lost and not found yet! schreef:Ik vermaak me hier, en steek er, voor mijn eigen plezier, op m'n eigen balkon, nog eentje aan! Kortom, laat mij lekker genieten als niemand er last van heeft!
Dat laatste punt is cruciaal. Zolang niemand anders er last van heeft, heb ik er geen problemen mee.
lost and not found yet! schreef:Ps, deze hele discussie is een herhaling van zetten die op het hele internet gevoerd wordt! Ik ben er klaar mee, en blijf gewoon roken! Duidelijk? En als die mensen die op een terras zitten last hebben van rokers? Dan gaan ze toch lekker binnen zitten?!
Dat lijkt me de omgekeerde wereld: anderen moeten lijden onder de vervelende gewoonten van, in dit geval, de roker? Je mag 'roker' in dit verband overigens ook best vervangen met:
- Iemand die zich drie weken niet gewassen heeft
- Iemand die zijn ghettoblaster keihard aan heeft staan
- Iemand die constant in zijn neus peutert
Als dit soort mensen naast je op het terras zitten, is dat toch ook smerig en/of irritant? Ik vind het een kwestie van fatsoen om anderen niet in de rook te zetten, of om het even welke vervelende gewoonte naast iemand anders tentoon te spreiden.
lost and not found yet! schreef:Dat heeft de anti rook lobby al voor elkaar gekregen?
Godzijdank wel, ja. Ik kan me herinneren dat ik voor het rookverbod een keer in een restaurant zat te eten en een of andere randdebiel achter me een sigaar opstak. Ik ging bijna over m'n nek. Wat bezielt zo'n idioot?
lost and not found yet! schreef:En waar wil de anti rook lobby eigenlijk naar toe? Ooit naar het financiële plaatje gekeken?
Accijns als inkomen voor de schatkist, bedoel je? Ja, da's inderdaad mooi dom van het Rijk, dat ze daar zo afhankelijk van zijn, gezien de 2,5 miljard die ze daar jaarlijks mee binnenharken. De overheid is zelf dus ook verslaafd aan sigaretten.