Paus Benedictus XVI treedt 28 februari af

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Paus Benedictus XVI treedt 28 februari af

Bericht door Bonjour »

Ik ben van de week ook wel geschrokken van het verhaal van de Ierse wasmeisjes in kloosters. Van het misbruik kan nog enigszins gezegd worden dat het verborgen was, maar dit was gewoon openlijk. Weer een merkwaardig constructie binnen de christelijke naastenliefde.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Jinny

Bericht door Jinny »

En de willekeur....
Als je kleur ogen de pastoor niet aanstond ging je het washuis in, levenslang.
Dat zijn totalitaire methoden.
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Nou hoorde ik laatst toch een grappig verhaal van iemand die dit ook daadwerkelijk geloofde. Er zou in de bijbel staan, of in het boek van satan, ik weet het even niet, er zou iig in staan dat er een paus zou aftreden en dat dan satan geboren zou worden. en dat er in die zelfde tijd een bliksemschicht in de kerk in zou slaan. Misschien zijn er mensen met meer bijbel kennis dan dat ik heb en kunnen die wat verduidelijking geven, of mensen die zich hebben verdiept in het satanisme??

Ik heb even gegoogled en vond dit stukje tekst, Ik kopieer maar een klein stukje, omdat dit volgens mij nog toegestaan was,
De profetie
De katholiek kerk is verdeeld over de te volgen koers. Of de nieuwe paus nu conservatief of liberaal is, verdeeld zal de kerk blijven. En dan is er nog de profetie van de pausen. Dat is een lijst van Latijnse motto’s, toegeschreven aan Sint Malachias. Deze monnik, geboren in 1094, voorspelde dat de opvolger van paus Benedictus XVI ‘Petrus de Romein’ zal zijn. Met Petrus de Romein als pontifex zal de stad Rome in verval raken, de kerk verloren gaan, wat de inleiding zal worden voor het einde der tijden
Ik heb het idee dat dit stuk tekst op de profetie slaat waar deze mensen het over hadden.

Dus dat jullie het even weten :wink:

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

oh nou vind ik het stuk wat veel beter slaat op wat deze mensen tegen mij zeiden:

http://bloggen.be/tisallemaiet/archief.php?ID=2142056

Mensen die hier meer vanaf weten?

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Ik was een bronvermelding vergeten bij mijn bericht, 2 berichten terug:

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... rieen.html

Groet, Sytze
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Witte rook.

Veel erger dan dat demonische oude vel kan het volgens mij niet worden maar dat zei ik over Balkenende ook, dat laatste is vies tegen gevallen.
Ben benieuwd wat voor kleurtje het gaat worden.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Gelukkig. Kunnen we zo snel mogelijk erover op houden.

Kunnen ze trouwens de volgende keer gaan twitteren ipv die rooksignalen?
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Met ergernis maar ook met grote verbazing over de m.i. nodeloos grote aandacht voor het kiezen van een nieuw reli-fossiel kijk ik TV. De NOS doet al vanaf iets rond zeven uur live verslag van deze reli-poppenkast. Met publieksgeld... :?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het ergste is dat ie al 76 jaar is. Dus over een paar jaar krijgen we deze poppenkast weer.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Kochimodo schreef:Met ergernis maar ook met grote verbazing over de m.i. nodeloos grote aandacht voor het kiezen van een nieuw reli-fossiel kijk ik TV. De NOS doet al vanaf iets rond zeven uur live verslag van deze reli-poppenkast. Met publieksgeld... :?
Heb ik me ook grotelijk over geërgerd. t is een Argentijn .... hoe goed was hij met Videla bevriend?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ik heb het gemist, net als de intocht van de echte sinterklaas trouwens afgelopen november. :(

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Grappig. Van wiki:
Voorafgaand aan het Conclaaf van 2005 werd Bergoglio door sommigen gezien als papabile. Volgens een anoniem dagboek van een van de kardinalen die deelnamen aan het conclaaf, dat op 23 september 2005 in het Italiaanse blad Limes gepubliceerd werd, was Bergoglio bij de stemmingen steeds een goede tweede na Joseph kardinaal Ratzinger. Bergoglio zou aan de andere kardinalen hebben duidelijk gemaakt dat hij geen paus wilde worden, omdat hij niet wilde dat zijn homosexualiteit uitkwam, en naar verluidt is hij ook betrokken geweest bij het kindermisbruikschandaal.
Net op tijd gekopieerd. Dit stukje is nu verwijderd.
Laatst gewijzigd door Bonjour op 13 mar 2013 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jinny

Bericht door Jinny »

F*****ng HELL, zelfs kunst en kitsch wijkt voor die pauzenpulp.
Not amused!!!!!!!!!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Voordat ook in het engels de censuur optreedt:
Relations with the Argentine government
See also: Dirty War

On April 15, 2005, a human rights lawyer filed a criminal complaint against Bergoglio, accusing him of conspiring with the junta in 1976 to kidnap two Jesuit priests, whom he, as superior of the Society of Jesus of Argentina in 1976, had asked to leave their pastoral work following conflict within the Society over how to respond to the new military dictatorship, with some priests advocating a violent overthrow. Bergoglio's spokesman has flatly denied the allegations. No evidence was presented linking the cardinal to this crime.[9]
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Bonjour schreef:Net op tijd gekopieerd. Dit stukje is nu verwijderd.
Fuck me, dat is zo! Niet te geloven. Zal vast wel weer hersteld worden, de pagina wordt nu waarschijnlijk overspoeld door reli-trollen die niet willen dat dit soort info op Wikipedia staat.

Edit: Vreemd genoeg is die tekst ook niet meer terug te vinden onder gecachete pagina's. Heel merkwaardig.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Plaats reactie