Nee hoor kerel, dit spelletje gaan we niet spelen.Ik geloof dat jij niet helemaal snapt wanneer men een conclusie trekt, en wanneer niet. Hij concludeert niets. Hij speculeert slechts dat er (dus) ook de mogelijkheid is dat wij de enige planeet met leven zijn. Je ongepast arrogantie tegenover iemand van zijn academisch formaat is pas ... oh wacht even, mag iemand die niet op t forum post een idoot noemen klaarblijkelij? Mag ik van iemand die wel hier post zeggen dat zijn analyse idioot is of niet?
Speculeren als er geen aanwijzing is niet wetenschappelijk. Van een premisse uitgaan waar je 2 regels ervoor beweert dat je die premisse niet kan weten is in strijd met elke vorm van wetenschap of logica of redeneren. Waarom speculeert hij op net die mogelijkheid? Hij zegt zelf dat hij er niets van weet. Maar toch vind jij wat hij "speculeert" uit geen enkele kennis zo waardevol dat je het hier post en wil aantonen dat er alleen hier leven is? ja, dat is een mogelijkheid. En die is net evenveel waard dan elke andere mogelijkheid, niets dus.
En ja ik mag idioten, idioot noemen. En ik vrees toch mijn arrogantie iets minder is dan die idioot die gaat speculeren over dat wat hij niet weet.