Placebo.
Moderator: Moderators
Re: Placebo.
Fenomeen,
Ach ja, je beseft niet hoeveel kennis je kennelijk al hebt om tot je oordeel te komen.
Zeker je gelaatskundig inzicht is treffend.
Velen missen die kennis.
R.
Ach ja, je beseft niet hoeveel kennis je kennelijk al hebt om tot je oordeel te komen.
Zeker je gelaatskundig inzicht is treffend.
Velen missen die kennis.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
En het kan nog vergoed worden ook is dat niet mooi !!!?Active Airtechnologie
De Active Airtechnologie is gebaseerd op het principe van singlet oxygen energy, waarbij de zuurstofmoleculen in het therapietoestel op een natuurlijke wijze worden geactiveerd. De geactiveerde zuurstof wordt via een lichte neusadembril aan de therapiegebruiker toegediend.
Geactiveerde zuurstoftherapie kan een positieve invloed hebben bij chronische ziekten en aandoeningen zoals: hart- en vaatziekten, bloeddrukproblemen, doorbloedingsstoornissen, diabetes,astma en copd, slaapstoornissen en slaapapnoe, stressklachten en burnout, concentratiestoornissen, chronische vermoeidheidsklachten, maculadegeneratie, fibromyalgie, migraine en tinnitus.
Een behandeling duurt ongeveer twintig minuten. De behandelingen worden aangeboden in kuren van tien.
Of deze behandeling vergoed wordt, hangt af van de voorwaarden van uw ziektekostenpolis en de voorwaarden die zij stellen aan de therapeut en/of therapie die u gaat volgen. U kunt daarover het best rechtstreeks contact met de therapeut of met uw ziektekostenverzekeraar opnemen.
Bron: http://www.airnergy.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De innovatieve en volstrekt natuurlijke geactiveerde zuurstoftherapie van Active Air en Airnergy wint nog steeds aan populariteit in Nederland. Vele geëngageerde artsen, (fysio)therapeuten en health- en Wellnesscenters hebben deze zeer effectieve basistherapie inmiddels in hun concept geïntegreerd
Als het niet zo treurig zou zijn zou het nog steeds niet grappig zijn .
Ze heeft een roeping, enge mensen zijn dat toch.
Zuurstofmoleculen die worden geactiveerd? Ik vraag me af wat ik me daarbij moet voorstellen.
Groet
kiks
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is geactiveerde zuurstof:
Geactiveerde zuurstof is een groot probleem voor het menselijk lichaam. Het kan beschouwd worden als dé oorzaak van ziekten.
Ik neem aan, dat de bovengenoemde apparaten zuurstof binden en zo uit de lucht en lichaam verwijderen en zo de oxidatieve werking van zuurstof verhinderen.
De belangrijkste oorzaak van ziekte is geactiveerde zuurstof, de zogenaamde vrije radicalen.
Alle ziekten worden veroorzaakt door oxidatie als gevolg van geactiveerde zuurstof.
Derhalve moet het mogelijk zijn om met behulp van anti-oxidatie de invloed te verminderen om een verbetering in het ziektebeeld te bereiken.
http://www.kankervoorbij.com/Effectieve ... ismen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Ik zie nu, dat de apparaten zuurstof juist activeren. Ik begrijp niet goed welk doel, wie of wat er achter zit.
Een complot om de mensheid uit te roeien? Al Qaida?
Geactiveerde zuurstof is een groot probleem voor het menselijk lichaam. Het kan beschouwd worden als dé oorzaak van ziekten.
Ik neem aan, dat de bovengenoemde apparaten zuurstof binden en zo uit de lucht en lichaam verwijderen en zo de oxidatieve werking van zuurstof verhinderen.
De belangrijkste oorzaak van ziekte is geactiveerde zuurstof, de zogenaamde vrije radicalen.
Alle ziekten worden veroorzaakt door oxidatie als gevolg van geactiveerde zuurstof.
Derhalve moet het mogelijk zijn om met behulp van anti-oxidatie de invloed te verminderen om een verbetering in het ziektebeeld te bereiken.
http://www.kankervoorbij.com/Effectieve ... ismen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Ik zie nu, dat de apparaten zuurstof juist activeren. Ik begrijp niet goed welk doel, wie of wat er achter zit.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Vrije radicalen zijn zuurstofatomen met een ongepaard elektron, dat betekenen dat ze hoogst reactief zijn , de retoriek die in dat citaat van mij gebruikt wordt heeft geen enkele betekenis anders dan een verkooppraatje voor iets dat bovendien nog vergoed kan worden door je zorgverzekering .Vilaine schreef:Wat is geactiveerde zuurstof:
Zwamzwets dus kwakpraat dat inspeelt op de vluchtige overeenkomst met waar jij het over had. Het raakt kant noch wal , maar voor wie daar gevoelig voor is heeft het grote betekenis. Let ook op het begrip geëngageerd dat als een alternatief voor alternatief gebruikt wordt, treurig dat artsen zich hiermee in laten.
Laatst gewijzigd door Krautsjo op 12 aug 2012 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik vond ook dit nog http://nl.wikipedia.org/wiki/Radicaal_% ... e_biologie" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar worden de (vrije)radicalen ietwat genuanceerd gebracht dan als het reclame verkooppraatje waar we bijna dagelijks mee om onze oren geslagen worden.
Vrije radicalen hebben een functie en zijn niet in alle gevallen schadelijk.
Daar worden de (vrije)radicalen ietwat genuanceerd gebracht dan als het reclame verkooppraatje waar we bijna dagelijks mee om onze oren geslagen worden.
Vrije radicalen hebben een functie en zijn niet in alle gevallen schadelijk.
Ik heb vandaag iig weer iets geleerd.
Groet
kiks

Groet
kiks
kiks schreef:Ik heb vandaag iig weer iets geleerd.![]()
Groet
kiks
Groet Hans ( je kent me wel van atheisme eu/nl)
De retoriek in mijn bijdrage heeft ook geen enkele betekenis.
Het was ook sarcastisch bedoeld.
"Geactiveerde zuurstof" is natuurlijk flauwe kul. Het is kennelijk bedoeld om op leken een wetenschappelijke indruk te wekken. Het hilarische is, dat de één het gebruikt als een remedie tegen elke kwaal, de ander als oorzaak van elke kwaal.
Het was ook sarcastisch bedoeld.
"Geactiveerde zuurstof" is natuurlijk flauwe kul. Het is kennelijk bedoeld om op leken een wetenschappelijke indruk te wekken. Het hilarische is, dat de één het gebruikt als een remedie tegen elke kwaal, de ander als oorzaak van elke kwaal.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Dat leerde ik inderdaad.Vilaine schreef:"Geactiveerde zuurstof" is natuurlijk flauwe kul.

Groet
kiks
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ben inmiddels eeen flink stuk gevorderd in "wij zijn ons brein"
Swaab neemt placebo's bloedserieus. Er zijn Aaandoeningen, zo beweert hij, waarbij het placebo-effect 50% van de patienten geneest. Niet alleen doen zich bij veel placebo's dezelfde effecten voor als bij sommige reguliere geneesmiddelen, ook de bijverschijnselen treden soms even vaak op. (hij noemt hier met name anti-depressiva). Ook bij mijn aandoening (parkinson) schijnt een placebo heel goed te werken. Jammergenoeg ben ik iemand die NOOIT de bijverschijnselen heeft. dat doet vrezen, dat ik er niet van zal kunnen profiteren. Toch ben ik van zins om leven in Thailand als een uiterst werkzaam middel te gaan beschouwen! Ik loop al merkbaar beter!
NB volgens Swaab hebben sommige acupunctuurbehandelingen, wel degelijk gerichte werking (anderen lijken zuiver placebo's en weer anderen kunnen door willekeurige (maar gericht uitziende) prikken worden vervangen).
