Dat kan ik ook!hij communiceert enkel over iets dat niet gekend kan worden, ook niet door hem...
(Zal vanavond de film eens kijken...)
Moderator: Moderators
Dat kan ik ook!hij communiceert enkel over iets dat niet gekend kan worden, ook niet door hem...
Ja, ik ook, maar niet zoals hij!dikkemick schreef:Dat kan ik ook!hij communiceert enkel over iets dat niet gekend kan worden, ook niet door hem...
Zonder tijd gehad te hebben om de links te volgen zou ik zeggen dat het niet hilarisch is, maar de enige redelijke conclusie die je als reporter kan trekken na te horen krijgen wat je eerst naar voren brengt.bonifacius schreef:er is geen teaching, niets te leren of onderwijzen...
hij communiceert enkel over iets dat niet gekend kan worden, ook niet door hem...
Hilarisch is trouwens de jonge interviewster die na een tijdje de kluts kwijt is en niet meer weet wat te vragen.
Die film heb ik gezien. Niet de moeite waard. Viel tegen.bonifacius schreef:Ja, ik ook, maar niet zoals hij!dikkemick schreef:Dat kan ik ook!hij communiceert enkel over iets dat niet gekend kan worden, ook niet door hem...![]()
Goede tip dat je postte over woe-li meesters, selfish genes, Michio Kaku maar vooral super! was Lawrence Krauss via wie ik hier terecht op kwam:
YoutubeRichard Dawkins and Lawrence Krauss - Discussing 'The Unbelievers' on The Morning Show [2013]
Die Unbelievers movie wil ik wel is zien! > Official Movie Trailer.
thx.
Ze blijven anders wel in vlotte vraagsteller (zij) - beantwoorder (hij) verhouding - communicatie voor 41 minuten. Bijzonder voor een gesprek over iets dat niet gekend kan worden, niet door hem, niet door haar hé.Rereformed schreef: Communiceren over iets wat niet gekend kan worden is een contradictio in terminis waar men zijn tijd niet verder aan hoeft te besteden.
Als je wilt kan ik 'm sturen, maar nogmaals...niet de moeite waard.@dikkemick: goed om weten van je dat de film de moeite niet waard is want ik vind hem niet via usenet of torent.
Klinkt als medidatie...je verstand even lekker op "0" zetten...Jezelf leeg maken van zorgen en de (mogelijke) ellende van alledag. Helaas: Ook meditatie is wetenschappelijk te verklaren. Maar inderdaad: Lekker boeiend op dat moment. Als het werkt, werkt het.- Ik ben gefascineerd door wetenschap, maar af en toe zet ik dat weten is op een schap.
In die periode dat ik niks ben, nada, geen Christene, geen vrijdenker, geen non-dualist, geen atheïst en wat voor beschrijvingen er nog allemaal te verzinnen vallen zoek ik uitdagingen op, in de context van waar deze site aan gewijd is dus aan vrij-denken.
Mooie (misschien soms bruikbare) uitspraak, maar als je 'm gaat fileren (met het rationele verstand) blijft er niets van over. In sommige gevallen moet je dat dan beter ook maar niet doen!Vrij van denken betekend dat dan ook is voor mij.
En om te illustreren wat ik daarmee bedoel heb ik volgende in bijlage gedaan.
Klinkt, maar is het niet!dikkemick schreef:...vrij van denken.Klinkt als medidatie...je verstand even lekker op "0" zetten...Jezelf leeg maken van zorgen en de (mogelijke) ellende van alledag. Helaas: Ook meditatie is wetenschappelijk te verklaren. Maar inderdaad: Lekker boeiend op dat moment. Als het werkt, werkt het.
Intuïties kunnen, zoals hierboven aangegeven, berusten op inzichten die via ervaring zijn verkregen. In deze zin hebben zij een nuttige functie in het sturen van ons gedrag in complexe situaties, of bij complexe vaardigheden. Intuïtieve ingevingen leiden echter niet altijd tot juist beslissingen. Dit geldt in het bijzonder voor ingevingen waarbij het gevoel overheerst. Zo kan bijvoorbeeld impulsief gedrag soms leiden tot verkeerde keuzes of beslissingen, omdat men niet alle aspecten van een situatie heeft doordacht. Intuïtie kan ook een rol spelen bij ons geheugen. Men spreekt dan van impliciet geheugen. Soms denken mensen zeker te weten dat zij iets of iemand eerder hebben gezien, of dat zij iets hebben meegemaakt. Deze herinneringen blijken echter niet altijd met de realiteit overeen te stemmen. Dit verschijnsel kan onder andere leiden tot onbetrouwbare getuigenverklaringen.
Het volgen van intuïtieve ingevingen is (volgens de plausibiliteitsmethode) een onbewust proces (denk maar aan het besturen van een motorvoertuig) dat gecorrigeerd kan worden door rationeel denken. Albert Einstein schijnt hierover gezegd te hebben: 'De intuïtie is een Godsgeschenk, de ratio een dienaar; ergens in de tijd zijn we de dienaar gaan aanbidden en het geschenk vergeten'.
Niet alle intuïtieve responsen van onze hersenen kunnen worden verklaard omdat er geen totaal inzicht bestaat over de registratie van de zintuiglijke waarneming, noch over het totaal van cognities en opgedane ervaringen. Als zodanig is het logisch gevolg dat het vrijwel onmogelijk is om te duiden of de intuïtie altijd klopt. Volgen we de definitie van de Integratieve Psychologie, dan is het plausibel dat de intuïtie van de ontwikkelde (oudere, meer ervaren, meer belezen) mens minder fouten maakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intu%C3%AFtie" onclick="window.open(this.href);return false;
Hihi: Energie. Mijn intuïtie zegt me dat dit een grotendeels onbegrepen begrip is. Energie en massa zijn uitwisselbaar. Dus zou ook alles massa kunnen zijn...bonifacius schreef:interessante beschrijving op wiki die je gevonden hebt, Zelfs Einstein word erin vermeld
Ik heb er nog een andere: "Er is niet zoiets als 'intuïtie', enige wat er is, is energie".
(zelf bedacht).
haha (LOL): Zware kost hoor de links die je plaatst! Poging gedaan er iets van te begrijpen, maar dat gaat mij petje te boven.dikkemick schreef:bonifacius schreef: Hihi: Energie. Mijn intuïtie zegt me dat dit een grotendeels onbegrepen begrip is. Energie en massa zijn uitwisselbaar. Dus zou ook alles massa kunnen zijn...
Hoi, Bonifacius.bonifacius schreef:interessante beschrijving op wiki die je gevonden hebt, Zelfs Einstein word erin vermeld
Kennis is vergankelijk zo blijkt weer. Zelfs die van hem. Of is dit enkel een bewijs dat hij gelijk had?
Hoe het ook zij, Ik heb er nog een andere zelf bedacht:
"Er is niet zoiets als 'intuïtie', enige wat er is, is energie".