Wiet pas

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Wiet pas

Bericht door HenkM »

Cactus schreef: Wat schreef je hiervoor Henk?...............
Je hebt nergens kunnen lezen dat de wietpas niet deugt omdat daarmee buitenlanders worden geweerd.
Hier schreef je :

En, juist van belang voor een grensgebied waar Maastricht ligt, zo'n pas is er niet voor ausländer.
Daarom wordt er op straat verkocht. Daarom worden er nu weer dealers rijk.

M.a.w. Ik heb het wél gelezen!

Sorry, maar nee.

Ik, en met mij anderen, stelde dat de wietpas niet deugt om een aantal redenen:
Hij veroorzaakt werkloosheid
Het veroorzaakt overlast, ipv de overlast te reduceren
De tussenhandel wordt er (weer) rijk van. (eigenlijk de belangrijkste reden om die pas niet in te voeren)
Het veroorzaakt meer politie-inspanning
Er is weer een extra inspanning nodig om die passen te controleren, te administreren
In Maastricht krijgt men nu extra problemen. Door de grotere aantallen buitenlanders.

Vervolgens is de pas een aanzet naar volledig verbod.

Verder vind ik het hele soft-drugs gebeuren te onbelangrijk om me druk te maken, dus hier laat ik het bij.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Klikzoi schreef:Feit blijft dat coffeeshops hun deuren moeten sluiten indien ze geen cannabis meer mogen verkopen aan buitenlanders. Die zullen wegblijven en de cannabis in eigen land via eenzelfde ondergrondse scene weer aanschaffen. Het loont immers niet meer om helemaal naar Nederland te reizen voor de goedkopere 'legale' cannabis.
Nou dan. Laten de Duitse , Belgische en Franse overheden hun politie maar inzetten tegen die handel.Daar schijnen ze redelijk goed in te slagen want hun verslaafde onderdanen komen helemaal naar Nederland om het hier te kopen.En dat gebeurt echt niet allemaal netjes in coffeeshops. Waarvan leven die illegale wiettelers eigenlijk? Nederland is er bezaaid mee.

[quote=""Klikzoi"]Wanneer nederlandse klanten weigeren om als drugsgebruiker geregistreert te staan zal dit de onvermijdelijke doodsteek geven aan coffeeshophouders. De shops zullen verdwijnen en de handel zal ondergronds verder gaan.

Dat is ook de onderliggende doelstelling om de coffeeshop uit het straatbeeld te halen.[/quote]

Kijk, hier heb je het probleem! Aan de ene kant vinden die blowers het normaal dat er geblowd wordt maar aan de andere kant willen ze geen pasje aanvragen omdat ze dan " geregistreerd" staan als gebruiker.
Ja, en dan moeten die coffeeshophouders maar echte koffie gaan zetten en verkopen. De naam "Coffeeshop" kunnen ze boven hun shop laten staan.Gaan ze eindelijk eens iets verkopen wat hun zaak adverteert. :mrgreen:
Jinny

Bericht door Jinny »

Cactus, heb jij je wel eens gerealiseerd dat de drugproblemen in steden als Parijs vele malen groter zijn dan in NL?
En je afgevraagd hoe dat zou kunnen komen?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

HenkM schreef:
Cactus schreef: Wat schreef je hiervoor Henk?...............
Je hebt nergens kunnen lezen dat de wietpas niet deugt omdat daarmee buitenlanders worden geweerd.
Hier schreef je :

En, juist van belang voor een grensgebied waar Maastricht ligt, zo'n pas is er niet voor ausländer.

M.a.w. Ik heb het wél gelezen!

Sorry, maar nee.

Ik, en met mij anderen, stelde dat de wietpas niet deugt om een aantal redenen:
Hij veroorzaakt werkloosheid
Het veroorzaakt overlast, ipv de overlast te reduceren
De tussenhandel wordt er (weer) rijk van. (eigenlijk de belangrijkste reden om die pas niet in te voeren)
Het veroorzaakt meer politie-inspanning
Er is weer een extra inspanning nodig om die passen te controleren, te administreren
In Maastricht krijgt men nu extra problemen. Door de grotere aantallen buitenlanders.

Vervolgens is de pas een aanzet naar volledig verbod.

Verder vind ik het hele soft-drugs gebeuren te onbelangrijk om me druk te maken, dus hier laat ik het bij.
Wat sorry, maar nee ! Je beweert keihard dat ik nergens heb kunnen lezen dat de wietpas niet deugt omdat er ausländer geweerd worden en eerder schreef je even keihard :
En juist van belang voor een grensgebied waar Maastricht ligt, zo'n pas is er niet voor ausländer.

En dan ga je mij verwijten dat ik zoiets niet heb kunnen lezen. Nou breekt mijn klomp!
Ik heb het geciteerd en nu ontken je zoiets geschreven te hebben.
Ik ga niet meer in herhaling van mijn argumenten want ik schijn toch tegen een muur te praten.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Jim schreef:Cactus, heb jij je wel eens gerealiseerd dat de drugproblemen in steden als Parijs vele malen groter zijn dan in NL?
En je afgevraagd hoe dat zou kunnen komen?
Dat interesseert mij eerlijk gezegd weinig.
Er zullen daar ook wel veel meer harddrugs verhandeld worden.Die zijn ook niet legaal en daarom bloeit de harddrugscriminaliteit. Dus maar lekker die harddrugs legaliseren?
Hier hebben we het over die simpele wietpas.
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat dat je niet interesseert was mij al even duidelijk.
En dat je daardoor al pagina's lang het punt mist kan ook iedereen zien.
Door onze regulatie (halfzacht, dat ben ik met je eens) hebben we een goed deel van de drugcriminaliteit hun de handel ontnomen.
Dat er daardoor een deel buitenlanders een rit van enkele honderden Km ervoor over heeft om hier te kopen, dat is nu eenmaal niet anders.
Door het invoeren vd wietpas echter, zullen de buitenlanders nu weer op straatdealers aangewezen zijn, met alle problemen van dien.
Straatdealers, tot uwer info, is georganiseerde criminaliteit.
En die strijd win je niet om die uit te roeien.

De beste oplossing zou zijn indien de omliggende landen ook de NL methode zouden omarmen, dan zijn wij vd buitenlanders af.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cactus schreef: En dan ga je mij verwijten dat ik zoiets niet heb kunnen lezen. Nou breekt mijn klomp!
Ik heb het geciteerd en nu ontken je zoiets geschreven te hebben.
Ik ga niet meer in herhaling van mijn argumenten want ik schijn toch tegen een muur te praten.
Het ging om: niet alleen om de buitenlanders. Dat tegen de muur praten klopt wel. Dat gevoel heb ik namelijk ook.

Het argument dat Jim inbracht had ik toevallig ook willen zeggen, in mijn vorig bericht.
Er zijn redenen, en heel goede redenen, om drugs, zowel soft als hard, te legaliseren en te controleren.

In heel de VS, en in verreweg de meeste landen, is de drugsmisdaad bloeiend (én lonend). En sterven er mensen als ratten door de vervuilde rotzooi.
Worden er hele oorlogen mee gefinancierd, w.o. Afghanistan.

Wij, als Nederland, hadden het beste systeem in de wereld.
Maar we moesten weer het braafste jongetje van de klas worden.

Als je dat niet wilt (in) zien, jammer. Ik heb er nu genoeg over gezegd.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Jim schreef:Dat dat je niet interesseert was mij al even duidelijk.
En dat je daardoor al pagina's lang het punt mist kan ook iedereen zien.
Door onze regulatie (halfzacht, dat ben ik met je eens) hebben we een goed deel van de drugcriminaliteit hun de handel ontnomen.
Dat er daardoor een deel buitenlanders een rit van enkele honderden Km ervoor over heeft om hier te kopen, dat is nu eenmaal niet anders.
Door het invoeren vd wietpas echter, zullen de buitenlanders nu weer op straatdealers aangewezen zijn, met alle problemen van dien.
Straatdealers, tot uwer info, is georganiseerde criminaliteit.
En die strijd win je niet om die uit te roeien.

De beste oplossing zou zijn indien de omliggende landen ook de NL methode zouden omarmen, dan zijn wij vd buitenlanders af.
Je geeft zelf aan dat er drugs criminaliteit is. Nú ook en dat was er al voordat dat wietpasje werd ingevoerd. Hoe kan men nu volhouden dat die drugs (soft en hard) geen overlast bij anderen teweegbrengen? Die misdaad stel ik gelijk aan andere misdaden zoals stelen, moorden, verkrachting enz.
Daarom schreef ik ook dat gedogen dan ook maar moet bij andere misdaden want je kan er toch niets tegen beginnen. Wij moeten nooit dat soort mafia de kans geven om maar door te gaan met het ruïneren van de bevolking met hun vergif. Men rijdt ook te snel met de auto's en door stevige controle is het aantal ongelukken de laatste jaren drastisch afgenomen. Zo moet men de drugshandel ook aanpakken.
Wiet voor Nederlanders met een pasje en buitenlanders gaan dat vergif maar kopen in hun eigen land.
Dat is en blijft mijn mening. Die coffeeshops hebben hierin ook geen verandering gebracht want dat dealen op straat is er gewoon gebleven.
En nee Jim, wat er op dat gebied in andere landen en grote steden gebeurt interesseert mij gewoon niet.Dat is werk voor die landen en niet voor mij. Dan gaan de buitenlandse verslaafden maar in hun eigen land naar die dealers (= idd georganiseerde misdaad) en laat dát land de eigen zaakjes maar opknappen door ook coffeeshops te tolereren met een pasje voor de gebruikers. Je vergeet kennelijk dat Nederland een EU land is en dat wij ons ook eens moeten aanpassen bij de situatie in andere landen wat drugsbestrijding betreft.
Jinny

Bericht door Jinny »

Men rijdt ook te snel met de auto's en door stevige controle is het aantal ongelukken de laatste jaren drastisch afgenomen.
Dit heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar het is ook pertinent onwaar.
De ongelukken (je bedoelt gewonden) zijn minder ernstig omdat de auto's veiliger zijn.
ABS, Airbag rondom, kreukelzone's, kooikonstructies, brandstoftank in het midden van de auto ipv tegen het plaatwerk ga zo maar door.

Je blinkt niet direct uit in nuance Cactus, en de onderbouwing rammelt ook.
Retoriek daarintegen ben je sterk in.

En het punt missen.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

HenkM schreef:Als je dat niet wilt (in) zien, jammer. Ik heb er nu genoeg over gezegd.
Idem dito. Jij verwijt mij iets terwijl je zelf je eerder geschreven punten blijft ontkennen.
Ik had wel degelijk gelezen dat die arme ausländer nu geen drugs meer konder kopen vanwege dat pasje voor Nederlanders "only". later las ik dat dit nergens te lezen zou zijn geweest. Nu weer ontkennen?
Die ausländer gaan maar lekker naar hun eigene Kaffeeladen in hun eigen heimat.
Op mijn vraag waar al die illegaal geteelde wiet heen gaat heb ik nog geen enkel antwoord mogen lezen.Dat hiervoor in bijna alle gevallen electriciteit wordt afgetapt schijnt ook niet te deren want onze wiet is zo lekker goedkoop. Dat die wietmafia hier elkaar voor de kop schiet .... ach, mij maakt het niet uit maar rondvliegende kogels kunnen ook onschuldige burgers treffen.
Zolang op die illegale wijze goedkope wiet wordt verhandeld zal die overlast hier blijven.
Als ik fietsen ga stelen dan kan ik die ook goedkoop aanbieden en dat is precies wat die wiettelers doen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Cactus schreef: Je geeft zelf aan dat er drugs criminaliteit is. Nú ook en dat was er al voordat dat wietpasje werd ingevoerd. Hoe kan men nu volhouden dat die drugs (soft en hard) geen overlast bij anderen teweegbrengen? Die misdaad stel ik gelijk aan andere misdaden zoals stelen, moorden, verkrachting enz.
Nuance Cactus.
In de huidige regulatie (zonder wietpas) geeft bij 99 procent van de gebruikers softdrug niet meer overlast dan alcohol.
Eem jont roken gelijk stellen met moord en verkrachting of diefstal is dan ook een drogreden.
Daarom schreef ik ook dat gedogen dan ook maar moet bij andere misdaden want je kan er toch niets tegen beginnen. Wij moeten nooit dat soort mafia de kans geven om maar door te gaan met het ruïneren van de bevolking met hun vergif. Zo moet men de drugshandel ook aanpakken.
Retoriek zonder onderbouwing.
Wiet voor Nederlanders met een pasje en buitenlanders gaan dat vergif maar kopen in hun eigen land.
Dat is en blijft mijn mening. Die coffeeshops hebben hierin ook geen verandering gebracht want dat dealen op straat is er gewoon gebleven.
Verschil tussen hard en soft drug.
Softdrug wordt vrijwel niet gedeald op straat.
Retoriek dus.
En nee Jim, wat er op dat gebied in andere landen en grote steden gebeurt interesseert mij gewoon niet.Dat is werk voor die landen en niet voor mij. Dan gaan de buitenlandse verslaafden maar in hun eigen land naar die dealers (= idd georganiseerde misdaad) en laat dát land de eigen zaakjes maar opknappen door ook coffeeshops te tolereren met een pasje voor de gebruikers. Je vergeet kennelijk dat Nederland een EU land is en dat wij ons ook eens moeten aanpassen bij de situatie in andere landen wat drugsbestrijding betreft.
Dat is nu net wat ik ook zeg.
Dan ontneem je de georganiseerde misdaad een inkomstenbron.

