Er is gewoon geen discussie over de Evolutie theorie. Studie wel. (want nog niet alles is verklaard). Maar hij wordt algemeen (in wetenschappelijke kringen) als vaststaand gehouden. De aarde is niet plat en echt ouder dan 6000 jaar.Willempie schreef:Zodra de discussie over de evolutietheorie stopt wordt het een soort geloof en heeft het weinig meer met wetenschap te maken. Gelukkig vind dit alleen maar plaats in pseudo-wetenschap.HenkM schreef: Maar beweren dat de evolutie(theorie) maar een aanname is, ipv een wetenschappelijk geaccepteerde gang van zaken in de natuur en ontwikkeling daarin, stopt (voor mij) nagenoeg elke verdere discussie.
Komt nog bij je bewering dat 3-4000 jaar geleden ook de eenvoudigste werklui konden lezen en schrijven schoot me even in het verkeerde keelgat. Wat er aan leestekens bestond waren hiërogliefen en het spijkerschrift was net ontwikkeld. Zo ook het Fenisische alfabet, het eerste in de wereld, waaruit alle andere alfabetten werden ontwikkeld.
Maar van jou hoor ik verder niets anders dan 'kinderachtig' als term. Terwijl het in feite een zeer serieuze zaak is.
Terwijl ik denk dat mijn vergelijking de spijkers op hun hoofden mept.......
Ik heb het niet gehad over 3-4000 jaar geleden. Dat heb je verkeerd gelezen. Weet je trouwens hoe oud het Hebreeuws is?
Het Hebreeuws is, net als Arabisch, afgeleid van het Fenetisch. De verhalen (ot) zijn echter veel ouder.