Gerard R. schreef:Ik vermoed als buitenstaander, dat ze dichter bij elkaar liggen dan je zou verwachten.
Niet zo vreemd.
In wezen is het ook hetzelfde geloof, ook al zouden ze je bij het vermelden ervan graag een kopje kleiner maken.
Met het christendom delen ze immers hetzelfde (oude) testament en geloven ze in dezelfde god.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Precies, woorden schieten eigenlijk opnieuw tekort.
Zonde en jammer, die weerzin tegen elkaar...!!
(Maar hier en daar zo normaal bij 'mensen'.. niets aan te doen..)
Onder mijn beste vrienden zitten joden en moslims. Met verjaardagen heb ik nooit een centje pijn, behalve met de hapjes, dat is nog een hele uitzoekerij. En gewoon allemaal jus of appelsap, dat is wel zo makkelijk.
Virginie schreef: in de kunst daar zijn symbolen geoorloofd en deze foto, echt of niet, tja, dat is kunst.
De conclusie die ik vervolgens trek is
Islam + Joods = Kunst(matig)
Opnieuw een voorbeeld hoe kunst(matig) = 'Islam + Joods' misbruikt wordt als propaganda:
NRC schreef:
4 februari 2015, 13:30 De schokkende selfie die een reclame bleek voor een speelfilm
Een foto van een Palestijnse man op de vlucht voor twee Israëlische militairen ging gisteren in rap tempo de wereld over. Duizenden twitteraars spraken vol afschuw over de selfie van de vluchtende man, die van dichtbij onder schot wordt gehouden. Het bleek een beeld uit een Palestijnse speelfilm.
De controversiële selfie is afkomstig van de driekoppige Palestijnse rapgroep DAM. De man die op de foto wordt achtervolgd, is een van de leden van die groep, de 35-jarige Tamer Nafar. “Een selfie terwijl Israëlische militairen achter me aan zitten”, zo luidde de begeleidende tekst.
Voor de massa leek er op het eerste oog weinig mis te zijn met de foto, maar enkele oplettende twitteraars ontdekten een misser. De militairen dragen gympen onder hun uniform, terwijl ze normaliter legerkisten aan hebben. En ook het pistool werd op een wel erg onprofessionele manier vastgehouden, stelden ze.
Niet lang na de “ontmaskering” deden de rappers de werkelijke toedracht dan ook maar uit de doeken. De foto was een beeld uit de film The Last Verse, een film over het leven van Tamer Nafar, zo bekenden ze. Dat ze nu zo veel aandacht kregen, konden ze dan ook waarderen, zo meldt de band aan Buzzfeed.
Ach. Vroeger was het heel bijzonder als een katholiek trouwde met een protestantse. Nu is dit nog bijzonder en laten we hopen dat het gewoon wordt. Dat MENSEN trouwen en niet, religies/overtuigingen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef:Ach. Vroeger was het heel bijzonder als een katholiek trouwde met een protestantse. Nu is dit nog bijzonder en laten we hopen dat het gewoon wordt. Dat MENSEN trouwen en niet, religies/overtuigingen.
Hopelijk wordt het gewoon als niemand zich überhaupt afvraagt of een van de huwenden een geloof heeft . . .
dikkemick schreef:Ach. Vroeger was het heel bijzonder als een katholiek trouwde met een protestantse. Nu is dit nog bijzonder en laten we hopen dat het gewoon wordt. Dat MENSEN trouwen en niet, religies/overtuigingen.
Hopelijk wordt het gewoon als niemand zich überhaupt afvraagt of een van de huwenden een geloof heeft . . .
That'll be the day
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Als je trouwt terwijl je niet in elkaar gelooft dan ben je helemaal door de ratten besnuffelt!
Als je trouwt terwijl je niet in elkaar gelooft dan ben je helemaal door de ratten besnuffelt!
In elkaar geloven is nog iets anders dan geloven wat de (een) ander gelooft
DiMensie schreef:Als je trouwt terwijl je niet in elkaar gelooft dan ben je helemaal door de ratten besnuffelt!
In elkaar geloven is nog iets anders dan geloven wat de (een) ander gelooft
Ik wil toch kunnen geloven wat die ander, de aanstaande eega, gelooft:
ik trouw pas met die ander als ik geloof dat zij echt in mij gelooft!
dit wordt nu behoorlijk off-topic, maar je haalt hier twee dingen door elkaar.
IN iemand geloven (vertrouwen) is heel wat anders dan geloven (als in: ik geloof in ......... )
Blijft een feit dat als je allebei een geloof aanhangt dat de ander voor heiden uitmaakt en het liefst ziet branden in een hel, dat je dan op zijn minst je eigen geloof kunt relativeren of minder streng bent dan dat je religie is.
Een moslimstrijder zal niet snel met een joodse trouwen en vice versa.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.