Dan ben je niet erg duidelijk geweest.bonifacius schreef:Dat is precies wat ik al van in den beginne vruchteloos probeerde uit te leggen links en rechts op dit forum en vooral aan yagang.
Maar goed, om jezelf atheïst te noemen is dan ook niet veel nodig.
Daarvoor hoef je alleen maar niet in goden te geloven.
Je kan prima atheïst zijn, en geloven dat je met de doden kan communiceren.
Als materialist, kan je dat niet.
Ik kan niet zeggen dat een verzameling inconcrete gedachten me kan doen warmlopen.waarop ik in combinatie van de rest van je post reageer met: 'laat maar zitten' (terwijl denkende: toch hopeloos) en dat ik een spook ben dat verder vliegt naar nieuwe horizonten of terug naar kastelen waar gelijkgezinde spook geesten rondwaren?
Dus lees dat artikel maar is van die Leo apostel (passende achternaam), dat is zo'n gelijkgezind spook. Dan weet je met welk soort spook-apostel-bonifacius je hier op het forum te maken had.
Dat constante "bevestigen noch ontkennen" past niet bij me.
ik zie althans niet in wat dat zou toevoegen.
Het begrip spiritualisme is zo vaag, en heeft zoveel betekenissen dat ik me er liever verre van houd.Dan kan je mij vanaf nu een atheïstisch-spiritueel iemand noemen. Zo krijg ik eindelijk vorm voor jou als atheïst-Materialist-skepsisist zijnde en hoef je me niet meer te verdenken van een mogelijk gelovige te zijn die zich zo alsnog niet kenbaar maakt op het forum.
Een medeforummer noemde ooit het "neuronengeknetter" spiritualiteit.
Prima, dan ben ik ook spiritueel.
Het kan me niet zoveel schelen.
Ik sla eigenlijk alleen aan wanneer ik denk dat er wordt gedweept met een dualistisch wereldbeeld.