Vaticaan wil homohuwelijk halt toeroepen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Samante schreef: Ik ben ook niet genoeg bekend met de materie en de Nederlandse wetgeving, maar zoals ik het altijd begrepen heb wordt het huwelijk gezien als geldige vorm door bijvoorbeeld pensioenfondsen. Ze zouden een gewoon samenleefcontract niet accepteren.
Ik kan helemaal niks met dat samenleefcontract en ik wil er ook niks mee kunnen.
Einde discussie.

Een huwelijk hoeft van mij persoonlijk niet, ik denk trouwens dat dat los staat van mijn seksuele voorkeur.
Dat absurde samenleefcontract was en ben ik tegen.
De reden is heel eenvoudig:
Zou het al zo zijn dat zowel het huwelijk als het samenleefcontract juridisch gezien gelijk zijn ben ik er nog tegen omdat je dan een onderscheid maakt tussen mensen.
Homo's mogen het dan geen huwelijk noemen, omdat er mensen zijn die menen dat een huwelijk voor een man en vrouw is weggelegd.
Dat mag men vinden, daar heb ik geen problemen mee.
Echter er zijn wel homo's die juist aan dat huwelijk een grote waarde toekennen.
Dus; geen samenleefcontract maar een écht huwelijk inclusief adoptie was mijn inzet, geen slappe aftreksels.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Inderdaad, Afgestompt dier, liefde hoort de basis te zijn en mijns insziens kan elk stabiel stel (onafhankelijk van de geslachten) die het wil en in staat is kinderen opvoeden. Kinderen merken vaak het verschil de eerste jaren toch niet lijkt mij.
Fenomeen: Inderdaad, een speciaal homohuwelijk is gewoon een samenlevingscontract met wat extra toevoegingen maar net geen ´echt´ huwelijk waardoor je altijd blijft discrimineren. Dan kan je het beter maar helemaal openstellen voor alle combinaties en dan niet discrimineren.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

rikus schreef:Dus jouw tegen mening moet dan ook maar mijn mening zijn? En ik heb al drie keer uit gelegd dat er niets mis is met homo's! Maar dat het mijn mening en mijn norm is dat een homo te hoog gegrepen is om MP van Nederland te worden. Ik ben zo ver nog niet geciviliseerd (gemoderniseerd). Kappa? Dat ligt dus niet aan den homo meer aan mij. Die dus ook zijn oude normen nog niet kwijt is. Is dat erg overigens?
Ja dat is erg. Ik stel voor dat je een inburgeringscursus gaat volgen.
Samante

Bericht door Samante »

Stanhope schreef:
rikus schreef:Dus jouw tegen mening moet dan ook maar mijn mening zijn? En ik heb al drie keer uit gelegd dat er niets mis is met homo's! Maar dat het mijn mening en mijn norm is dat een homo te hoog gegrepen is om MP van Nederland te worden. Ik ben zo ver nog niet geciviliseerd (gemoderniseerd). Kappa? Dat ligt dus niet aan den homo meer aan mij. Die dus ook zijn oude normen nog niet kwijt is. Is dat erg overigens?
Haha, ik lig hier even van in een deuk! :P
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Stanhope schreef:
Op mijn leeftijd? Waarom zou ik moet denken dat het homofiel zijn een normale norm moet zijn.? Ik hoef mij toch door homo's te laten vertellen dat het net zo normaal moet zijn als hetero? Ieder mag daar toch zijn mening over hebben?
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Stanhope schreef:
U weet, U staat bij mij bekend vanwege uw immer goeie tips voor de medemens.

Maar deze keer weet ik het echter niet.
Is dat niet te hoog gegrepen voor een heteroseksuele (bijna) blinde? (niet dat daar iets mis mee is)
Ik bedoel, er zijn grenzen.
Kunnen blinden niet beter lekker onder de kalmeringspillen voor de plantenbakken zitten, leuk truitje van de Wibra erbij?

Ik ben een toonbeeld van geciviliseerdheid, uiteraard zijn mijn motieven zuiver, maar een mens moet natuurlijk wel z'n plek kennen... :twisted:
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

rikus schreef:
Stanhope schreef:
Op mijn leeftijd? Waarom zou ik moet denken dat het homofiel zijn een normale norm moet zijn.? Ik hoef mij toch door homo's te laten vertellen dat het net zo normaal moet zijn als hetero? Ieder mag daar toch zijn mening over hebben?
Ik zie dat een cursus Nederlands ook nuttig voor jou is. :lol: :lol:
rikus
Banned

Bericht door rikus »

@ Fenomeen
Ik ben een toonbeeld van geciviliseerdheid, uiteraard zijn mijn motieven zuiver, maar een mens moet natuurlijk wel z'n plek kennen... :twisted
U bent dus ook den mening toegedaan, dat men niet een eigen mening mag hebben en dat men niet zijn eigen normen mag hebben? Ik moet het met den christelijke eens zijn, met den moslim, met den homo, met den lesbische of den vogelvanger als ik toevallig op een forum kom waar dezen mening heerst? Neen toch ik mag toch hopelijk mijnen mening behouden, of zijn er andere regels in dit koningrijk? t zal aan den leeftijd lijggen :D
Alie uit Turkije
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Nee, hoor Rikus het ligt niet aan de leeftijd ik ben het met je eens hoor.
Ik heb geen problemen met Heamea’s maar nu woord je haast gedwongen om het allemaal maar "de normaalste zaak" van de wereld te vinden, dat is het niet en zal het nooit worden ook. Dat het hier in Nederland de norm is,wil nog niet zeggen dat ik dat allemaal maar normaal moet vinden,maar wie ben ik hè.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

