HierEnNu schreef: ↑20 mei 2023 12:32
wat ik daadwerkelijk schrijf
doe ik en als ik het niet begrijp vraag ik door
bv
Verwijt je het oekraiense leger nu echt dat ze hun land tegen agressor Rusland verdedigen n dat ze daarbij waarschijnlijk ook OEkraiense burgers doden of kwetsen? Zowel in 2014 als vandaag?
Jezelf en je naasten verdedigen verwijt ik niemand, integendeel, zulks niet doen vind ik laf!
Zie eventueel ook mijn antwoord op ChaimNimsky in 'Rusland en Oekraïne'
waar ik daar dieper op in ga:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Leon schreef: ↑20 mei 2023 14:26Ik vroeg GPT naar het vermeende gebrek aan integriteit:
Wil jij daar verder nog iets mee?
Mogelijk nuanceerde het jouw kijk op vermeende corrupte politici.
Wil je dat graag dan? Waarom breng je jouw eigen mening dan niet in?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Ik ben gauw geintimideerd door ongenuanceerde meningen zoals die van ChaimNimsky, heb dan wat hulp nodig om beter geformuleerd of gestructureerd te reageren. De mate van haat en oorlogszucht kan ik emotioneel niet goed verwerken. Jij lijkt daar beter in te zijn, ik ga alleen maar figuren als ChaimNimsky als verwerpelijk beschouwen en ik zie met lede ogen aan hoe de sentimenten verder opgefokt worden.
Ik ben gauw geintimideerd door ongenuanceerde meningen zoals die van ChaimNimsky, heb dan wat hulp nodig om beter geformuleerd of gestructureerd te reageren. De mate van haat en oorlogszucht kan ik emotioneel niet goed verwerken. Jij lijkt daar beter in te zijn, ik ga alleen maar mensen als ChaimNimsky als verwerpelijk beschouwen en ik zie met lede ogen aan hoe de sentimenten verder opgefokt worden.
Ik ben gauw geintimideerd door ongenuanceerde meningen zoals die van ChaimNimsky, heb dan wat hulp nodig om beter geformuleerd of gestructureerd te reageren. De mate van haat en oorlogszucht kan ik emotioneel niet goed verwerken. Jij lijkt daar beter in te zijn, ik ga alleen maar mensen als ChaimNimsky als verwerpelijk beschouwen en ik zie met lede ogen aan hoe de sentimenten verder opgefokt worden.
Het verwoorden van oprechte haat en oorlogszucht vind ik niet verwerpelijk tenzij het op een doelbewuste manier gebeurt ter ophitsing en polarisatie met als doel anderen aan te zetten tot geweld. Iemand die echter de daad bij het woord voegt en zelf de strijd aangaat tegen onrechtvaardigheden voel ik diepe bewondering voor.
Het verwoorden van oprechte haat en oorlogszucht vind ik niet verwerpelijk tenzij het op een doelbewuste manier gebeurt ter ophitsing en polarisatie met als doel anderen aan te zetten tot geweld. Iemand die echter de daad bij het woord voegt en zelf de strijd aangaat tegen onrechtvaardigheden voel ik diepe bewondering voor.
Ik zou die bewondering delen als het om universele waarden ging waar men voor strijd, maar het zijn subjectieve waarden en eigen belangen.
Leon schreef: ↑21 mei 2023 13:20Ik zou die bewondering delen als het om universele waarden ging waar men voor strijd, maar het zijn subjectieve waarden en eigen belangen.
Ik weet niet wat jij zou doen,
maar zodra men hier en nu bij mij over de schutting kruipt met de bedoeling binnen te dringen en mij en mijn naasten te bestelen of zelfs te vermoorden, dan hoop ik oprecht dat ik al mijn strijd om universele waarden meteen aan de kant zet en voor 100% subjectieve waarden en eigen belangen zal verdedigen, en zonodig met geweld!
Leon schreef: ↑21 mei 2023 13:20Ik zou die bewondering delen als het om universele waarden ging waar men voor strijd, maar het zijn subjectieve waarden en eigen belangen.
maar zodra men hier en nu bij mij over de schutting kruipt met de bedoeling binnen te dringen en mij en mijn naasten te bestelen of zelfs te vermoorden, dan hoop ik oprecht dat ik al mijn strijd om universele waarden meteen aan de kant zet en voor 100% subjectieve waarden en eigen belangen zal verdedigen, en zonodig met geweld!
Je weet nog niet eens waarom men over die schutting kruipt of je begint al te schieten. Triggerhappy heet dat.
Je weet nog niet eens waarom men over die schutting kruipt of je begint al te schieten. Triggerhappy heet dat.
Dat woord kende ik niet.
Heb ik weer wat geleerd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Dat woord kende ik niet.
Heb ik weer wat geleerd.
Ja stel dat je grootgrondbezitter bent, en je werknemers als slaven hebt uitgebuit, en ze komen dan over de schutting, zo vreemd is dat niet, en dan gaat het meer over universele waarden.
Och als je genieten van een kille 'Kill' triggerhappy wilt noemen, OK! Maar ik ben niet iemand die snel naar geweld grijpt zonder goed na te denken over de gevolgen van zulke acties.
Hoezo "Je weet nog niet eens waarom men over die schutting kruipt"?
Had je wel gelezen wat ik schreef:
HierEnNu schreef: ↑21 mei 2023 13:35
met de bedoeling binnen te dringen en
mij en mijn naasten te bestelen of zelfs te vermoorden
HierEnNu schreef: ↑21 mei 2023 14:46
Hoezo "Je weet nog niet eens waarom men over die schutting kruipt"?
Had je wel gelezen wat ik schreef:
HierEnNu schreef: ↑21 mei 2023 13:35
met de bedoeling binnen te dringen en
mij en mijn naasten te bestelen of zelfs te vermoorden
Maar met welke reden? Was je een grootgrondbezitter die zijn mensen uitbuitte? Of heb je eerst de spullen bij een ander gestolen? Maakt wel een verschil denk ik, of je in jouw recht staat met geweld.
Verder heeft men het vaak bij aangedaan geweld over proportioneel geweld dat daar tegenover moet staan.
Het getuigt van morele superioriteit om geweld te weigeren en zo mogelijk andere middelen te zoeken. Lukt dan niet dan kan men gerechtvaardigd zijn om zelf ook proportioneel geweld te gebruiken. Maar het blijft vaak strijd om subjectieve belangen. De werkelijke strijd zou moeten gaan over universele waarden.
HierEnNu: ik begrijp uw fixatie op grondwetten niet. Die zijn ook niet alleszaligmakend, zeker buiten West-Europa.
Laat het ook eens doordringen dat dit niet een conflict tussen het 'Westen' en Rusland om Oekraïne is. Rusland ziet zich in een 'existentiële' strijd met het 'Westen' en wil daarvoor zoveel mogelijk terrein/invloedsfeer van de voormalige Sovjet-Unie/het oude Russische Rijk terugwinnen. Oekraïne is maar een onderdeel van de planning. Diverse van onze nu EU/Navo-bondgenoten worden uiteindelijk bedreigd.
Laten we hopen dat het totale megalomanie blijkt te zijn.
B.S. schreef: ↑21 mei 2023 18:04HierEnNu: ik begrijp uw fixatie op grondwetten niet. Die zijn ook niet alleszaligmakend, zeker buiten West-Europa.
Hoezo fixatie? Ga je me iets onterecht toeschrijven en verwacht je dat ik me daar tegen ga vededigen? Hahahah! Daar valt verder dus niets te begrijpen want ik heb geen overmatig sterke belangstelling voor grondwetten. De reden waarom ik het een coup noem heeft echter alles te maken met die grondwet in Oekraïne en is helemaal niet zo ingewikkeld:
Volgens artikel 111 van de Oekraïense grondwet die in februari 2014 van kracht was kon de president worden afgezet in geval van hoogverraad of een andere misdaad. De procedure voor afzetting vereiste echter een besluit van het Constitutioneel Hof van Oekraïne, dat de beschuldigingen tegen de president zou onderzoeken en een oordeel zou vellen over zijn schuld. Indien de president schuldig werd bevonden, kon hij worden afgezet door een besluit van minstens tweederde van het totale aantal parlementsleden.
Eenvoudiger kan ik het niet maken, dus maak het nou niet onnodig ingewikkeld!
B.S. schreef:Laat het ook eens doordringen dat
Omdat het in dit topic Off-Topic is plaats ik mijn antwoord in 'Rusland en Oekraïne'
waar het daar mijns inziens wel On-Topic is: