Walibi en zijn islamitische bezoekers.
Moderator: Moderators
Re: Walibi en zijn islamitische bezoekers.
ze zegt wel 'ik vind', dan mag ze van mij alles zeggen hoor. Als ze t als feit presenteert kan je los. Maar tegen meningen kan je niets doen
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Kijk dat vind ik nu het grote fundamentele probleem met gelovigen. Niet dat ze bidden, vind ik prima, dat is hun zaak geen probleem mee. Maar het feit dat wij ongelovigen bijna gedwongen worden al hun godsdienstige handelingen even serieus te nemen. Mijn beste, gelovigen hebben wat mij betreft allerlei rechten, maar niet het recht om een ander voor te schrijven of wij iets hilarisch of niet mogen vinden. Ik ken geen enkel speciaal respect opbrengen voor iemand die zit te bidden, voor mij is het bestaan van een onzichtbare vriend zo absurd dat ik bidden gewoon een hilarische bezigheid vind. Dit is niet vernederend, dit is het verschil aan opvattingen.Dinsizler schreef:karin schreef:Kijk Dinsizler, als jij vrijheid wil om te bidden ok, prima. Maar dan moet je niet zeuren als er andere mensen zijn die dit hilarisch vinden. Ik vind bidden ook hilarisch, praten met een onzichtbare vriend is voor mij iets wat kinderen doen. Dit verschil van inzicht moet je dan ook kunnen hebben.
Hoe zou u reageren op een bericht als herboven? Door een moderator notabene...... Is dit hilarisch bedoeld of kleinerend of verederend...
Ik laat mij als atheïste niet opdringen dat ik een bijzondere vorm van respect moet opbrengen voor iedere godsdienstige handeling. Zo zal ik ook bezigheden hebben die jij misschien hilarisch vind, dat kan ik ook prima hebben zolang je mijn vrijheid maar niet wil beknotten, want die opvatting is weer geboren uit jouw perspectief...
Laatst gewijzigd door karin op 04 jan 2013 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
- collegavanerik
- Superposter
Je weet dat atheisten actief vervolgd worden in moslimlanden? Dus niet zeuren je bent niet zielig.Dinsizler schreef:karin schreef:Kijk Dinsizler, als jij vrijheid wil om te bidden ok, prima. Maar dan moet je niet zeuren als er andere mensen zijn die dit hilarisch vinden. Ik vind bidden ook hilarisch, praten met een onzichtbare vriend is voor mij iets wat kinderen doen. Dit verschil van inzicht moet je dan ook kunnen hebben.
Hoe zou u reageren op een bericht als herboven? Door een moderator notabene...... Is dit hilarisch bedoeld of kleinerend of verederend...

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Dat is een non argument, een moslim in Nederland kan er niet aan doen wat er in andere landen gebeurt. Dan zou een christen kunnen zeggen dat wij niet teveel over de christenen mogen zeggen omdat die vervolgd zijn in andere landen....collegavanerik schreef:Je weet dat atheisten actief vervolgd worden in moslimlanden? Dus niet zeuren je bent niet zielig.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
- collegavanerik
- Superposter
De biddende moslim zet zichzelf voor gek. en dan huile huile doen als die wordt uitgelachen?karin schreef:Dat is een non argument, een moslim in Nederland kan er niet aan doen wat er in andere landen gebeurt. Dan zou een christen kunnen zeggen dat wij niet teveel over de christenen mogen zeggen omdat die vervolgd zijn in andere landen....collegavanerik schreef:Je weet dat atheisten actief vervolgd worden in moslimlanden? Dus niet zeuren je bent niet zielig.
Mosdlims worden in nederland niet vervolgd, er is vrijheid van meningsuiting dus ook vrijheid voor mohammedcartoons. Fundamentalistien hebben geen greintje gevoel voor humor.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Wat hebben die andere moslim landen er dan mee te maken. Een moslim kan wat mij betreft over alles zeuren wat ie wil, we zeuren allemaal wel eens, als ik het er niet mee eens ben dan zeg ik het wel. Het feit dat in andere moslim landen atheïsten worden vervolgd is niet de schuld van een Nederlandse moslim en is dus geen argumentatie dat een Nederlandse moslim zijn mond maar moet houden....ook voor de Nederlandse moslim geld vrijheid van meningsuiting
- collegavanerik
- Superposter
Inderdaad maar een moslim hoeft geen voorkeursbehandeling te eisen, onder het mom van we worden gediscrimineerd, want dat worden ze niet.karin schreef:Wat hebben die andere moslim landen er dan mee te maken. Een moslim kan wat mij betreft over alles zeuren wat ie wil, we zeuren allemaal wel eens, als ik het er niet mee eens ben dan zeg ik het wel. Het feit dat in andere moslim landen atheïsten worden vervolgd is niet de schuld van een Nederlandse moslim en is dus geen argumentatie dat een Nederlandse moslim zijn mond maar moet houden....ook voor de Nederlandse moslim geld vrijheid van meningsuiting

- vegan-revolution
- Superposter
Inderdaad. En wat zou het dan mooi zijn als Nederlandse moslims (al waren het er maar enkele) in Nederland zouden protesteren tegen wantoestanden in islamitische landen bij de ambassades van die islamitische landen. Tegen de apartheid in Saoedi-Arabië bijvoorbeeld.karin schreef:Het feit dat in andere moslim landen atheïsten worden vervolgd is niet de schuld van een Nederlandse moslim en is dus geen argumentatie dat een Nederlandse moslim zijn mond maar moet houden....ook voor de Nederlandse moslim geld vrijheid van meningsuiting
Wat zegt het feit dat Nederlandse moslims hun vrijheid van meningsuiting niet op die manier gebruiken over Nederlandse moslims?
En in contrast :
Als de baard van Mohammed verkeerd getekend wordt regent het protesten van Nederlandse moslims.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 04 jan 2013 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Dus voordat je een mening mag hebben moet je eerst verplicht demonstreren tegen wantoestanden in de wereld, ik hoop dat je die maatstaf ook zo rigide voor jezelf stelt. Wat een non-argument....
- vegan-revolution
- Superposter
Dat is niet wat ik zeg. Het gaat mij er alleen om te bezien welke tekenen van verzet van moslims tegen onrecht begaan door moslims er zijn. Bij het ontbreken van die tekenen zegt dat mogelijk iets over de mentaliteit van die moslims en misschien betekent dit wel een impliciete goedkeuring van Nederlandse moslims van wandaden begaan uit naam van de islam.karin schreef:Dus voordat je een mening mag hebben moet je eerst verplicht demonstreren tegen wantoestanden in de wereld,
En wat zegt dat dan over de mentaliteit? Dus als jij als atheïst niet gedmonstreerd heb tegen de onderdrukking van het toenmalige regime in de USSR zegt dat iets over je mentaliteit als atheïst?
Wat kan Achmed de slager er aan doen als er in Afghanistan vrouwen worden omgebracht?
Zegt wel iets van jouw mentaliteit als man, dat je niet in verzet gaat tegen de vrouwen onderdukking, dit is natuurlijk cynisch bedoelt maar het is dan ook net zo belachelijk als wat jij ten berde brengt...
Wat kan Achmed de slager er aan doen als er in Afghanistan vrouwen worden omgebracht?
Zegt wel iets van jouw mentaliteit als man, dat je niet in verzet gaat tegen de vrouwen onderdukking, dit is natuurlijk cynisch bedoelt maar het is dan ook net zo belachelijk als wat jij ten berde brengt...
Wat een onzin, voel jij je verantwoordelijk voor de wandaden van stalin. Hoe vaak sta jij bij de poorten van de ambasade van china ik neem aan dat je een goddelze bent ....vegan-revolution schreef:Dat is niet wat ik zeg. Het gaat mij er alleen om te bezien welke tekenen van verzet van moslims tegen onrecht begaan door moslims er zijn. Bij het ontbreken van die tekenen zegt dat mogelijk iets over de mentaliteit van die moslims en misschien betekent dit wel een impliciete goedkeuring van Nederlandse moslims van wandaden begaan uit naam van de islam.karin schreef:Dus voordat je een mening mag hebben moet je eerst verplicht demonstreren tegen wantoestanden in de wereld,
- collegavanerik
- Superposter
We hebben het niet over de stille achmed de slager, we hebben het over hypocriete luidkeelse moslims de een voorkeursbehandeling eisen.karin schreef:En wat zegt dat dan over de mentaliteit? Dus als jij als atheïst niet gedmonstreerd heb tegen de onderdrukking van het toenmalige regime in de USSR zegt dat iets over je mentaliteit als atheïst?

- vegan-revolution
- Superposter
Het gaat mij vooral om het verschil tussen waartegen Nederlandse moslims wel protesteren en waartegen Nederlandse moslims niet protesteren en wat dat zegt over de mentaliteit van Nederlandse moslims.karin schreef:En wat zegt dat dan over de mentaliteit?
Daarmee scheer ik niet alle Nederlandse moslims over één kam, net zo min als ik dat ik individuen van andere groeperingen in Nederland over één kam scheer. Dat neemt niet weg dat als geen enkel individu van een groep een initiatief in een bepaalde richting neemt dat dit mogelijk wel iets zegt over de heersende mentaliteit binnen die groep.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 04 jan 2013 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een heerlijk sfeertje hier, haten , beledigen, kleineren ...... Lang leve het freethinkersstylecollegavanerik schreef:We hebben het niet over de stille achmed de slager, we hebben het over hypocriete luidkeelse moslims de een voorkeursbehandeling eisen.karin schreef:En wat zegt dat dan over de mentaliteit? Dus als jij als atheïst niet gedmonstreerd heb tegen de onderdrukking van het toenmalige regime in de USSR zegt dat iets over je mentaliteit als atheïst?