En klap op de vuurpijl. Duurrdere placebo's werken aantoonbaar beter!
Geld maakt niet gelukkig, maar geld uitgeven, dus wel!
Swaab neemt placebo's bloedserieus. Er zijn Aaandoeningen, zo beweert hij, waarbij het placebo-effect 50% van de patienten geneest. Niet alleen doen zich bij veel placebo's dezelfde effecten voor als bij sommige reguliere geneesmiddelen, ook de bijverschijnselen treden soms even vaak op. (hij noemt hier met name anti-depressiva). Ook bij mijn aandoening (parkinson) schijnt een placebo heel goed te werken. Jammergenoeg ben ik iemand die NOOIT de bijverschijnselen heeft. dat doet vrezen, dat ik er niet van zal kunnen profiteren. Toch ben ik van zins om leven in Thailand als een uiterst werkzaam middel te gaan beschouwen! Ik loop al merkbaar beter!
NB volgens Swaab hebben sommige acupunctuurbehandelingen, wel degelijk gerichte werking (anderen lijken zuiver placebo's en weer anderen kunnen door willekeurige (maar gericht uitziende) prikken worden vervangen).
En klap op de vuurpijl. Duurrdere placebo's werken aantoonbaar beter!
Geld maakt niet gelukkig, maar geld uitgeven, dus wel!
Ik wens u alle goeds
Peter,
Aan je schrijven valt nauwelijks tot niet te merken dat je elders bent.
Neem overigens Swaab niet serieuzer dan hij zichzelf introduceert. Namelijk als opschrijver van zijn ervaringen, waarvan een deel valt terug te brengen op zijn wetenschappelijk werk.
Wetenschappelijk zijn veel van zijn ervaringen daarom gewoon opinies en dat hij uit de vele studies over acupunctuur erg gecharmeerd blijkt van eentje in het bijzonder dat is hem al meer dan eens kwalijk genomen. Dat raakt hem kennelijk niet.
Over placebo heeft hij wat bijeen gehaald dat jij ook binnen een paar uur bijeen kunt halen.
Roeland
Aan je schrijven valt nauwelijks tot niet te merken dat je elders bent.
Neem overigens Swaab niet serieuzer dan hij zichzelf introduceert. Namelijk als opschrijver van zijn ervaringen, waarvan een deel valt terug te brengen op zijn wetenschappelijk werk.
Wetenschappelijk zijn veel van zijn ervaringen daarom gewoon opinies en dat hij uit de vele studies over acupunctuur erg gecharmeerd blijkt van eentje in het bijzonder dat is hem al meer dan eens kwalijk genomen. Dat raakt hem kennelijk niet.
Over placebo heeft hij wat bijeen gehaald dat jij ook binnen een paar uur bijeen kunt halen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Om een lang verhaal kort te houden, geactiveerde zuurstof ging het over. Ik kreeg allerhande duitse "wetenschappelijke artikelen"... van bedenkelijk niveau uiteraard.
Mijn defenitieve conclusie:
Geactiveerde zuurstof is kwak.
Groet,
Bob
Mijn defenitieve conclusie:
Geactiveerde zuurstof is kwak.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Toch denk ik dat hij daar een punt heeft, niet dat de placebo pil zelf werkt, maar dat, vooral als het over depressiviteit gaat, mensen zichzelf genezen. Al zullen ze zeggen dat de pil gewerkt heeft.heeck schreef:Neem overigens Swaab niet serieuzer dan hij zichzelf introduceert.
Roeland
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maar het punt is dat er medicatie bestaande uit werkzame stoffen beschikbaar is waarbij de placebo gratis meegeleverd wordt.Fish schreef: Toch denk ik dat hij daar een punt heeft, niet dat de placebo pil zelf werkt, maar dat, vooral als het over depressiviteit gaat, mensen zichzelf genezen. Al zullen ze zeggen dat de pil gewerkt heeft.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House