Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Fresnich
Geregelde verschijning

Re: Geert Wilders

Bericht door Fresnich »

Goed opletten, waar de ware agenda schijnbaar achteloos, maar o zo duidelijk, weer de kop op steekt.
Zoals vanavond.

Persontmoeting van Geert Wilders, 22-03-2014, ca. 18:00 uur, video op ca. 37 sec.
....Knokken voor het behoud van onze eigen cultuur en onze eigen identiteit…..

= nationalisme (op zich als betekenis positief of negatief, echter uit Wilders/PVV's mond altijd -'knokken'-negatief, angstbeeld dat iets 'kwijt' raakt).

Wie of wat doet dat gevaar lopen? Criminele Marokkanen? 8*)
http://www.encyclo.nl/begrip/Xenofobie

Xenofobie
Angst voor of afkeer van vreemdelingen. Dit verschijnsel gaat vaak samen met gevoelens van nationalisme.
Barroso waarschuwt voor nationalisme en xenofobie in EU.
Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich »

Jagang schreef:
Fresnich schreef::D Nog grappiger is, dat hij dan gelyncht wordt door zijn eigen soortgenoten!
Op wie of wat was dit een reactie?
Op combi van posting 21 maart 2014 21:19 en 21 maart 2014 21:22

EDIT
Laatst gewijzigd door Fresnich op 23 mar 2014 00:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Je verwijst naar een topic uit 2006.
Wat ben je toch aan het knoeien.

Besteed eens wat meer aandacht aan wat je doet.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fresnich schreef:Xenofobie
Angst voor of afkeer van vreemdelingen. Dit verschijnsel gaat vaak samen met gevoelens van nationalisme.
Xenofobie is geen echte fobie zoals spinnenangst, claustrofobie, prikangst, pleinvrees of hoogtevrees e.d.
Mensen van xenofobie beschuldigen dat doet een bepaald soort mensen heel erg gemakkelijk en deze beschuldigingen zijn dan ook bijna altijd onterecht.
Xenofobiebeschuldigers neem ik zelf al lang niet meer serieus.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

- Dat Geert veel xenofoben onder zijn volgelingen heeft wil niet zeggen, dat hij het zelf ook is.
- Dat wij het niet met hem eens zijn, maakt hem nog geen xenofoob.
- Dat hij extreem en irrationeel is wegens een natuurlijke voorzichtigheid die ziekelijk ontaardt is, blijkt nergens uit.

Niets van wat hij zegt is onberedeneerd.
Steeds als hij ogenschijnlijk een steek laat vallen, komt hij met rationele verklaringen inclusief feitenmateriaal.

Vanuit bepaald beperkt en gefocust gezichtspunt heeft hij nog gelijk ook.
Dat is ook wat ik hem verwijt.
Hij trekt gegevens uit hun context.
Hij belicht één gegeven, vergroot dat uit, en maakt er zijn speerpunt van.
Steeds is het: Vecht tegen en niet vecht voor iets.

Dit negatieve is altijd de manier om ontevredenen mee te krijgen, destructief denken uit te vergroten en alle positieve pogingen om gevoelens van onvrede op te lossen, de nek om te draaien.
Hij doet dat op een geniale manier, waardoor hij een grote groep blindelingse volgers krijgt, die ook alleen dat ene beperkte gezichtspunt hebben.
Nl. het voeden van haat en het vechten tegen..... ipv. van oplossingen te zoeken.

- Wat ik hem verwijt is, dat hij puur nationalistisch is.
Ik spuug daarop.
- Wat ik hem verwijt is, dat hij drommels goed weet, dat hij slechts volgelingen heeft en krijgt door het aanwakkeren van irrationele onderbuik gevoelens en bewust speelt met eigenschappen van minder bewust denkende mensen, die zich mee te laten slepen door volksmennerij.
- Dat hij bewust gebruik maakt van mensen die wel aan xenofobie lijden, dat aanwakkert en daarmee ook alle duivelse gedachtengoed dat mee komt met de combinatie.

Dit heeft te doen met heel veel psychologisch negatief te benoemen eigenschappen, maar dat maakt hem geen xenofoob.
Hij gebruikt die eigenschappen slechts, als hij ze ontdekt bij de ander.

Machtsgeil zou ik hem wel willen noemen.
Maar dat is nauwelijks een eigenschap, die ik als negatief zou ervaren, als die macht zich zo uit, dat het voor een totale bestaande gemeenschap waardevol zou kunnen blijken.
(Je ziet dat nogal eens bij voorzitters van liefdadigheid verenigingen.)