Ik zou bijna denken dat je iets hebt met de georganiseerde misdaad, je wilt ze zo graag aan een afzetmarkt helpen...... :D
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Jim schreef:
Men rijdt ook te snel met de auto's en door stevige controle is het aantal ongelukken de laatste jaren drastisch afgenomen.
Dit heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar het is ook pertinent onwaar.
De ongelukken (je bedoelt gewonden) zijn minder ernstig omdat de auto's veiliger zijn.
ABS, Airbag rondom, kreukelzone's, kooikonstructies, brandstoftank in het midden van de auto ipv tegen het plaatwerk ga zo maar door.

Je blinkt niet direct uit in nuance Cactus, en de onderbouwing rammelt ook.
Retoriek daarintegen ben je sterk in.

En het punt missen.
Ja, dat was te zien toen die 2 verslaafde benzinedieven achterop een andere auto reden waarvan de bestuurder omkwam. Ik las dat die ook lekker geblowd hadden. Nee Jim, die controles hebben wel degelijk het aantal dodelijke ongelukken teruggebracht van rond de > 1000 p/j naar rond 650. De meeste auto's hebben geen airbags rondom want ons wagenpark is behoorlijk gedateerd. Kooiconstructies waren er al heel lang en brandstoftanks midden onder de auto ook.Verder vallen de meest doden in de bebouwde kom en op 80 km wegen . Ongeveer 10% van de doden valt op de snelwegen.
Nee,Jim, omdat ik het oneens ben met jouw visie blink ik natuurlijk weer niet uit in nuance. Hoe goedkoop!
En wie mist er hier het punt? Het gaat over de wiet pas voor Nederlanders. Er is geen verbod op het kopen van wiet zoals jij met je voorbeeld van de drooglegging wilde waarmaken. Over nuance gesproken.
Dat er wietstomers zijn die geen pasje willen aanvragen, OK, dan niet. Dát is hun keuze maar zij hebben gewoon de mogelijkheid om die rotzooi gewoon te blijven kopen.Dus: Geen verbod .Dat is MIJN punt.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Jim schreef:Verschil tussen hard en soft drug.
Softdrug wordt vrijwel niet gedeald op straat.
Retoriek dus.
Wil je soms beweren dat die massa's wiet die illegaal en meestal met diefstal van electriciteit op zolders, in oude schuren, in huurwoningen en weet ik veel worden geteeld allemaal via een coffeeshop worden verkocht?
Nou, ik ben er wel bijna zeker van dat dit niet zo is. Dat spul wordt vast en zeker tegen lage prijsjes op straat verkocht. Geen overlast ? Hoe noem jij het illegaal aftappen van electriciteit?

Jim schreef:Dat is nu net wat ik ook zeg.
Dan ontneem je de georganiseerde misdaad een inkomstenbron.

Ik zou bijna denken dat je iets hebt met de georganiseerde misdaad, je wilt ze zo graag aan een afzetmarkt helpen......
Ja, ik heb ook gezegd dat die pasjes voor Nederlandse gebruikers prima zijn. Verder dat die buitenlanders dan maar in hun eigen land naar hun eigen Kaffeeladen moeten gaan.Mooie kwestie voor in de EU !
Je laatste opmerking zal ik maar niet beantwoorden want die is gewoon te onbehoorlijk.Dan zou ik mij weer vergalopperen en dan zijn de rapen weer gaar. :shock:
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Wiet gewoon helemaal legaliseren, van teelt tot verkoop en niet meer zeiken...simpel, effectief en het levert geld op!
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Wiet gewoon helemaal legaliseren, van teelt tot verkoop en niet meer zeiken...simpel, effectief en het levert geld op!
En het bespaard geld doordat je minder criminaliteit en dus minder politie nodig hebt.
En je kunt veel beter controleren wie allemaal aan drugs kunnen komen, dus ook wie niet, (en alles jonger dan 18 vooral ook niet, hoewel ik jonger dan 21 nog beter zou vinden.)
En er ontstaat een geheel nieuwe industrie ----> banen
En kwaliteitscontrole is mogelijk
En accijns

Minpuntje: de Invasie van NL door de US of A
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Plaats reactie