Cactus schreef:
Er was toen heel duidelijk een NOORD en ZUID Korea die gescheiden waren door de 38ste breedtegraad.
Neen, dit was hun opgelegd door de grootmachten, korea was voor de japanse bezetting een land, dat er daarna verschillen ontstonden had men HUN zelf moeten laten oplossen en geen buitenlandse invasie troepen moeten sturen... Het zuiden werd trouwens decennia lang door dictators en generaals geregeert na de Koreaanse oorlog, de huidige Z koreaanse president is zelfst een dochter van zulk een dictator, maar goed dat is dan zeker wel allemaal ok... alle vrijheid was er weg. maar ach dat was onze dictator, vriendjes met het westen.
Bovendien, waarom heeft het zuiden dan een speciale departement in de regering dat herenigings ministerie heet, Ministry of Unification, The Ministry of Unification is a executive department of the South Korean government responsible for working towards the reunification of Korea. bron wiki
Zelf heb ik veel kritiek op westerse politici maar die kan je tenminste wegstemmen als je voldoende steun hebt. Probeer dat eens in China, N Korea, Cuba e.d. landen.
in westerse landen zijn de grote firma's en banken die achter president's kandidaten zijn en hun geld doneren nagenoeg het zelfde, die kun je niet wegstemmen... en ook al beloven ze veel, grotendeels blijft hun oorlogsmisdadige regie hetzelfde...
Wie begon er met andere landen te bedreigen met kern aanvallen? Die idioot van N Korea! Get the facts right? .....Who is talking?
Neen hoor, nogmaals de Ammies accentueerden nog maals dat als er oorlog zou uitbreken tussen de Korea's Z korea hulp onder de nucleare Paraplu... Lees zelf maar...
http://www.koreatimes.co.kr/www/news/na ... 47427.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Under the extended nuclear deterrence pledge, military experts say, the U.S. military would mobilize all necessary capabilities to neutralize North Korean nuclear provocations.
the U.S. Air Force could send B-2/52 bombers and other fighter aircraft carrying nuclear bombs, such as the B-61, to hit nuclear facilities in the North. Tomahawk cruise missiles could be launched from nuclear-powered submarines to strike targets.
The B-61 bomb is known to have a ``dial able'' explosive power of 0.3 to 340 kilotons and believed to be capable of destroying North Korea's key underground facilities.
U.S. fighter aircraft would also be ready to conduct surgical strikes with high-end bombs, such as bunker busters.
En niet veel later stuurde de ammies daadwerkelijk zulke bommewerpers nabij de N Koreaansegrens!!!! En provoceerden daarmee de N Koreanen met nucleare dreiging, nogmaals get your facts right en onderbouw die!
Ieder land heeft militaire geheimen die ze liever geheim houden. Wiki Leaks was juist een voorbeeld hoe zulke berichten in het nieuws konden komen. Ieder leger begaat oorlogsmisdaden en die vuile was hangt men natuurlijk niet buiten. Ook het Nederlandse leger heeft oorlogsmisdaden begaan in v.m. Ned. Indie. Die werden onlangs pas openbaar gemaakt.
Normaal worden militaire geheimen goed bewaakt maar in die gevallen kon iemand die geheimen eruit peuteren en doorgeven aan de pers. Openbaar maken en stelen van militaire geheimen wordt bestraft.
Ook in Noord Korea en andere commie landen.
Dus oorlogs misdaden zijn militaire geheimen.... ik dacht eerder aan censuur, maar zal wel aan mij liggen... Verder denk ik dat je gelijk hebt hoor, N Korea China Nederland etc etc zijn allemaal geen lieverdjes, wat je zegt van NL Indie wist ik niet, ik bedoel dat zoiets pas ONLANGS werd openbaar gemaakt, deschuldigen zullen nu wel dood zijn. wie weet wat voor smerigheid we allemaal wel niet zullen horen nadat Balki Bush en Blair al weer dood zijn, maar ja de Censuur mijn inziens doet zijn werk....
Als China zoveel humanitaire hulp geeft waarom blerren die N Koreanen dan? Die zouden toch helemaal happy moeten zijn ! Veel rijst en andere voedingsmiddelen. Laat ze mmaar lekker boven de 38ste breedtegraad blijven in die communistische heilstaat.
gedeeltelijk mee eens maar, nadat de N Koreanen heel erg lang toenadering zochten met het westen onder de sunshine policy, werden ze plotseling onder de axis of evil gezet....
Verder nog tot morgen, ga zo douchen en slapen, kunnen we morgen weer door discuzueren

Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.