Xenofobie voeden plus volksmennerij op een manier, die steeds meer mensen nu ook gaan herkennen als gevaarlijk nationalisme is een ander verhaal.

Behalve, zoals al geschreven is, voor een xenofoob zelf.
En die lopen er ondertussen heel wat rond.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

@Mariakat:

kwam hij nu maar eens met feitenmateriaal, als het gaat om, in dit geval criminele Marokkaanse jongeren.

zie ook http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... elen.dhtml

Wat hij als feit brengt, zoals je zelf zegt, is (bijna) altijd buiten context en niet volledig. Hij weet natuurlijk donders goed dat 'zijn' achterban helemaal het hele verhaal tot in detail wil weten.

Als hij stelt dat DE islam een gevaar (voor ons) heeft hij het over dat kleine aandeel buitengewoon fanatieke fundamentalisten die bereid zijn de imam op het woord te geloven. En ervoor te sterven. Dat zoiets ook voorkomt bij ultra orthodoxen (anti inenting, besmettingsgevaar) noemt ie maar even niet. Maar met dat kleine groepje heeft Wilders wel gelijk.

Verder heeft hij het wel weer voor elkaar dat hij het middelpunt van de belangstelling is. Daar groeit zijn ego, en dus hij, enorm van. Maar een manipulator 1e klas, dat valt niet te ontkennen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Fresnich schreef:Goed opletten, waar de ware agenda schijnbaar achteloos, maar o zo duidelijk, weer de kop op steekt.
Zoals vanavond.

Persontmoeting van Geert Wilders, 22-03-2014, ca. 18:00 uur, video op ca. 37 sec.
....Knokken voor het behoud van onze eigen cultuur en onze eigen identiteit…..

= nationalisme (op zich als betekenis positief of negatief, echter uit Wilders/PVV's mond altijd -'knokken'-negatief, angstbeeld dat iets 'kwijt' raakt).

Wie of wat doet dat gevaar lopen? Criminele Marokkanen? 8*)
http://www.encyclo.nl/begrip/Xenofobie

Xenofobie
Wilders geeft inderdaad duidelijk weer wat hij wil. Dat hij daarbij soms erg duidelijk is komt bij sommigen soms confronterend over.
Net name is dat het geval bij de groepen waar hij het over heeft.
Ik denk dat dit komt omdat ze vaak precies dezelfde bedoeling hebben.

Je stelt dat het nationalisme bij Wilders zich negatief uit in termen als 'knokken'.
Ik stel vast dat dit wel meevalt in vergelijking met veel vertegenwoordigers van andere groeperingen in dit land zich op veel sterkere manier uitlaten over hun belangen.
Ik noemde al Van Andelst, maar er zijn veel voorbeelden bekend van imans die hier nu niet bepaald de vrede kwamen preken.
Ook het filmpje waarbij een Marokkaanse rapper Wilders aan het einde doodschoot is een aardig voorbeeld.
Op Marokkaanse fora wordt dat filmpje massaal verheerlijkt.

In jouw post koppel je het benoemen van de groep criminele Marokkanen aan de term xenofobie.
Daarmee ontken je het probleem.
Terwijl het toch een bekend gegeven is dat de oplossing van een probleem begint met het onderkennen ervan.
Jij stelt het benoemen van de groep criminele Marokkanen zelfs gelijk aan vreemdelingenhaat.
Met die redenatie maakt een grote groep Wilders tegenstanders zich volkomen ongeloofwaardig.

Je gebruikte ergens de term helikoterview.
Dat is een mooie.
Doe dat, beschouw de acties van betrokken partijen van alle kanten en kijk dan eens wie er het meest beledigend is in zijn uitingen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Eerst:
Ik ga niet in op jijbakken bedoeld als verontschuldiging van waar we het over hebben.
Bovendien worden soortgelijke acties ook niet goedgekeurd.
Dat beloof ik schreef: Wilders geeft inderdaad duidelijk weer wat hij wil. Dat hij daarbij soms erg duidelijk is komt bij sommigen soms confronterend over.
Meestal alleen wat hij niet wil.
De waarheid kan nooit confronterend genoeg zijn.
Het punt is, dat hij met een selectieve waarheid komt en daar al direct gepredisponeerde consequenties uit trekt.

Ik begrijp de tweede zin niet ivm. de eerste.

