Interessant denkwijze,Cluny schreef:Ik heb bovenaan net buiten de pagina van het Freethinkergebeuren een kadertje Google waar ik alle woorden in kan vullen die ik nog niet helemaal begrijp of waar ik meer van wil weten.
Als jij daar "veroveren" invult komen de synoniemen en betekenissen verwijzingen bovenaan de zoekactie tevoorschijn.
Veroveren hoeft niet altijd een bloedspetterende actie te zijn.
Bijvoorbeeld.
De moslim Ahmed Aboutaleb heeft de burgemeesterspost van Rotterdam veroverd.
Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat een burgemeesterspost voor een min-of-meer geloofsgenoot (ik kan niet vinden of Aboutaleb Soenni Sjia of nog wat anders is), een "verovering" betekent voor "moslims" in het algemeen (hoogstens voor dit individu). Geen enkele moslim kan de man immers - in die functie - ergens toe verplichten. Dat kunnen hoogstens de gemeenteraad en/of de regering. Maar misschien heb je andere dingen te melden die meer hout snijden.
En vertel ons er dan ook eens bij, waarom je dit van enig belang vindt.
Misschien dezelfde vraag, maar heb jij trouwens enig idee waarom wikepedia wel vermeldt dat de burgemeester van Rotterdam een Moslim is(zonder referentie overigens), en waarom ze over de levensbeschouwing van de burgemeester van Amsterdam niets vermeld?