Ik heb tot nu toe nog geen enkele overtuigend bewijs gezien dat die gassen en andere chemische middelen door Assad werden gebruikt en dát is nu juist cruciaal.
Bewijzen ? Graag niet dezelfde in de USA gefabriceerde Hollywood productie van Bush Jr.
Moderator: Moderators
Hoezo trappelen?zalwel schreef:Alleen gas?
En de moslimsrebellen worden als instrument gebruikt.
Toch onvoorstelbaar dat Obama staat te trappelen om aan te vallen, is totaal onvoorstelbaar vind ik. Zeker zoals hij zichzelf altijd heeft gepresenteerd.
Er zou een mogelijkheid moeten zijn om de Nobelprijs voor de vrede in te kunnen trekken. En het geldbedrag terug te vorderen. Maar daar hebben ze zeker nooit aan gedacht. Het is een vreemde gedachte dat de persoon die dit heeft gekregen. Mensen zonder proces gevangen laat zitten, wereldwijd inbreekt in computersystemen, klokkenluiders opjaagt tot ze erbij neer vallen, illegaal drones in zet en mensen op grote afstand liquideert inclusief ontelbare onschuldige burgers en schijnbaar geen mandaat nodig heeft van de VN om andere landen aan te vallen.zalwel schreef: Toch onvoorstelbaar dat Obama staat te trappelen om aan te vallen, is totaal onvoorstelbaar vind ik. Zeker zoals hij zichzelf altijd heeft gepresenteerd.
Jij bent degene die selectief quote.appelfflap schreef:OF gaan we de Praagse lente ontkennen/minimaliseren omdat het ff niet in je discours past?
revoluties vertrekken altijd vanuit een opstand
wat niet wegneemt dat Moskou vaak en herhaaldelijk op heel brutale wijze haar macht geconsolideerd heeft en deze niet wou afstaan gedurende decennia ten koste vd burgerbevolking, net zoals vandaag in Egypte, Syrie en andere militaire dictaturen.Jagang schreef: Ik heb niets ontkend, maar de Praagse lente was géén revolutie.
Het verschil zit niet alleen in de reactie van de dictators op verzet, maar vooral in de verzetsbewegingen zelf. Kenmerk in Syrie, Libie, Egypte is de minachting voor levens: vooral minderheden zijn hier de dupe van. Na de omwentelingen in Oost Europa heeft niet op deze schaal een "bijltjesdag" plaatsgevonden.Appelfflap schreef:de voorbeelden van oa Praag waren om aan te tonen dat Moskou wel degelijk met brutale hand haar burgers onderdrukte en haar hand niet omdraaide voor een paar doden, onschuldig opgeslotenen of een paar uurtjes folter. iemand beweerde het tegendeel.
Als je het nieuws ook maar een klein beetje volgt, is dit een zeer naieve opmerking. Het verdrijven van minderheden, executies en onthoofdingen, invoeren van sharia, heeft allemaal weinig met democratie en vrijheid te maken.de mensen in Praag toen wilden, net als de Syriërs, ook gewoon vrijheid, democratie, onafhankelijkheid en zelfbeschikkingsrecht.
Ik vind dit ongenuanceerd Piet.PietV. schreef:Er zou een mogelijkheid moeten zijn om de Nobelprijs voor de vrede in te kunnen trekken. En het geldbedrag terug te vorderen. Maar daar hebben ze zeker nooit aan gedacht. Het is een vreemde gedachte dat de persoon die dit heeft gekregen. Mensen zonder proces gevangen laat zitten, wereldwijd inbreekt in computersystemen, klokkenluiders opjaagt tot ze erbij neer vallen, illegaal drones in zet en mensen op grote afstand liquideert inclusief ontelbare onschuldige burgers en schijnbaar geen mandaat nodig heeft van de VN om andere landen aan te vallen.zalwel schreef: Toch onvoorstelbaar dat Obama staat te trappelen om aan te vallen, is totaal onvoorstelbaar vind ik. Zeker zoals hij zichzelf altijd heeft gepresenteerd.
Obama zegt trouwens dat hij geen partij kiest en er niet op uit is Assad te verdrijven, 200 kruisraketten en dan klaar, maar de FSA heeft haar hoofdkwartier in Washington en de betrokkenen hebben een sterk Amerikaans accent.
http://syriansupportgroup.org/contact/" onclick="window.open(this.href);return false;
Libië is geen nalatenschap. De drones in Pakistan is ook een kwestie van. Het massale afluisteren? Welke inspanning heeft hij echt verricht om vredesonderhandelingen mogelijk te maken. Hij plaatst bewegingen op de terroristenlijst. Waarna alle gesprekken stil komen te staan. In de VN ligt het veto klaar als het gaat om de veroordeling van Israël. Hij maakt een terugtrekkende beweging uit bepaalde gebieden (Afghanistan, Irak). Maar ik zie dit niet als een vredesinspanning. Meer als een teleurstellende aftocht, te duur, verliezen te groot en de situatie ter plekke is uitzichtloos. Een echte grootheid op het gebied van vrede daar zie ik hem niet in uitblinken. Uiteindelijk zie je de Amerikaanse belangen in beeld komen. En uiteraard daar is het congres ook bij betrokken. We zouden eens moeten tellen hoeveel raketten er af zijn gevuurd onder de jaren van Obama. Hoeveel zouden het er zijn? Verspreidt over de hele wereld.Fish schreef: Ik vind dit ongenuanceerd Piet.
Obama heeft te maken met de nalatenschap van vorige presidenten en met een onwillig congres.