Een schoolvoorbeeld van het invullen van woorden door de lezer/toehoorder, die niet gezegd zijn.vegan-revolution schreef:Misschien is het ook gewoon zo dat Geert Wilders minder extreem is dan veel mensen willen doen laten vóórkomen dat hij is. Wat dat aanvankelijke voorstel om de koran te verbieden betreft denk ik dat hij hiermee vooral steeds een statement heeft willen maken. Een koranverbod is verder zinloos en om mensen afschuw van de islam te laten krijgen zou je volgens mij juist moeten bevorderen dat mensen de koran lezen. Ik vermoed sterk dat Geert Wilders dat ook wel beseft.The Black Mathematician schreef:omdat hij donders goed weet dat het hem meer stemmen oplevert als hij minder extreem overkomt; dat hoewel een hoop mensen niet zo blij zijn met moslims, hun boeken verbieden veel te ver gaat bijvoorbeeld.
Of ze anders bedoeld werden en dan ook nog hoe, ligt binnen het creatief interpreteren.
Ik houd het erop mensen aan hun woord te houden.
Natuurlijk kunnen ze daarin ook wel eens veranderen.
Maar het zo uitleggen, alsof ze er eerder een speciale bedoeling mee hadden en dan ook nog te weten welke bedoeling, gaat mij te ver.
Eens.Al met al heeft Geert Wilders als politicus steeds niet bepaald op de meest handige manier geopereerd. Dat schermen met een verbod op de koran heeft hij wat mij betreft veel te lang laten voortduren.
Toch is het deze manier van zich presenteren, die hij al jaren volhoudt, die hem zijn volgelingen heeft opgeleverd.
Misschien ter overdenking....
Zou het kunnen zijn dat een deel van zijn kiezers signalen af begint te geven, dat ze ook kritischer aan het denken zijn en dat hij daarop reageert, met lichte nuanceringen?