plaats reactie