Slecht nieuws

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Slecht nieuws

Bericht door vegan-revolution »

Fish schreef:Dat je kritiek hebt op een deel van de moslims is niet het probleem, dat tot in den treure herhalen wel. Wat denk je er hier mee te winnen. Ga de discussie met de moslims aan, zoek ze op.
Mijn kritiek is niet vooral gericht naar moslims, maar vooral gericht naar zelfislamiserende niet-moslims. Vooral dáár valt mijns inziens nog veel te winnen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Aangezien je op dit forum acteert, wie zijn dat volgens jouw?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

Fish schreef:Aangezien je op dit forum acteert, wie zijn dat volgens jouw?
Vermoedelijk enige meelezers. Ten aanzien van de forumleden kaart ik slechts aan dat zelfislamisering een probleem kan zijn.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

"zelfislamisering" wat is dat?
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Peter van Velzen schreef:"zelfislamisering" wat is dat?
Dat is wanneer je als niet-moslim de voorwaarden waaronder de verbreiding van de islam het best kan gedijen vrijwillig bevordert. Of wanneer je als niet-moslim onnodige privileges aan moslims geeft die niet aan andersgelovigen worden gegeven.

Om een indruk te krijgen in contextueel verband kun je bijvoorbeeld het volgende artikel lezen :

Opwinding en ergernis ontstaan vooral door zelfislamisering

Daaruit :
Bij eerdere incidenten heb ik al eens vastgesteld dat mensen zich in het islamdebat nog het meest opwinden over het fenomeen zelfislamisering. De volkswoede richt zich niet zo zeer op Faizel Enait, maar meer nog op de commissies en colleges die zo’n islamdrammer in het gelijk stellen, faciliteren of belonen. Niet de moslim die klaagt over een schilderij van een varken maakt de mensen boos, maar de directie die het schilderij weghaalt nog voor er een moslim op het idee komt om te klagen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Vegan,

Vind jij dat een moslim op een Zeeuws strand jongeren mag proberen over te halen om ook moslim te worden? Jongeren van zo'n 17 voor het eerst los op vakantie.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

@Vegan-Revolution
Wat mij het meest opvalt is jouw éénogigheid. Je opwinden over het weghalen van een schilderij dat door sommige mensen als aanstootgevend wordt ervaren, maar geen enkele bezorgde gedachte over het presidentschap van Trump, met de bijbehorende opkomst van alt-right, white supremacy, haat-zaaien, en overweldigende domheid die denkt globalisatie te kunnen stoppen.
Je schijnt er ook geen flauw idee van te hebben dat Europa zonder immigratie een economisch zinkend schip is (negatieve bevolkingsgroei), om nog maar niet te spreken van de domheid om de EU uit elkaar te laten vallen.
Je laat je beheersen door angst.
In de kracht van westerse waarden schijn je niet veel vertrouwen te hebben.
Born OK the first time
vegan-revolution
Superposter

Bonjour schreef:Vegan,

Vind jij dat een moslim op een Zeeuws strand jongeren mag proberen over te halen om ook moslim te worden? Jongeren van zo'n 17 voor het eerst los op vakantie.
Van mij mag het.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

vegan-revolution schreef: Van mij mag het.
Is dat geen vorm van zelf islamisering?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
vegan-revolution
Superposter

Rereformed schreef:geen enkele bezorgde gedachte over het presidentschap van Trump,
Ik ben niet onverdeeld positief over het presidentschap van Trump. Het alternatief aan de zijde van de Democraten leek niet veel beter, mogelijk slechter.
Rereformed schreef:met de bijbehorende opkomst van alt-right, white supremacy, haat-zaaien,
Ik denk niet dat dat in het vrije Amerika zo'n vaart zal lopen. Donald Trump neemt trouwens zelf steeds openlijk afstand van racisme e.d.. Haat-zaaien doen doorgaans trouwens vooral haatimams.

Daarbij komt mijn indruk dat bepaalde mensen vele malen zwarter worden afgeschilderd dan ze in werkelijkheid zijn.
Rereformed schreef:en overweldigende domheid die denkt globalisatie te kunnen stoppen.
Misschien juist goed als bluf voor het kunnen innemen van een goede onderhandelingspositie?
Rereformed schreef:Je schijnt er ook geen flauw idee van te hebben dat Europa zonder immigratie een economisch zinkend schip is (negatieve bevolkingsgroei),
Dat zal wel meevallen met onze high-tech en aanstaande robotiseringsgolf.
Rereformed schreef:om nog maar niet te spreken van de domheid om de EU uit elkaar te laten vallen.
Wat heeft de huidige EU ons nu te bieden? Subsidie voor veeteelt? Strijd tegen "islamophobie" ?
Rereformed schreef:Je laat je beheersen door angst.
Omgekeerd zou ik dat van jou kunnen zeggen ten aanzien van de mate waarin jij negatieve gevolgen vreest voor uiteenvallen van de EU, de mate waarin jij vreest voor negatieve effecten van de regering Trump.
Rereformed schreef:In de kracht van westerse waarden schijn je niet veel vertrouwen te hebben.
Juist wel. De aanstaande westerse high-tech-vlucht zal (naar mijn verwachting) de aarde op haar grondvesten doen schudden. Er schuilt echter wel een gevaar in het in verregaande mate toegeven aan verheerlijking van barbarij.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 01 mar 2017 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
vegan-revolution
Superposter

Maria schreef:
Nee, want het is geen speciaal privilege ten aanzien van moslims. Christenen en andersgelovigen mogen dat net zo goed. Het wordt anders als je spotten met het christendom en Jezus ruimhartig tolereert, terwijl je tegelijkertijd repressie uitoefent op mensen om zoveel mogelijk krampachtig proberen te voorkomen dat mensen spotten met de islam en Mohammed. Dat is onevenredig meten met 2 maten en derhalve zelfislamisering.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

vegan-revolution schreef:
Fish schreef:Er bestaat dus ook de mogelijkheid dat veel moslims weinig meer ophebben met hun geloof. Maar door de voortdurende kritiek en het gevoel niet geaccepteerd te worden hun kont tegen de krib gooien.
Met argumentaties als deze kan kritiek op de islam tot taboe verklaard worden.
Je en met dit soort argumenten mag je er nooit op wijzen dat sommige van die kritiek onterecht, onevenredig of zelfs obsessief is, want als je dat doet dan werk je mee aan het taboe op islamkritiek. Dit soort argumenten wordt gebruikt om elke aanval gericht tegen moslims al op voorhand tegen kritiek te beschermen, want als je kritiek durft hebben op zo'n aanval, werk je mee aan het taboe op islamkritiek en ben je een moslimknuffelaar.

Er is een verschil tussen normale kritiek die gebracht wordt wanneer daar een redelijke aanleiding voor is, en elke gelegenheid waarin moslims ter sprake komen ten bate nemen om alle kritiek die je hebt naar voor te brengen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Vermoedelijk enige meelezers. Ten aanzien van de forumleden kaart ik slechts aan dat zelfislamisering een probleem kan zijn.
Daar merk ik weinig van. Hoeveel concrete problemen daarover heb jij op dit forum al aangehaald?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Maria schreef:
Nee, want het is geen speciaal privilege ten aanzien van moslims. Christenen en andersgelovigen mogen dat net zo goed.
Dat is nog maar de vraag.
Jongeren van zo'n 17 voor het eerst los op vakantie.
Bonjour stelde duidelijk een leeftijd en dat was niet zonder bedoeling, mag ik aannemen
Is het niet zo, dat je als een Jehova Getuige een kind van atheïstische of van SGP ouders probeert over te halen, je daar wel toestemming voor moet hebben?

Moreel gezien altijd dus.
Weet iemand of daar een wet voor is?
Het wordt anders als je spotten met het christendom en Jezus ruimhartig tolereert, terwijl je tegelijkertijd repressie uitoefent op mensen om zoveel mogelijk krampachtig proberen te voorkomen dat mensen spotten met de islam en Mohammed. Dat is onevenredig meten met 2 maten en derhalve zelfislamisering.
Natuurlijk is dat meten met 2 maten en daarover zal iedereen hier op het forum wel over eens zijn.

