Ethiek vertoont een 'intelligent evolutionair' proces

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Ethiek vertoont een 'intelligent evolutionair' proces

Bericht door Peter van Velzen »

Jan van Lennip schreef: Het probleem met jou argument, dat jij wel vaker aandraagt, is dat je het niet kunt onderbouwen. Daar heb ik het over. Niet over of het wel of niet in de toekomst veranderd. Alles kan veranderen in de toekomst, maar zolang er een theorie is, dat nemen wij die aan als de geldende tot dat het tegendeel is bewezen
Sorry, moet ik serieus gaan onderbouwen dat evolutionaire veranderingen lang nodig hebben om zich over de hele bebolking te verspreiden, en dat daarbij het aantal generaties - niet het aantal jaren - bepalend is?
ik heb echt geen zin om - als leek zijnde - jou de kennis van de evolutie te gaan bewijzen1

Jan van Lennip schreef: Peter van Velzen schreef:
De aanleg tot het maken van bewuste keuzes wordt door natuurlijke selectie bevorderd
Waar haal je dit vandaan?
?!?!?
Wij mensen zijn de meest succesvolle apensoort op de wereld, derhalve neem ik voetstootst aan dat ons meest kenmerkende gedrag, gunstig is voor onze voorplanting. Zou het anders zijn, dan was het anders, maar het is niet anders.
Ik wens u alle goeds
Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip »

Peter van Velzen schreef: ?!?!?
Wij mensen zijn de meest succesvolle apensoort op de wereld, derhalve neem ik voetstootst aan dat ons meest kenmerkende gedrag, gunstig is voor onze voorplanting. Zou het anders zijn, dan was het anders, maar het is niet anders.
Wij zijn het dus erover eens dat hier een voordeel wordt behaald ten opzichten van de evolutie van de mens.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Jan van Lennip schreef:
Wij zijn het dus erover eens dat hier een voordeel wordt behaald ten opzichten van de evolutie van de mens.
Tot zover in elk geval wel, maar het verhaal is nog lang niet afgelopen. We moeten onze doelgerichtheid richten op de vele problemen die wij over ons afroepen, willen we niet ten onder gaan aan ons eigen succes. MAar ik ben optimistisch. Ons aanpassingsvermogen is dankzij onze intelligentie groter dan dat van de Dinosaurussen of de Ammonieten.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie