Awe inspiring science

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Awe inspiring science

Bericht door HenkM »

pallieter schreef:
Ik vind het wat vreemd dat juist over die dark mass en en dark holes nogal wat naar voren wordt gebracht als 'feit' terwijl er hoegenaamd niet over bekend is.
Ze zijn ook een feit Mick. Een (indirecte) observatie om precies te zijn. We zien zaken gebeuren die niet kunnen met de zichtbare massa in ons heelal. We zien dat er andere vormen van massa en energie een invloed hebben op de sterrenstelsels. We noemen dat nu wel dark energie en dark matter, maar wat het echt is weten we nog niet.

Beetje zoals zwaartekracht en het higgs boson. We kenden zwaartekracht al lang voor we het higgs boson kenden, maar nu weten we pas wat zwaartekracht is.
Ik schreef dat.

Punt is: ze zijn waarneembaar, en daar houdt het (bijna) mee op.

1-3% in schatting van kennis. Hoeveel laat dat onbekend terrein?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Sorry, had ik gemist Henk.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

pallieter schreef:Sorry, had ik gemist Henk.
gp pallieter.

Ben je het met wat ik zei verder niet eens?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Punt is: ze zijn waarneembaar, en daar houdt het (bijna) mee op.

1-3% in schatting van kennis. Hoeveel laat dat onbekend terrein?
Perfect mee eens. Is net het niveau "ether" aan het overstijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ether_%28medium%29
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

pallieter schreef:
Het is kennelijk moeilijk om ervan te genieten zonder een sneer uit te deken naar geloof en religie. Dat geeft te denken
Twee vliegen in 1 klap, niets mis toch. Niet overdenken Karssenberg, religie is iets waar ik gaarne met lach. Niets meer.

Gelovigen daarentegen die absoluut willen bewijzen dat hun Godje ook belangrijk moet zijn voor mij, irriteren mij mateloos. Wat een arrogantie!

Ok, we weten weer waar we staan, nu weer On Topic graag.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ok, we weten weer waar we staan, nu weer On Topic graag.
My name is On Topic, Pallieter On Topic. :D
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

77 miljoen (!!!) jaar oud!
http://www.scientias.nl/grootste-dinosa ... nie/104955" onclick="window.open(this.href);return false;
Wetenschappers hebben in Argentinië het grootste, bijna complete skelet van een titanosaurus opgegraven. De nieuwe dino heeft de naam Dreadnoughtus schrani. Deze reus was 26 meter lang en had een gewicht van 59 ton.

En dit monster is zo groot, past niet eens in zn geheel op deze pagina!

Afbeelding

hihihi:
Afbeelding
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

In de oudheid: "Ik voel hem komen". :)
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Gerard R. schreef:In de oudheid: "Ik voel hem komen". :)
nee nee , dat is de gaswinning in Groningen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

http://apod.nasa.gov/apod/archivepix.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Prachtige beelden. Ik kan daar heel lang naar kijken.

Toevallig kreeg ik hiermee antwoord op een vraag die me bekroop bij soortgelijke afbeeldingen die werden getoond in het programma over de landing op de asteroïde: kleuren in de ruimte???

Maar die vraag is nu opgelost.

Tnx, dikkemick.

(ps. die Nietzsche was zo dom nog niet, hè?)
Quintein
Geregelde verschijning

Bericht door Quintein »

Ik weet niet of ik er overheen kan maar in mijn frans betekent 'plus grand' de allergrootste.

http://www.maxisciences.com/titanoboa/l ... 33621.html
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Titanoboa" onclick="window.open(this.href);return false; Doet me aan Harry Potter denken...
Afbeelding
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De groene knolamaniet (paddenstoel) is extreem giftig. Bij inname van een kleine hoeveelheid van deze paddenstoel kan overlijden het gevolg zijn. Het gif waar de paddenstoel over beschikt is namelijk extreem giftig voor de lever. Toxinen waar de groene knolamaniet over beschikt zijn onder andere mycotoxine. Daarnaast zijn er nog zeven andere toxinen. Uit onderzoek is gebleken dat ruim 15% van de slachtoffers binnen 10 dagen sterft na het eten van deze paddenstoel. Mensen die de paddenstoel hebben gegeten en het overleven, herstellen nooit volledig.

Zo is de Braziliaanse zwerfspin de giftigste spin ter wereld. Het gif waar de spin over beschikt heeft een neurotoxische werking. Bij een beet waarbij 0,3 microgram gif vrijkomt kan het gevolg al dodelijk zijn. De neurotoxische werking van het gif zorgt er voor dat de ademhalingsspieren verlamt worden en er uiteindelijk mee zal stoppen. Het is dan ook van noodzaak dat tegengif direct na de beet wordt toegediend. Binnen 6 uur na de beet kan men al overlijden aan het gif.

De Taipan slang komt alleen voor op het eiland Nieuw-Guinea. De Taipan, ook wel Oxyuranus genoemd, kan ongeveer 3 meter lang worden. Deze slangen komen alleen voor in gebieden waar het in de winter warmer is dan 20 graden. Wanneer je bent gebeten door deze slang ben je binnen enkele minuten dood. Slechts een paar milligram gif van deze slang is voldoende om meer dan 100 volwassenen mensen te doden.

https://www.youtube.com/watch?v=LBE3bwKO0R0" onclick="window.open(this.href);return false;

Again: God works in mysterious ways
Einstein/Mick
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Taipan komt voor in Australië, Nieuwe-Guinea en Indonesië. Dood treedt op binnen 30 tot 90 minuten, indien geen serum wordt toegediend. Hij levert per beet 120 mg, wat altijd een dodelijke hoeveelheid is voor de mens.{wikipedia}
Heel gevaarlijk inderdaad.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Plaats reactie