Genezen op straat.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: Genezen op straat.

Bericht door Vilaine »

Zo'n onderzoek zegt natuurlijk niets.
Het zou zo maar kunnen zijn, dat God, enigszins gepikeerd omdat Hij onderwerp van onderzoek was, nu eens niet naar de gebeden luisterde, uit protest.

Beetje zoals mediums altijd falen in tests, terwijl ze in de praktijk wonderbaarlijke resultaten bereiken.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Vilaine schreef:Zo'n onderzoek zegt natuurlijk niets.
Het zou zo maar kunnen zijn, dat God, enigszins gepikeerd omdat Hij onderwerp van onderzoek was, nu eens niet naar de gebeden luisterde, uit protest.
Beetje zoals mediums altijd falen in tests, terwijl ze in de praktijk wonderbaarlijke resultaten bereiken.
Zijn wegen zijn natuurlijk ondoorgrondelijk. Zoekt en gij zult vinden, maar niet in een wetenschappelijk experiment. Zou het ook zo kunnen zijn dat deze god de opzet niet snapte. Het is ook wat anders dan een braamstruik in brand steken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Mensen mensen toch, het is allemaal heel simpel. Stel hun lieve heer zou elke dag al die wonderen verrichten, dan zouden we het toch alleen maar normaal gaan vinden. Als wij al die wonderbaarlijke genezingen normaal zouden vinden, waaruit zou dan de almacht van hun lieve heer blijken?

En voor wat betreft wetenschappelijk onderzoek, zoekt en gij zult vinden. Als je door systematisch onderzoek al vind, dan is er toch geen zoektocht meer. Het is hun lieve heer juist om de zoektocht te doen. De beste zoektochten naar je huissleutels zijn die zoektochten waarbij de sleutels op een onlogische plek liggen. Althans volgens hun lieve heer.

Logisch toch? :?

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Thorben Söndergaard op straat in New York:
http://www.youtube.com/watch?v=KOCE--KFaVw" onclick="window.open(this.href);return false;
En in Nederland:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... NRW1bVGxvA" onclick="window.open(this.href);return false;
Op BNN uitgezonden:
http://www.cip.nl/artikel/37933/Hardcor ... -Evangelie" onclick="window.open(this.href);return false;
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

coby schreef:Thorben Söndergaard op straat in New York:
http://www.youtube.com/watch?v=KOCE--KFaVw" onclick="window.open(this.href);return false;
En in Nederland:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... NRW1bVGxvA" onclick="window.open(this.href);return false;
Op BNN uitgezonden:
http://www.cip.nl/artikel/37933/Hardcor ... -Evangelie" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu maak je er weer te gemakkelijk van af en je vertoont de neiging tot getrol . Coby toch!
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Krautsjo schreef: Nu maak je er weer te gemakkelijk van af en je vertoont de neiging tot getrol . Coby toch!
:lol: Ik hoorde een paar dagen terug van iemand hier dat jullie mijn bekeerpogingen zo misten en ik loop me rot te vervelen: 2 vliegen in een klap. Moet kunnen toch, een dagje trollen op FreeThinker.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

coby schreef:
Krautsjo schreef: Nu maak je er weer te gemakkelijk van af en je vertoont de neiging tot getrol . Coby toch!
:lol: Ik hoorde een paar dagen terug van iemand hier dat jullie mijn bekeerpogingen zo misten en ik loop me rot te vervelen: 2 vliegen in een klap. Moet kunnen toch, een dagje trollen op FreeThinker.
Als het bij een dag blijft is het prima, want je hebt nogal de neiging om door te slaan naar veel meer. :)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Toch wel interessant.
Had die ene niet een geamputeerd onderbeen, dat opeens aangegroeid was?
Kan natuurlijk een kunstbeen zijn geweest, met filmpjes kun je nogal manipuleren.
Maar als het echt is, zullen binnenkort wel de wetenschappelijke medische publicaties komen.
Ik neem aan, dat er een medisch dossier van voor en na ligt en controle na een jaar of het been er nog steeds aan zit.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vilaine schreef: Ik neem aan, dat er een medisch dossier van voor en na ligt en controle na een jaar of het been er nog steeds aan zit.

Zal ik eens de profeet uithangen?

Nee!
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Vilaine schreef:Toch wel interessant.
Kan natuurlijk een kunstbeen zijn geweest, met filmpjes kun je nogal manipuleren.
Maar als het echt is, zullen binnenkort wel de wetenschappelijke medische publicaties komen.
Ik neem aan, dat er een medisch dossier van voor en na ligt en controle na een jaar of het been er nog steeds aan zit.
Hmm, dat zou de eerste zijn, heb nog nooit ook maar 1 serieuze genezing gezien. Altijd vage pijntjes of wazige psychosomatische klachten.

Kun je aangeven in welk filmpje en waar je dat been weer ziet aangroeien? Scheelt mij weer het bekijken van al die onzin :)
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 »

PietV. schreef:
Destinesia schreef: Nooit zijn vingers weer aangegroeid van iemand die ze heeft moeten missen bij het zagen van wat planken in de houtzagerij. Nee God geneest geen amputaties of ernstige brandwonden. Ook gaat God niet bij de ziekenhuizen langs.
Jan Zijlstra is ontmaskerd maar gaat gewoon door.

Waar doel je op met Jan Zijlstra is ontmaskerd?
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 »

MoreTime schreef:
Vilaine schreef:Toch wel interessant.
Hmm, dat zou de eerste zijn, heb nog nooit ook maar 1 serieuze genezing gezien. Altijd vage pijntjes of wazige psychosomatische klachten.

Kun je aangeven in welk filmpje en waar je dat been weer ziet aangroeien? Scheelt mij weer het bekijken van al die onzin :)
Ja dat zou ik ook wel eens wilen zien een aangroeiend been. Geloof er niks van.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Floris1976 schreef: Waar doel je op met Jan Zijlstra is ontmaskerd?
Je kan googlen en dan kom je vast terecht bij een pagina waarin Tijs van den Brink een follow up doet van zogenaamde genezingen en dan blijkt dat mensen niet genezen zijn.

Het helpt ook om je een algemeen beeld te vormen van de man in kwestie . https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Zijlstra" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Tijs over Jan:

http://www.npo.nl/netwerk/28-06-2007/EO_101143491" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

kiks schreef:
Oh ja. er bestaat ook de mogelijkheid deze geneeswijze zelf onder de knie te krijgen via Evangelisatie training.
http://www.evangelisatie-training.nl/

Groet
kiks
Ik heb me aangemeld en open, als ik geslaagd ben voor deze uitputtende cursus, een praktijk. De eerste handoplegging is dan gratis.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie