Eerst:
Ik ga niet in op jijbakken bedoeld als verontschuldiging van waar we het over hebben.
Bovendien worden soortgelijke acties ook niet goedgekeurd.
Dat beloof ik schreef:
Wilders geeft inderdaad duidelijk weer wat hij wil. Dat hij daarbij soms erg duidelijk is komt bij sommigen soms confronterend over.
Meestal alleen wat hij niet wil.
De waarheid kan nooit confronterend genoeg zijn.
Het punt is, dat hij met een selectieve waarheid komt en daar al direct gepredisponeerde consequenties uit trekt.
Net name is dat het geval bij de groepen waar hij het over heeft.
Ik denk dat dit komt omdat ze vaak precies dezelfde bedoeling hebben.
Ik begrijp de tweede zin niet ivm. de eerste.
Ook het filmpje waarbij een Marokkaanse rapper Wilders aan het einde doodschoot is een aardig voorbeeld.
Op Marokkaanse fora wordt dat filmpje massaal verheerlijkt.
Niet goed te praten natuurlijk, maar vind jij dat gek?
Dat krijg je dus in een haat creërende sfeer.
Je bent een idioot, als je blijft bedenken, dat je haatzaaien vrijblijvend kunt doen zonder weerwoord.
In jouw post koppel je het benoemen van de groep criminele Marokkanen aan de term xenofobie.
Daarmee ontken je het probleem.
Terwijl het toch een bekend gegeven is dat de oplossing van een probleem begint met het onderkennen ervan.
Het probleem is al lang bekend en onderkend.
Het gaat nu al om de manier, waarop Geert denk zijn zg. oplossing te moeten promoten.
Jij stelt het benoemen van de groep criminele Marokkanen zelfs gelijk aan vreemdelingenhaat.
Met die redenatie maakt een grote groep Wilders tegenstanders zich volkomen ongeloofwaardig.
Vreemdelingenhaat (xenofobie, zoals het is genoemd) is wat te algemeen idd.
Maar haat tegen een bepaalde selectieve groep blijkt er wel uit.
Het gaat dan vooral om het weglaten van "criminele" in deze specifieke situatie.
Dan kun je achteraf nog zoveel zeggen, dat je alleen de criminele M. bedoelde, maar dat geeft wel aan dat je terplekke zeer ondoordacht handelde, of zeer doordacht om het gewenste effect te krijgen.
Dat zal ik nu in het midden laten.
Echter als je alleen criminele mensen met 2 paspoorten bedoelt, mag je natuurlijk nooit uitsluitend Marokkanen als groep benoemen.
Er zijn meer soorten criminelen met 2 paspoorten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.