Rereformed schreef: ↑11 apr 2020 15:43
Ronaldus67 schreef: ↑11 apr 2020 14:24
Waarschijnlijk is jouw begrip van een politiestaat anders dan de mijne Arjen. Het spijt me, maar als jij door de huidige maatregelen rondom corona, die zijn voortgekomen uit het democratisch proces, Nederland
al behoorlijk op een politiestaat vind lijken, kan ik jou op dit punt niet serieus nemen. Ik vrees dat je dan toch iets teveel naar Jensen hebt geluisterd.
Jensen, die zijn hoestende toehoorders, veelal drop-outs van onze samenleving, gewoon oproept de straat op te gaan en boodschappen te doen in de supermarkt, is een gevaar voor diezelfde samenleving. En voor mij niets meer of minder dan een ordinaire anarchist.
Precies!
@Arjen,
In andere topics had ik nog het idee dat je rationeel bezig bent. Maar nu ontpop je je tot iemand die hopeloos verstrikt zit in conspiracy theories en niet in staat is feiten van hysterie te scheiden.
Het feit dat je in je tienertijd ontvankelijk was voor evangelicaal christelijk geloof zou je aan het denken moeten zetten. Je hebt die ontvankelijkheid nog steeds. Je hebt urenlang naar die Jensen lopen luisteren en bent daardoor in zijn vangnet gevangen. Het duurt blijkbaar weer een hele lange tijd voordat het je eindelijk duidelijk wordt dat je je opnieuw hebt laten meeslepen door een gladde prater. Kritiek die ik op Jensen heb gegeven, en die zelfs door vegan-revolution werd bevestigd, heeft je op geen enkele manier aan het denken gezet of kanttekeningen laten plaatsen. Ook schijnen de beelden van massagraven die in het nieuws van vandaag wat betreft de situatie in New York werden getoond jou niet te bereiken. Hoe je nog steeds kan denken dat het enkel maar om "een paar duizend doden" gaat van mensen die toch al zo goed als op sterven lagen, is mij een raadsel en begint ook een schande te worden.
Wat betreft Zweden, ze hebben daar eenvoudig dezelfde politiek als elders, maar leggen het de bevolking niet op als verplichting, waar straf op valt mocht je je er niet aan houden. Ze houden ervan, net als Rutte daarvan houdt, de bevolking aan te spreken als volwassenen die hun hersenen gebruiken en ernstig advies in serieusheid vrijwillig opvolgen. Misschien is dit niet zo'n gekke politiek in een zeer ontwikkeld en bovendien zeer dun bevolkt land zoals Zweden. Nederland lijkt veel meer op de mierenhoop New York/New Jersey, en de politiek van Zweden past wellicht geenszins op Nederland, zoals de cijfers van doden eenvoudig bevestigen. Overigens ben ik ook van mening dat men de scholen had moeten laten open laten, zeker nu iedereen weet dat de corona weinig effect heeft op jongeren. Men zou kunnen volstaan met (bijvoorbeeld) onderwijspersoneel van boven de 55 thuis laten blijven en contact tussen minder dan 20 en boven de 55 te verbieden.
1,5 meter afstand is eenvoudig een regel waar, ook in Zweden, iedereen met gezond verstand zich aan houdt zolang er een reële kans is besmetting op te lopen. Ook als over enkele weken het normale leven weer opgevat wordt.
Kritisch en negatief staan tegenover machthebbers is wat mij betreft een zeer goede instelling, maar hoe doorgeschoten moet je zijn om te denken dat achter de eensluidende coronapolitiek van zulke verschillende landen als China, Japan, Zuid-Korea, de VS, Britannië, de EU, India en Rusland eenzelfde machtswellust, azen op eigen gewin zit? Hoe doorgeschoten moet je zijn om "machthebbers" ervan te verdenken dat ze niet de volksgezondheid op het oog hebben, omdat ze anders wel voor Afrika gezorgd zouden hebben? Is het nooit tot je doorgedrongen dat een politicus wordt gekozen om de belangen van het land waarin hij/zij woont te behartigen, niet om de kindertjes in Afrika te redden?
"Rechten ontnomen en als je Rutte mag geloven jarenlang". Wat een onzinnige uitspraak.
Uiteraard dient een overheid op te treden wanneer een virus op wereldschaal een aanslag op ons pleegt. En
uiteraard gelden bepaalde restricties enkel zolang er geen vaccin is en het gevaar aanwezig blijft.
En waar slaat je "verplichte vaccinaties omdat je geen corona anti virus in je bloed hebt" op? Waar kán het op slaan? Er bestaat helemaal geen vaccinatie tegen corona. En indien het over een tijd uitgevonden wordt, wat is er tegen op een verplichte inenting als je naar een ander land wilt? "Vals gevoel van veiligheid". Wat? Inentingen
zijn veiligheid. Daar is niets vals aan.