Hebben je het nu over de wet en/of hoe die zou moeten zijn?
Of over wat sommige mensen denken en doen?

Ik vind zelfislamisering een heel raar woord, wat lang niet altijd de lading dekt, maar bijna altijd als veroordeling wordt gebruikt, als er begrip is voor moslims, hun manier van denken en hun tradities.
Ik krijg op google slechts 2.660 hits en vnl. gebruikt in de (ultra) rechtse hoek, waar ik verder niets mee wil zeggen dan dat.
Maar oké, jij gebruikt dit woord.

Maar dan zijn alle fascilitaties tot islamisering hier onderdeel van, dus ook het toestaan van indoctrinatie van 17 jarigen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Toch even een resumé van hoe ik de voorgaansde berichten lees.
Op gevaar af dat dit een metadiscussie wordt.

In jouw uitingen en in jouw discussiemethoden laat je steeds een andere Vegan zien, dan als je een directe vraag wordt gesteld.
Steeds weer als je op de man af wordt gevraagd duidelijk te zeggen waar je staat in je mening voor vrijheid van godsdienst en vrije meningsuiting, dan verbaas je me.
Ik vraag me dan af waarom.
Wat was dan mijn eerdere indruk en hoe komt dat dan?

Ik blijk niet de enige te zijn, gezien de vragen, die nu op een rijtje worden gesteld.
Want waarom deze strijd voeren op deze manier waarop jij met argumenten komt?
Waarom hier op dit forum ten strijde trekken, alsof je op een forum zit, waar men blind is voor de realiteit van alle dag?
Waarom steeds weer dezelfde argumentatie, waar de meesten hier mee eens zijn, zo brengen alsof je Freethinkers moet overtuigen?
Maar ook:
Waarom niet meegaan in gedachtengangen, hoe men anders ergens tegen aan zou kunnen kijken of reageren, wat misschien constructiever zou kunnen zijn.

Ik krijg steeds de indruk dat jij degene bent, die hier de oorzaak bent van de polarisering, terwijl het feitelijk niet zo is, dat je zaken naar voren brengt, die niet waar zijn en we het ook vaak mee eens zijn.

Het lijkt nu enkel de manier te zijn waarop, en het altijd uitvergroten van zaken, daar waar dat niet nodig is en het erg weinig meegaan in de nuancerende argumenten, die gegeven worden.
Dit, omdat jij daar zelf aanleiding toe geeft, met het al te vaak erg belichten van negativiteit zonder zelf te nuanceren.

Wat mij het meest frustreert is jouw veelvuldige gebruik van woorden als: enige ..., misschien, zou kunnen, vaak, vermoedelijk, ...... daar waar je ondertussen met andere zo krachtige bewoordingen dingen lijkt aan te nemen en stellingen verkondigt, waar ik wel zou willen meedenken, aanvullen of nuanceren, maar het bijna nooit doe, omdat het het eeuwige zelfde verhaal is en zal volgen.
Het ook niet doe, omdat je zelf je stellingen afzwakt door deze genoemde vervagende woorden en in het verleden dan ook vaak reageerde met een: "Maar dat schreef ik toch niet?"

Mijn gedachten en vragen zijn dan ook vaak:
Tegen wie heb je het?
Wie wil je overtuigen?
En waar is je begrip voor andere argumentaties?
En waar is je positieve inbreng om tot een oplossing te komen?
Fish schreef:Dat je kritiek hebt op een deel van de moslims is niet het probleem, dat tot in den treure herhalen wel. Wat denk je er hier mee te winnen. Ga de discussie met de moslims aan, zoek ze op.
Mijn kritiek is niet vooral gericht naar moslims, maar vooral gericht naar zelfislamiserende niet-moslims. Vooral dáár valt mijns inziens nog veel te winnen.
Rereformed schreef:@Vegan-Revolution
Wat mij het meest opvalt is jouw éénogigheid. Je opwinden over het weghalen van een schilderij dat door sommige mensen als aanstootgevend wordt ervaren, maar geen enkele bezorgde gedachte over het presidentschap van Trump,
........
Je laat je beheersen door angst.
In de kracht van westerse waarden schijn je niet veel vertrouwen te hebben.
Plaats reactie