afgestompt dier schreef:Nee, hoor Rikus het ligt niet aan de leeftijd ik ben het met je eens hoor.
Ik heb geen problemen met Heamea’s maar nu woord je haast gedwongen om het allemaal maar "de normaalste zaak" van de wereld te vinden, dat is het niet en zal het nooit worden ook. Dat het hier in Nederland de norm is,wil nog niet zeggen dat ik dat allemaal maar normaal moet vinden,maar wie ben ik hè.
Daar ben ik heel blij mee dat je het met me eens bent ik schrok me een hoedje. Ik heb zeven opgroeiende kinderen en die willen geen meelooppappa maar iemand die wel normen heeft al zijn het dan ook zijn eigen. Je mag voor mij homo zijn, is niets mis mee, maar hijg niet in mijn nek. En ik ben blij dat mijn kinderen allemaal toch hetero blijken te zijn. De laatst twee moet ik nog afwachten. Maar als het wel zo zou zijn: zou pappie toch van ze blijven houden.
Alie uit Turkije
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

rikus schreef: U bent dus ook den mening toegedaan, dat men niet een eigen mening mag hebben en dat men niet zijn eigen normen mag hebben?
Ikzelf schreef: Homo's mogen het dan geen huwelijk noemen, omdat er mensen zijn die menen dat een huwelijk voor een man en vrouw is weggelegd.
Dat mag men vinden, daar heb ik geen problemen mee.
Voor je mening over homo's als PM geldt hetzelfde.
Ik moet het met den christelijke eens zijn, met den moslim, met den homo, met den lesbische of den vogelvanger als ik toevallig op een forum kom waar dezen mening heerst?
Van mij niet, en ik denk van niemand niet, zo werkt dat niet hier.
Ik ben een ID-er en een tegenstander van abortus, ook vrij afwijkend voor dit forum.
Neen toch ik mag toch hopelijk mijnen mening behouden, of zijn er andere regels in dit koningrijk? t zal aan den leeftijd lijggen :D
Ach een mening vind ik niet het belangrijkste punt, waar het mij omgaat is of iemand een ander iets wil verbieden.
Daar wrikt bij mij de schoen.
Ik hou er niet van als de ene mens de ander iets wil verbieden omdat dat zogenaamd beter is/hoort/van een 'hoger' niveau is.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Ik hou er niet van als de ene mens de ander iets wil verbieden omdat dat zogenaamd beter is/hoort/van een 'hoger' niveau is.

zo,dat duurde lang voordat je eindelijk je punt maakt,had ook in een post gekund. :?
rikus
Banned

Bericht door rikus »

@ Fenomeen\
Van mij mag iedereen zeggen wat hij wil en op geen van mijn sites of mijn forums of mijn weblog wordt gemodereerd. Ik zou wel scheldpartijen verwijderen, tot nu toe nog nooit nodig geweest. Maar ik schrik als je bv op het weblog van Anja meulenbeld van de SP die enorme sympathieën heeft voor de Palestijnse zaak en alles wat joods is afkraakt en je een opmerking maak dat de Palestijnen net zo goed terroristen zijn, je berichten worden verwijderd ze laat dan wel haar haarscherpe antwoorden staan zodat je een totaal ander verhaal krijgt. Neem van mijn aan dat de eenzijdige censuur nooit zo erg is geweest als juist nu en vooral op christelijke forums wil men geen andere mening horen dan hun eigen evangelie elke kritiek daarop wordt als een directe aanval afgeweerd door een block of ban en dat noemt men vrijheid van meningsuiting. Vreemd wereldje tegenwoordig..
Alie uit Turkije
Frodo
Forum fan

Re: Vaticaan wil homohuwelijk halt toeroepen

Bericht door Frodo »

Vaticaan wil homohuwelijk halt toeroepen
Gepost door Pim (Asmodean) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: maandag 20 februari 2006 @ 17:53
Icoon AlgemeenHet Vaticaan heeft maandag een nieuwe aanval geopend op de eisen van verschillende homogroeperingen. Met een internationale bijeenkomst van vijf dagen wil het Vaticaan bezinnen over de vraag hoe homohuwelijken gestuit kunnen worden. Homohuwelijken zijn nu mogelijk in België, Spanje, Canada, Groot-Brittanië en Nederland.

Het Johannes Paulus II Instituut organiseert de conferentie aan de Vaticaanse Universiteit van Lateranen. Onder de sprekers zijn onder andere de Franse priester en psychoanalist Tony Anatrella, auteur van de richtlijn om homo's het priesterschap te ontzeggen, de Spaanse theoloog Juan José Pérez Sorba en de Amerikaanse jurist David Crawford.

De leiding van de katholieke kerk maakt zich zorgen om het toenemende aantal landen dat homohuwelijken mogelijk maakt. Door paus Benedictus XVI werd dit eerder als "ernstige vergissing" bestempeld. "De homobeweging is een machtige culturele lobby, sterk ingeplant in milieus van intellectuelen en leiders. Zij heeft als doel een zeker concept van het gezin te vernietigen", zei de directeur van het Johannes Paulus II Instituut.
Wat een ophef weer. Het standpunt van het Vaticaan is al heel lang bekend. Ook bekend is dat dat in de praktijk weinig gewicht in de schaal legt. Dus waarom je zo druk maken?
Of kennen jullie soms mensen die hun mening bijstellen nadat het Vaticaan weer eens wat naar buiten gebracht heeft? Ik niet....

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Plaats reactie