Maria schreef:En je niet verbaasd moet zijn van agressie als tegenoffensief?
Dat is wat je dan oproept.
Natuurlijk moet je daar verbaasd over zijn! We maken spotprenten, grappen, uiten kritiek, debateren over weet ik wat zonder dat dit agressie als tegenoffensief oproept. Katholieken, koningsgezinden, homoseksuelen, blondjes,... vele groepen hebben dan redenen om tot terrorisme over te gaan.
Als het inderdaad een tegenoffensief zou zijn (wat het i.m.o. niet is) hoop ik eigenlijk dat jij dat ook verbazingwekkend vindt.
Axxyanus schreef:Het is mijn oordeel dat in die omstandigheden alle neo-nazi's over de zelfde kam scheren, eerder de vredelievende neo-nazi's naar geweld zou drijven dan dat het de geweldadige neo-nazi's zou aanmoedigen hun geweld af te zweren.
Waarmee we - dankzij het geweld van sommige neo-nazi's - het neo nazisme een soort beschermde status zouden geven.
En het waanbeeld van een vredelievende Hitler in stand zouden houden. Misschien vanuit de naïeve hoop dat zij de hardliners gaan overtuigen van de vredelievende interpretatie van het nazisme.
----------
Maria schreef:De vraag was echter:
Hoe wil je problemen oplossen met verschillende bevolkingsgroepen onderling?
Hier bestaat geen makkelijk antwoord op, maar issues niet benoemen om de vredelievende groep niet aggressief te maken is zeker geen oplossing. Open debat, met respect voor elkaar maar wel zeggen waar het op staat.