Volgens mij heeft Rutte nog steeds een kater van zijn door Wilders gedoogde kabinet. Ik zie hem niet samenwerken met Wilders. En het is natuurlijk nog even afwachten of Rutte zich opnieuw verkiesbaar stelt.Gerard R. schreef: ↑07 jul 2023 23:44 Zij lijkt nu even in een soort luwte te geraken, daar Rutte opperde kinderen bij de gezinshereniging binnen de asylkwestie maar eens een extra twee jaar te laten wachten, waarmee problemen bij het bereiken van een akkoord z.g. werden opgelost, wat CU en d'66 niet pikten vanwege de onmenselijkheid. Demissionair kabinet dus, wat Rutte volgens mij helemaal niet zo erg vindt.
In November verkiezingen wellicht en dan denkt hij weer te scoren en dan evt. door met o.m. de PVV. Wilders wil wel. Jammer is dat ons land bol staat van de problemen, waar zeer nodig wat aan gedaan moet worden. Even wachten....
De ellende is volgens mij dat alles nu weer stilvalt, en Joost mag weten voor hoelang. Want in de aanloop naar verkiezingen en daarna de formatie wordt er natuurlijk helemaal niks besloten en dat kan nog weleens heel lang gaan duren. En er liggen toch wel problemen, echte problemen (en dan heb ik het niet over de asielzoekers maar over klimaat, energietransitie, stikstof en dergelijke).