Wie zijn die profeten dan, en wanneer leefden ze? Zelfs in deze tijd van globale media durf ik te wedden dat er hordes mensen zijn die niet weten wat Islam precies inhoudt.AnoniemeGast schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, goede beredenering. Is het dan niet oneerlijk voor de Chinezen, Tataren Noormannen, Indianen, toch. Allah geeft in (Nahl, 16:36) aan dat iedere volk een profeet ontvangen heeft. Het kan ook niet anders, mensen kunnen anders niet weten dat ze alleen Allah moeten aanbidden, dus dat moet dan ook gebeuren.
De Al-Qaeda's zelf beweren nou juist dat ze strikt de Koran volgen omdat ze, met het aanvallen van wat ze zelf "de grote Satan" noemen, de ware Islam verdedigen.AnoniemeGast schreef:Als Mohammed Atta, Ayman Al-Zawhiri, Khalid Sheikh Mohammed en al hun oude kampvrienden buiten de Koran leven, dan zijn ze geen echte volgers van Islam. Wat was onze enige bron ook alweer? Waar zegt Allah in de Koran dat moslims uit het niets een terroristische aanval moeten plegen of terrorisme moeten veroorzaken. Binnen de Islam moeten we ons zelf verdedigen, daarvoor moet je oorlog voeren, maar dat heeft niet alleen met de Islam te maken.
En als-je-blieft, niet die samenzweringsonzin als zou de USA het zelf opgezet hebben. Over gebrek aan bewijs gesproken. Die jongens kunnen nog niet eens een afluisteroperatie geheim houden.
Denk je dat de USA ook expres heeft laten uitlekken dat er gevangenen in Guantanamo Bay gemarterld werden? Want daarmee hebben ze een hoop krediet verloren.
Ik heb sterk de indruk dat je de 'onderzoeksresultaten' alleen accepteert als ze overeenkomen met wat je al dacht.AnoniemeGast schreef:Ik ben zeker dat mijn bron/basis goed is, maar toch onderzoek ik ze zodat ik het niet klakkeloos accepteer.
Simpele test: vraag duizend mensen (atheisten wat mij betreft) op een flatgebouw te gaan staan en langzaam naar de rand te lopen tot jij 'stop' roept. Neem ze in ogenschouw zonder iets te zeggen. Meet hoeveel er over de kant sprongen, respektievelijk op hoeveel meter van de kant ze stopten zonder dat jij het bevolen had.AnoniemeGast schreef:Hoe bewijs je dat je geboren wordt met een sterke drang [tot overleven] kun jij me dat bewijzen?
Evolutie is bewezen boven elke twijfel. Dat bedoel ik als ik zeg dat jij geen 'onderzoeksresultaten' accepteert als ze niet met jouw overtuiging overeenkomen:AnoniemeGast schreef:Het is dus voor jou aannemelijker om evolutie te accepteren, dat vooral twijfelgeval is en niet te bewijzen valt.
P1: de Koran is onfeilbaar
P2: een bepaald feit is niet in overeenstemming met de Koran
daarom:
C: feit P2 is onjuist.
Als je begint met de aanname dat iets onfeilbaar is, is het onzinnig om in dezelfde adem te beweren dat je dat allemaal kritisch wilt onderzoeken.