En over welke schending van privacy heb je het precies, in deze tijd waar mensen hun hele hebben en houwen, inclusief op welke manier ze gemeenschap met iemand hebben, en wat ze van mening zijn over wat dan ook, op het internet plaatsen om vooral toch gezien te worden?
Je gebruikt nogal extreme conclusies om te benadrukken dat ik hopeloos verstrict zit in conspiracy theorien..ik heb slechts gezegd dat ik jensen een ander geluid vind geven die ook gehoord moet worden.
Welke conspiricies zit ik verstrikt dan ?
Volgens mij heb ik alleen aangegeven dat nu plannen van jaren geleden (versnelt ) worden uitgevoerd..als plannen zoals vacinnatie plicht..vaccinatie paspoort..en ja als er voor covid een vaccinatie beschikbaar komt.. dan zal die verplicht gaan worden en wie weet wat nog meer allemaal..een complete bloedtest. Welke soa,s je hebt (gehad ) seksuele voorkeur...welke .overtredingen ...Etc etc. En ja dat vind ik verschrikkelijk eng worden...
Dat je de privacy niet belangrijk blijkt te vinden.is jou persoonlijke mening maar maak het niet dat je dat voor een ander vind, als de norm wegzet...alsof iedereen het maar okay moet vinden dat alles van je wordt vastgelegd
Omdat het merendeel op facebook zit.
En ja als er in de media rtl ..en reguliere nieuws media schrijven dat de 1.5 meter afstand volgens rutte het nieuwe normaal wordt zie ik daar geen complot achter...maar wel een machtsmisbruik...door wie dit dan ook gepropageerd wordt ...en ik vind dat daar tegen op gestaan mag worden...
En ik ben nog steeds van mening dat zelfs 10000 extra doden dit jaar in nederland werkelijk niet in verhouding staan tegenover de maatregelen die nu genomen worden ..en al helemaal niet als het nieuwe normaal de 1.5 meter afstand politiek wekelijlheid wordt . 1.5 meter afstand gezond verstand.?..welke vrijheden zijn hierbij ontnomen? Leef je wel in deze maatchappij..?
Er zijn nog mensen die in deze wereld groepsactiviteiten een must een noodzaak in het normale leven vinden..
Waar 1.5 meter afstand een utopie is....nu zijn alle groepsactiveiteten verboden..ik heb rutte niks horen zeggen of ook maar een hint dat in de nieuwe normaal er plaats is voor groepsactiviteiten..of heb je het openbaar vervoer niet gezien......
Nu moet je nog verplicht je paspoort of id bij je hebben ..zo meteen net als in china verplicht je telefoon bij te hebben ..verplicht je localisatie aan? Hoe ver gaat het.? daar ben ik niet onterecht bewust vezorgd over..en niet dat vind ik met de huidige maatregelen absoluut niet hysterisch ..
Ik vond het een beetje jammer als ik slechts een link geef naar iemand met een ander geluid...ik weg wordt gezet alsof ik de lakei van jensen ben...en alles wat hij zegt voor zoete koek slik.
Het is een beetje het demoniseren van bepaalde individuen zonder op de materie in te gaan.
Omdat iemand trump kan waarderen ...(een half volk voor achterlijk uitmaken omdst ze op hem gestemd hebben ...) dat is iemand afserveren op zijn politieke voorkeur..
Onzinnige uitspraak jarenlang?...ik verzin het niet hoor ..letterlijk gezegd de 1.5 meter samenleving..waarom is dat onzinnig als ik het slechts herhaal wat ik in de media lees
Doorgeschoten.? Omdat ik vind dat machthebbers niet de veiligheid van mensen op het oog hebben.. ..mmm irak inval..zogenaamd wapens van zelfvernietiging .ja hoor ...de veiligheid van amerikaanse of zelfs de irakese burgers....meen je dat nu serieus..?.wat dacht je van olie en de lobby van de wapenindustrie en de destabilisatie van het midden oosten..
Of dichter bij huis
Van het in Nederland het in de doofpot stoppen van kanker verwekkende verf gebruikt door de overheid .het asbest doofpot...tot aardgas.aardbevingsproblemen alles voor financieel gewin...nee ik denk dat jij een te rooskleurig beeld hebt van de goede intenties van onze leiders...ze laten zich meeslepen..en weten vaak niet hun poot stijf te houden ...omdat er andere belangen meespelen...
Daar verbaas ik me eigenlijk echt over. Ben je zo naief..?
En denk je nu echt dat de gezondheid van de onderdanen het eerste streven van de overheid is...
Ik ga liever op zijn punten vsn jensen in...
Op welke punten heb ik me laten meeslepen...?
Ik dacht dat ik alleen noemde onze vrijheidsbeperkingen..en vooral het nieuwe normaal poltiek..daarnaast de verplichte vaccinatie paspoort en de mogelijke verplichte apps om je te volgen...
Maar mischien heb ik onbewust meer aangehaald en al weer vergeten...
Tot zover..gebruik mijn telefoon..dus excuses voor evt schrijffouten..gaat niet zo makkelijk.