Grappig, want daar zijn we geweest (op haar voorstel nog wel!) en ook zij vind al die tentoonstellingen prachtig (voor de kinderen). En dat is een beetje het punt. Het interesseert haar werkelijk niet. Zij leeft in haar geestelijke wereld (waar ik maar moeilijk vat op krijg) en ze voelt zich daar prima bij. Niet bij een straffende, oordelende vader God, maar meer een soort van spirituele wereld na deze wereld. Hoewel Jezus wel een grote inspiratiebron blijft. Kan ik Earl Doherty natuurlijk wel aanbeleven, maar die blamage zal ik mezelf besparen.PietV. schreef:Ga met je gezin nog een keer naar Naturalis. Misschien vervalt dan optie 2. Misschien hebben ze nog een leuke speurtocht op dit vlak voor de kinderen om de beleving nog een beetje te vergroten. Het is toch een kwestie van educatie en in aanraking brengen met echte wetenschap. Discussiëren helpt vaak geen biet, daarvoor is het ego van sommigen net iets te groot om toe te geven dat hun persoonlijke keuze te ruim gesteld is. Ik denk dus praktisch verder kun je praten of je er bij neervalt maar ik vermoed dat het welles nietes wordt. Off-topic.dikkemick schreef: Mijn vrouw (en dat zegt ze ook gewoon) interesseert het geen LOR of de aarde 4,5 miljard jaar of 6000 jaar oud is.
En dan ben ik snel uitgepraat.
De boeken waar ze denk ik wel iets aan heeft gehad zijn de boeken Neale Donald Walsh (als ik me niet vergis in de naam).
Ik denk dat dit haar een beetje heeft doen besluiten dat God niet zo als in de bijbel beschreven moet worden gezien. In ieder geval: De geest haal je niet zomaar uit de fles.