Alleen de meeste voedselwetten worden verworpen als zijnde corrupties.
Dat is niet wat ik heb begrepen.
Peter van Velzen schreef:
Maria schreef:En het kosjere/halal slachten
Dat is in zoverre te bepleiten, dat het het bloed goed verwijdert uit het vlees. Maar dat dieren niet verdoofd mogen worden is met geen mogelijkheid te verdedigen.
vegan-revolution schreef:Ja, on-topic is dat bepaalde geloven in Nederland nog niet aan het verdwijnen zijn. Integendeel.
Precies. We hebben juist meer ellende door en van religie in Nederland. In de jaren 70 kon je van alles roepen over religie. Nu gaat dat niet meer zo makkelijk. Vanwege de opmars van de Islam. Geen cabaretier durft nog grappen te maken. In een kort rokje lopen door bepaalde wijken in de steden is ook niet zo slim. Dus geloven in Nederland verdwijnt helemaal niet. Het is alleen maar veel en veel erger geworden.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Topic titel: Christelijk geloven in Nederland verdwijnt? Dan zou het wel goed kunnen kloppen. Het enige wat daarvan naar mijn visie op den duur nog van overblijft zijn ex gelovigen. De Islam echter.................
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint schreef:Topic titel: Christelijk geloven in Nederland verdwijnt? Dan zou het wel goed kunnen kloppen. Het enige wat daarvan naar mijn visie op den duur nog van overblijft zijn ex gelovigen. De Islam echter.................
Ondanks de voortdurende immigratie is het percentage moslims stabiel. . .
Labyrint schreef:Topic titel: Christelijk geloven in Nederland verdwijnt? Dan zou het wel goed kunnen kloppen. Het enige wat daarvan naar mijn visie op den duur nog van overblijft zijn ex gelovigen. De Islam echter.................
Ondanks de voortdurende immigratie is het percentage moslims stabiel. . .
Ik weet alleen niet of de mensen die hier toegelaten worden ook allemaal moslims zijn. Niet duidelijk is ook hoeveel mensen jaarlijks ons land al dan niet vrijwillig verlaten.
Maar het lijkt mij wel voorstelbaar dat in ons land met zijn grote percentage ongelovigen, het ook voor meer moslims makkelijker wordt ook hun geloof vaarwel te zeggen. Wat in een land met een dominante moslimaanwezigheid niet zonder gevaar is.
Even tussen de moslims door. Over een paar weken gaan kerkklokken massaal en langdurig luiden, enerzijds om even een recordje mee te pikken. Maar ook om de noodklok te luiden want de exodus heeft de gebouwen ernstig in hun bestaansrecht aangetast. Ander nieuws dat minder gericht is op geloven maar met enige fantasie wel binnen de betrokkenheid gezet kan worden voor religie, geloof in algemene zin. Want religiewetenschappen is niet echt populair, aan de VU verblijven op dit moment 5 eerstejaars. Theologie is ook al fors gekrompen maar door de massale instroom van vrouwen lijkt het her en der nog ergens op. Die geloven nog even door. Hoe en wat ze geloven dat is weer een ander aspect.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV. schreef: Want religiewetenschappen is niet echt populair, aan de VU verblijven op dit moment 5 eerstejaars. Theologie is ook al fors gekrompen maar door de massale instroom van vrouwen lijkt het her en der nog ergens op. Die geloven nog even door. Hoe en wat ze geloven dat is weer een ander aspect.
Dat lijkt wel op goed nieuws, maar ik weet niet of ik er blij van wordt. Een van de meest doeltreffende manieren om als atheïst te eindigen is een afgeronde studie theologie.
PietV. schreef:Even tussen de moslims door. Over een paar weken gaan kerkklokken massaal en langdurig luiden, enerzijds om even een recordje mee te pikken. Maar ook om de noodklok te luiden want de exodus heeft de gebouwen ernstig in hun bestaansrecht aangetast.
Dan hoop ik niet dat de RK kerk hier om de hoek mee doet. Onze beide honden zijn atheist maar één van hen heeft daarnaast ook een hekel aan kerkklokken geluid. Ik zit niet te wachten op en klok geluid en een urenlang blaffende hond.
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
PietV. schreef:Even tussen de moslims door. Over een paar weken gaan kerkklokken massaal en langdurig luiden, enerzijds om even een recordje mee te pikken. Maar ook om de noodklok te luiden want de exodus heeft de gebouwen ernstig in hun bestaansrecht aangetast.
Dan hoop ik niet dat de RK kerk hier om de hoek mee doet. Onze beide honden zijn atheist maar één van hen heeft daarnaast ook een hekel aan kerkklokken geluid. Ik zit niet te wachten op en klok geluid en een urenlang blaffende hond.
Ben ik even blij dat onze buren geen honden hebben die uren blaffen.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan