Verkiezingen 2012

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Mijn stem gaat naar:

CDA/CU/SGP
2
5%
D'66
2
5%
GroenLinks
3
8%
Partij voor de Dieren
3
8%
Piratenpartij
2
5%
PvdA
5
14%
PVV
1
3%
SP
11
30%
VVD
4
11%
Niet of anders
4
11%

Totaal aantal stemmen: 37

HenkM
Superposter

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door HenkM »

Heeft iemand de plannen van Hollande om de crisis nu eens aan te pakken gelezen?

10 van de 30 miljard komt van een belastingverhoging voor grote bedrijven, tevens gaat de hoogste schijf voor verdieners van meer dan een miljoen naar 75%.

Beide maatregelen worden teruggeschroefd wanneer de economie weer is hersteld.

Terecht het Linkse gevaar ..... lololol
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Tot voor een maand, tot Samsom zeg maar, was er nog niks aan de hand en ging ik ervan uit dat het een rustig verkiezingsavondje tv kijken bij vrienden zou worden.
Maar ik ga toch maar van tevoren bij de slijter langs voor iets met 40 %.
Eens kijken hoe het gaat verlopen, het kan nooit erger worden dan de vorige keer; dat leek eerst mee te vallen dus had ik de dop er weer opgedraaid om die er later weer af te schroeven.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Aanvullende informatie van La Hare Liberaligheidsdiva tante Kitty:
Linksom of rechtsom, wie PvdA stemt zal het worst wezen
Auteur: Carla Wijnmaalen

Wie de grootste partij zal zijn na de verkiezingen van 12 september is nog ongewis. Dat het een spannende strijd zal gaan worden is een feit. Gaan we linksom of gaan we rechtsom, de tegenstelling is overduidelijk. Met wie gaat de PvdA na 12 september regeren is ook nog de vraag. Maar wil je dat beïnvloeden als Pvda-stemmer, dan moet je dus niet op de Pvda stemmen.

Het lijkt er dus op dat mensen die nu voornemens zijn PvdA te stemmen het niet uitmaakt of Samsom voornemens is met de VVD te gaan regeren of met de SP, want hij kan beide kanten op.

Wanneer de VVD de grootste partij wordt dan kan de PvdA nauwelijks anders dan het met hen gaan proberen. Indien de SP veruit de grootste wordt, dan ligt het voor de hand dat de PvdA in ieder geval eerst pogingen gaat ondernemen om met de SP tot een overeenkomst te komen.

Wanneer je dus als ras-PvdA-er met een voorkeur voor bloedrood, wil dat Samsom zich aansluit bij Roemer, dan zal je dus moeten zorgen dat Roemer de grootste wordt en dus niet op de PvdA, maar op de SP moeten stemmen.

Ben je meer een PvdA-er van het midden, en zie je een al te linkse regering samen met de SP echt niet zitten, dan zou je VVD moeten stemmen, want alleen op die manier hou je Roemer buiten beeld en is de kans op een centrumkabinet het grootst.

PvdA-ers die dus bij deze verkiezingen PvdA gaan stemmen, zal het dus eigenlijk worst wezen met wie hun partij zal gaan regeren. En dat is op zich best opmerkelijk, zeker nu een strategische stem in de huidige politieke verhoudingen zoveel verschil kan maken.

De vraag die nu voorstaat is dus, laat de PvdA achterban het aan Samsom over welke coalitie er gevormd gaat worden, of willen ze dat zelf beslissen op het enige moment waarop ze daadwerkelijk dit zelf kunnen beslissen, 12 september bij de stembus.
Bron:
http://www.liberalemedia.nl/politiek/13 ... orst-wezen" onclick="window.open(this.href);return false;

In het 'bloedrode' stemadvies kan ik mij uitstekend vinden. :)
Jinny

Bericht door Jinny »

Het fijne van de proza van Tante Kitty is dat ze zich wel realiseert maar niet vermeld dat de PvdAer die VVD stemt niet de SP zwakker maakt, maar de PvdA.
En dus de VVD de grootste laat worden die de lakens uit gaat delen en het grootkapitaal z'n gang laat gaan.
Er is dus geen andere keus voor de PvdAer om PvdA te stemmen, en die te laten kiezen.

Ze weet donders goed dat niet iedereen in de tandpasta glimlach van Rutte trapt.
En dat het gewone volk wel eens een keer niet VVD kan kiezen maar PvdA.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Jim schreef:Het fijne van de proza van Tante Kitty is dat ze zich wel realiseert maar niet vermeld dat de PvdAer die VVD stemt niet de SP zwakker maakt, maar de PvdA.
En dus de VVD de grootste laat worden die de lakens uit gaat delen en het grootkapitaal z'n gang laat gaan.
Er is dus geen andere keus voor de PvdAer om PvdA te stemmen, en die te laten kiezen.

