U heeft mij overtuigd met uw ontwapende kwetsbaarheid te tonen, dat met mensen als o.a. u dit forum wel de moeite waard is. Ik leer ook van u en van iedereen, zolang ik/we elkaar niet bij voorbaat uitsluiten waartoe ik ook nogal snel de neiging heb. Wat we lezen, horen en zien heeft hoe dat bij ons overkomt alles te maken met associaties uit ons verleden. Zoals ik Maria onmiddellijk beu was omdat zij mij aan jeugdfrustraties herinnerde, zal ik bij mijn zinloze verbale aanvaller binnen dit topic ook wel ergens bij hem met mindere mensen in zijn beleving herinneringen bewust of onbewust oproepen. Zo werkt het met al onze sympathieën en weerstanden tegen mensen die wij feitelijk helemaal niet anders kennen dan via enkele uitingen, of hoe zij eruit zien, of hoe ze spreken of whatever voor andere details.Weet zoveel niet schreef:PB naar Wilfred:
Beste Wilfred,
Helaas heeft u niet meer gereageerd en heb zo goed als ik het kan in respect naar alle partijen toe mijn best gedaan om tot een vruchtbare samenwerking te komen.
Graag zou ik u nogmaals willen vragen om toch weer te reageren in de hoop dat ik iets van u mag leren.
Vriendelijke groet,
Prikkels bepalen onze gemoederen naarmate we fijner besnaard zijn. Hoe minder gevoelig je voor prikkels bent, hoe hoger je meestal op de maatschappelijke ladder kunt komen. Bijt je vast in een ideaal en kijk niet om naar de lijken die je niet wil weten die je gemaakt hebt om je ideaal te bereiken. Deze regel gaat natuurlijk niet altijd op wanneer iemand opvallend begaafd ergens in is en daarmee naar de top gezeild is.