Dromen

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Fish
Ontoombaar

Re: Dromen

Bericht door Fish »

Petra schreef: 01 mar 2018 03:45
Gefrustreerd omdat het je te langzaam gaat?
Eerder onrustig omdat ik maar onderweg blijf.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Geniet je onderweg van het landschap of heb je er geen oog voor?
Geen oog.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Gebeurt er nog wat in of met het landschap of is het wat saai?
Saai, maar altijd anders.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Staan er bordjes langs de weg of is er een einddoel wat gehaald moet worden?
Einddoel is onduidelijk en nee, geen bordjes.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Loop je vermoeid te strompelen of stap je flink door?
Ben wel gehaast.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Houd je de moed er in? Word je boos en gemotiveerd of terneergeslagen?
Ik ga door tot ik wakker wordt.
Nu ik er nog eens over nadenk zou het kunnen dat die dromen in het tijdsbestek tussen klussen zitten. Misschien daarom dat rondrennen 's nachts.
Opzij, opzij, opzij, is er ergens nog een klusje voor mij? :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

:D
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Anyway... m.i. kunnen mensen namelijk het beste zelf hun dromen interpreteren omdat hoe je je voelde in je droom het meest belangrijk is.
Fish schreef: 01 mar 2018 16:46 Nu ik er nog eens over nadenk zou het kunnen dat die dromen in het tijdsbestek tussen klussen zitten. Misschien daarom dat rondrennen 's nachts.
De beste dromenuitleggers zijn diegenen, die mensen helpen hun eigen dromen te zien, ontleden en verklaren.
Petra =D>
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Giovedico delle Fate schreef: 01 mar 2018 11:33 @Petra:
Is er nog steeds dromenuitlegspreekuur?
Ik heb een aantal thema's die al vele jaren steeds in verschillende context terugkomen en daarvan wil ik er wel een of twee delen...
Gezellig!
Maar ik ben d'r echt niet heel erg goed in hoor, ik klets ook maar een eind heen (as usual :lol: ).
Dus ik hoopte ook eigenijk dat er meer mede-interpreteurs zouden opstaan. Met mekaar kom je toch wel weer een heel end denk ik dan maar.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Storm schreef: 01 mar 2018 11:48
Fish schreef: 28 feb 2018 15:11
Het landschap varieerd hoewel nooit bergachtig, verder ben ik wel enigzins gefrustreerd vanwege het niet aankomen.
Een christen zou zeggen dat ik op zoek naar god ben maar het zelf nog niet door heb.
Ik zeg niks. :-"
Ik zeg toch wat, misschien wil je graag de Camino lopen? https://nl.wikipedia.org/wiki/Pelgrimsr ... ompostella en dat is een héél eind.
'The Way vond ik een mooie film!
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Way_(film)

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Fish schreef: 01 mar 2018 16:46
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45
Gefrustreerd omdat het je te langzaam gaat?
Eerder onrustig omdat ik maar onderweg blijf.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Geniet je onderweg van het landschap of heb je er geen oog voor?
Geen oog.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Gebeurt er nog wat in of met het landschap of is het wat saai?
Saai, maar altijd anders.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Staan er bordjes langs de weg of is er een einddoel wat gehaald moet worden?
Einddoel is onduidelijk en nee, geen bordjes.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Loop je vermoeid te strompelen of stap je flink door?
Ben wel gehaast.
Petra schreef: 01 mar 2018 03:45 Houd je de moed er in? Word je boos en gemotiveerd of terneergeslagen?
Ik ga door tot ik wakker wordt.
Nu ik er nog eens over nadenk zou het kunnen dat die dromen in het tijdsbestek tussen klussen zitten. Misschien daarom dat rondrennen 's nachts.
Onrustig omdat je maar onderweg blijft, geen oog voor je omgeving, saaie omgeving, onduidelijk einddoel of doel maar toch gehaast. (zoekend naar een doel of het idee dat er toch een doel zou moeten zijn?)
Aan het eind noem je het 'rondrennen.' Dat is wat anders dan gewoon 'te voet' gaan.
Zo druk met de 'doel gedachte' dat de omgeving wegvalt?
Niet genoeg spanning, prikkels of (intellectuele) uitdaging?

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Maria schreef: 01 mar 2018 18:02
De beste dromenuitleggers zijn diegenen, die mensen helpen hun eigen dromen te zien, ontleden en verklaren.
Petra =D>
Doe dan mee! Dat is leuk.
Ik klets ook maar een eind heen. :lol:

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Petra schreef: 02 mar 2018 03:29
Giovedico delle Fate schreef: 01 mar 2018 11:33 @Petra:
Is er nog steeds dromenuitlegspreekuur?
Ik heb een aantal thema's die al vele jaren steeds in verschillende context terugkomen en daarvan wil ik er wel een of twee delen...
Gezellig!
Maar ik ben d'r echt niet heel erg goed in hoor, ik klets ook maar een eind heen (as usual :lol: ).
Dus ik hoopte ook eigenijk dat er meer mede-interpreteurs zouden opstaan. Met mekaar kom je toch wel weer een heel end denk ik dan maar.
Zoals @Maria al opmerkte: "De beste dromenuitleggers zijn diegenen, die mensen helpen hun eigen dromen te zien, ontleden en verklaren."
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Petra schreef: 02 mar 2018 03:42 Zo druk met de 'doel gedachte' dat de omgeving wegvalt?
Terugkerend frustratie voor mijn vrouw.
Petra schreef: 02 mar 2018 03:42 Niet genoeg spanning, prikkels of (intellectuele) uitdaging?
Spanning? Feyenoord wordt geen kampioen meer dit jaar. :(
Intellectuele uitdaging is de cam in de mezenkast draaiend te krijgen. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Fish schreef: 02 mar 2018 23:25
Petra schreef: 02 mar 2018 03:42 Zo druk met de 'doel gedachte' dat de omgeving wegvalt?
Terugkerend frustratie voor mijn vrouw.
:lol:
Mannen... we blijven ze maar opvoeden, maar of het helpt? :evil3:

Doet me denken aan 'Jan, Jans en de kinderen; met Jans pontificaal uitgedost in een Hawaï outfit.
-Nog een kopje koffie Jan?
-Huh, wat lief, ja lekker hoor.

Plaats reactie