Ook het filmpje waarbij een Marokkaanse rapper Wilders aan het einde doodschoot is een aardig voorbeeld.
Niet goed te praten natuurlijk, maar vind jij dat gek?
Dat krijg je dus in een haat creërende sfeer.
Je bent een idioot, als je blijft bedenken, dat je haatzaaien vrijblijvend kunt doen zonder weerwoord.
In jouw post koppel je het benoemen van de groep criminele Marokkanen aan de term xenofobie.
Terwijl het toch een bekend gegeven is dat de oplossing van een probleem begint met het onderkennen ervan.
Het probleem is al lang bekend en onderkend.
Het gaat nu al om de manier, waarop Geert denk zijn zg. oplossing te moeten promoten.
Jij stelt het benoemen van de groep criminele Marokkanen zelfs gelijk aan vreemdelingenhaat.
Met die redenatie maakt een grote groep Wilders tegenstanders zich volkomen ongeloofwaardig.
Vreemdelingenhaat (xenofobie, zoals het is genoemd) is wat te algemeen idd.
Maar haat tegen een bepaalde selectieve groep blijkt er wel uit.
Het gaat dan vooral om het weglaten van "criminele" in deze specifieke situatie.
Dan kun je achteraf nog zoveel zeggen, dat je alleen de criminele M. bedoelde, maar dat geeft wel aan dat je terplekke zeer ondoordacht handelde, of zeer doordacht om het gewenste effect te krijgen.
Dat zal ik nu in het midden laten.

Echter als je alleen criminele mensen met 2 paspoorten bedoelt, mag je natuurlijk nooit uitsluitend Marokkanen als groep benoemen.
Er zijn meer soorten criminelen met 2 paspoorten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Cluny
Banned

Vijf zetels verlies voor PVV in peiling 23-03-2014

Bericht door Cluny »

Ik vind zelf ook: Voor zijn politieke geblunder van deze week heeft Geert Wilders straf verdiend.
Het verlies van Kamerzetels lijkt mij een uitstekende straf.
Maurice kijkt koffiedik.
Volgens dit bericht is deze veel te veel autonoom opererende politicus volgens deze flutvoorspelling 5 kamer zetels kwijtgeraakt.
Het inleveren van 5 zetels vind ik een passende straf voor dat domme sologedoe van Wilders, ik hoop dat hij ze ook daadwerkelijk kwijt zal zijn bij de volgende Kamerverkiezingen en dat hij er ook van geleerd heeft.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Haat is een algemeen menselijke emotie.
De waardering van dit gevoel verschilt per cultuur.
Zo is in de Christelijke wereld (net zoals bij de Buddhisten) het een emotie die je liever kwijt dan rijk bent.
Ik vraag mij af of in het Mohammedanisme de haat-emotie net zo bejegend wordt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Mahalingam schreef:Haat is een algemeen menselijke emotie.
De waardering van dit gevoel verschilt per cultuur.
Zo is in de Christelijke wereld (net zoals bij de Buddhisten) het een emotie die je liever kwijt dan rijk bent.
Ik vraag mij af of in het Mohammedanisme de haat-emotie net zo bejegend wordt.
wat is een algemeen menselijke emotie?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Dat beloof ik
Bevlogen

Hoi Mariakat,

Ik begrijp de tweede zin niet ivm. de eerste.
Daarmee bedoel ik dat van twee kanten wordt opgekomen voor het eigen belang.
Niet goed te praten natuurlijk, maar vind jij dat gek?
Nee, maar om een andere reden dan jij denkt.
Los van de inhoud is het namelijk vanuit Marokkaanse visie, de groepscultuur, heel normaal om met zijn allen alles wat kritiek heeft op Marokko af te keuren
Dat krijg je dus in een haat creërende sfeer.
Je bent een idioot, als je blijft bedenken, dat je haatzaaien vrijblijvend kunt doen zonder weerwoord.
Een groep (in dit geval criminele Marokkanen) aanspreken op hun gedrag moet kunnen.
Ik noem dat geen haat creëren. Weerwoord is in zo'n geval heel normaal, dan krijg je een gesprek.
In de Marokkaanse cultuur is het niet normaal om het op zo'n directe manier te doen en dat leidt automatisch tot agressie zoals iemand in een filmpje doodschieten. Dát is haatzaaien.
Het probleem is al lang bekend en onderkend.
Het gaat nu al om de manier, waarop Geert denk zijn zg. oplossing te moeten promoten
Dat klopt. En daarin is Wilders behoorlijk onbeschoft bezig. Wat ik niet snap is dat hij daarom juist van haatzaaien wordt beschuldigd, terwijl anderen hem in een videootje neerschieten en er mee weg komen.
Echter als je alleen criminele mensen met 2 paspoorten bedoelt, mag je natuurlijk nooit uitsluitend Marokkanen als groep benoemen.
Je mag Marokkanen nooit uitsluitend als groep benoemen ?
Politie heel correct, maar volgens mij maak je daarbij een oplossing een stuk moeilijker.
Kijk, en daar zit het hem nou in. Waarom niet, als je vind dat dit het probleem is ?
Bij een discussie hoort dan dat je als andere partij zoiets met argumenten ontkracht.
Helaas zie ik dat niemand doen, maar dat zou hem alle wind uit de zeilen nemen.
Zonder dat hij in een filmpje wordt neergeschoten.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich »

Mariakat schreef:- Dat Geert veel xenofoben onder zijn volgelingen heeft wil niet zeggen, dat hij het zelf ook is.
- Dat wij het niet met hem eens zijn, maakt hem nog geen xenofoob.
- Dat hij extreem en irrationeel is wegens een natuurlijke voorzichtigheid die ziekelijk ontaardt is, blijkt nergens uit.

Niets van wat hij zegt is onberedeneerd.
Steeds als hij ogenschijnlijk een steek laat vallen, komt hij met rationele verklaringen inclusief feitenmateriaal.
Enz.
(..)
Je duidt een aantal gedragingen tav deze man die ik grotendeels niet onderschrijf.
Voor mij is al jaren zo duidelijk, dat deze man een charlatan vol xenofobie en nationalisme is.
Net als Fortuyn destijds. Waar ook zoveel mensen mee wegliepen, verbazingwekkend gewoon.

Mensen, die hun gedragingen en uitspraken willen nuanceren langs een meetlat van 'goed en kwaad' missen the big picture gewoon, die voor een goede be-obachter stelselmatig doorschijnt dan wel een stukje af en toe van bloot komt te liggen: hun angst en afweer voor alles wat vreemdeling is.
Het zijn mensen met een gebrekkig zelfbeeld. Ze nemen ter camouflage een op het oog nobel doel als deel, voor het geheel, dat die totaalangst vertegenwoordigd.
En pronken daarmee om hun zelfbeeld bij te werken. Derhalve kan je het als een soort verslaving zien...waarvan ze diepweg wel weten, dat er iets niet klopt en deugt in hen, maar dat drukken ze om persoonlijke redenen steeds weer weg.

Bevestigend is Vlaams Belang-congresleden scanderen "minder, minder" bij tussenkomst Dewinter'
Daar zou Wilders vandaag zijn.
Citaat:
Tijdens de toespraak van Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter op het Vlaams Belang-congres in Antwerpen begon een deel van de 2.000 deelnemers "minder, minder" te scanderen. Na felle kritiek op de islam en de immigratie zei Dewinter: "Als Wilders het niet kan of mag, zeggen wij het in zijn plaats. De sluizen moeten toe, de kranen dicht. De grenzen moeten op slot. Kortom, de immigratie moet stoppen". Waarop een deel van het publiek, naar analogie met de toespraak van Nederlands PVV-kopstuk Geert Wilders, begon te scanderen: "minder, minder!"

Normaal gezien zou Wilders aanwezig zijn op de Vlaams Belang-meeting. Maar na de commotie rond de Marokkanen-uitspraak eerder deze week (...)

"50 jaar migratie moet je niet vieren"
Op die meeting werd herhaaldelijk ingehakt op de islam en de immigratie. De felste kritiek kwam van kopstuk Dewinter. Zo vond Dewinter dat de overheid 50 jaar migratie niet moet vieren, maar eerder "herdenken als een ramp". Volgens Dewinter hebben de allochtonen voldoende kansen gehad, maar kregen de Vlamingen enkel "arrogantie, geklaag en verwijten" terug. "Het is altijd wat met die allochtonen", klonk het.

"Ik ben het geklaag en gezaag, de verwijten en de beledigingen, meer dan beu. Als het hier niet goed is, als het elders beter is, ga dan terug naar de plaats vanwaar je komt", klonk het onder luid applaus.

Waarop Dewinter het bruggetje maakte naar Wilders. "Als Wilders het niet kan of mag, zeggen wij het in zijn plaats. De sluizen moeten toe, de kranen dicht." Daarop begon een deel van het publiek "minder, minder" te scanderen.
Voor mij is het al zolang duidelijk.

Hier nog één:

Duitse minister van Defensie noemt Wilders 'charlatan'
Dat beloof ik
Bevlogen

Zu Guttenberg die een ander een charlatan noemt ?!
Haha.
je weet dat die man plagiaat pleegde in zijn proefschrift ?
(Star Trek, seizoen 1)
Jinny

Bericht door Jinny »

Wilders is een heel slimme man met een verborgen agenda.
En die agenda zou ik graag eens inzien.
Het heeft een reden dat de christelijke en Joodse geldschieters in de VS hem sponsoren.
En die reden is niet zijn kruistocht tegen de islam.
Plaats reactie