Ze weet donders goed dat niet iedereen in de tandpasta glimlach van Rutte trapt.
En dat het gewone volk wel eens een keer niet VVD kan kiezen maar PvdA.

waarom had ik nu toch hetzelfde idee??
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkH
Forum fan

Bericht door HenkH »

Voor wie er nog niet uit is...
http://www.kiezenofgokken.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ni dieu, ni maître.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Klikzoi schreef:Zolang de SP en de PVV behoren tot de vier grootste politieke partijen van Nederland zal een paarse middenoptie altijd uitlopen op een voortijdige val van het kabinet. Men kan proberen de twee grote spelers van het uiterste politieke spectrum te negeren, de politieke waarheid laat zien dat andere partijen te klein zijn en eigenlijk geen rol meer van betekenis spelen. Wat heeft een partij als GL nu werkelijk in te brengen met slechts vier zetels?
Aangezien Paars een reële optie is heeft GL vooral zetels in de 1e kamer in de aanbieding. Dáár heb je immers ook een meerderheid nodig.

PS indien je een kiesdrempel van 15 zetels gaat hanteren, neem je de mening van 30% van Nederland niet serieus.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dat er maar veel 'gordijnstemmers' mogen zijn.
Daar moet ik het van hebben morgenavond.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Fenomeen schreef:Aanvullende informatie van La Hare Liberaligheidsdiva tante Kitty:
Linksom of rechtsom, wie PvdA stemt zal het worst wezen
Auteur: Carla Wijnmaalen

(...)
In de gekte van het verkiezingscircus had ik nog geen slechtere analyse gelezen dan dit. Te lachwekkend om serieus te nemen. Is die Carla Wijnmaalen echt tante Kitty?
Jinny

Bericht door Jinny »

Yep, het is haar echt.
Waar de VVD als de dood voor blijkt is de PVV.
Blijkens de kreet, wie op de PVV stemt stemt op de PvdA.
Immers, die stemt niet op de VVD. :D
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

In tijden van oorlog en verkiezingen is alles geoorloofd.
De gedachte dat Samsom in dat torentje kan komen ligt vermoedelijk wat zwaar op het liberale maagje.
Jinny

Bericht door Jinny »

Toch valt het wat af dat ze tandpasta glimlach hier niet met verve verdedigd.
Of zal ze weten dat botte leugens hier als botte leugens betiteld worden? :D
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Fenomeen schreef:In tijden van oorlog en verkiezingen is alles geoorloofd.
Dat zeggen veel mensen, ja. Het is misschien wel een spreekwoord. En ik ben het er uiteraard hartgrondig mee oneens. In iedere situatie zou het goed zijn je te houden aan bepaalde ethische waarden (bijv eerlijkheid, duidelijkheid, eenduidigheid, consistentie, verantwoordelijkheid, etc)
Fenomeen schreef:De gedachte dat Samsom in dat torentje kan komen ligt vermoedelijk wat zwaar op het liberale maagje.
De angst spat er vanaf.
Het verleden leert overigens dat bangmakerij erg goed werkt om kiezers te trekken, dus ik ben bang dat tegen mijn wens in de VVD op het laatste nippertje toch de grootste partij gaat worden.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Eerst maar eens het lijsttrekkersdebat kijken.
Ik zie al teveel stropdassen, een wat zenuwachtige meneer Pechtold en meneer Roemer die er weinig zin in lijkt te hebben.
En daar is Sap, ik herkende 'r eerst niet; daar heeft een visagist een hoop werk aan gehad.
Ze zijn allemaal erg onaardig (flauw geneuzel over de euro) tegen de mottenballenmufheidmeneer van het CDA.
Hehe, er komt wat niveau in; Pechtoldje is begonnen, verdacht kalm, de mottenballenmufheidmeneer van het CDA gaat het nog zwaar krijgen.
Daar heb je het al; hap, in de strot.
zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel »

Wat ik wel leuk vind om te delen is dat ik ergens las dat VVD en D66 samen gaan regeren in verband met hun gezamenlijke bezoek samen met Beatrix aan de Bilderbergconfrentie in Amerika dit jaar.
Ben benieuwd.

Libertarische Partij, iemand zich daar al eens in verdiept?

http://www.libertarischepartij.nl/wp-co ... 2-2017.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Plaats reactie