Onlusten in Brussel na politiecontrole niqab

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

siger

Re: Onlusten in Brussel na politiecontrole niqab

Bericht door siger »

KluukKluuk schreef:Heeft u misschien moeite die te beantwoorden?
Spreekt u alstublieft in vrijheid en geeft uw mening.
Mijn antwoord staat direct boven deze zinnen.
KluukKluuk

Bericht door KluukKluuk »

Fenomeen schreef:Is zoiets in sunny California (ik ben niet jaloers aangelegd maar... :) ) überhaupt een issue?
Interessante vraag.

Ik woon hier in de buurt van San Francisco, en om u een idee te geven van mijn woonomgeving, blanken (ik reken even voor het gemak Mexicanen niet onder deze categorie) zijn hier een minderheid, Aziaten samen met Mexicanen vormen een kleine meerderheid, de meeste Aziaten zijn van Chinese en Indiase afkomst. Ik schat dat hier ongeveer 60% van buitenlandse afkomst is. Er is hier ook een grote groep mensen van Afghanistan, ik geloof de grootste groep in de VS. Eens in de zoveel dagen zie ik ook een vrouw die in een boerka rondloopt, mensen kijken dan soms wel een beetje vreemd maar hebben een houding van 'none of my business'. En ze hebben ook winkeltjes, soms koop ik weleens lekker versgebakken brood daar of lamsvlees. Ik ken een paar Afghanen zij hebben een import business en doen het zakelijk prima.
collide

Bericht door collide »

mijn favo discussie geloof....

laten we dan maar is beginnen.

ten eerste elk religie is nergens op gebaseerd en telt geen enkele feit, zowel bijbel al koran is geschreven door overwinnaars.
als hier morgen iemand verkondigt dat die de zoon is van de almachtige god/allah, oppersmurf wordt die gelijk in een tehuis gezet en vol gestopt met meer pillen dan er zandkorrels zijn, en daar zijn dus alle geloven op gebaseerd... :roll:

en kluuk, het gaat niet zo zeer om of het een buitenlandse of een nederlandse persoon is, men dient zich aan de wet te houden, zich te gedragen en anderen hun wetten niet voor te schrijven.

kledingstijl heb ik geen moeite mee, zolang je duidelijk kan zien wie/wat je bent.
religie moet je ook lekker zelf weten je legt je zelf alleen maar meer wetten op dan nodig is.
extreme religie, afkappen/verbannen, op het moment dat een religie een gevaar voor de omgeving word dient deze verwijdert te worden, net als een een crimineel deze behoort ook niet in de samenleving.

het is gewoon van de zotte dat er om 1 persoon die weigert zich te legitimeren, er hele groepen zich verzamelen om die persoon die een strafbaar feit begaat te komen 'redden' want naar hun mening wordt deze persoon opgepakt vanwege geloofsuiting.

lange leven de vrije meningsuiting.... nu nog leren ermee om te gaan.
ik doe wat ik wil, en dat wil ik met jou delen.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

KluukKluuk schreef:
siger schreef:Heeft u al eens over de straw man fallacy gehoord?
Natuurlijk, maar dat gaat hier duidelijk niet op, ik stel u gewoon een paar vragen.

Heeft u misschien moeite die te beantwoorden?
Spreekt u alstublieft in vrijheid en geeft uw mening.
Zoals al eerder bleek: je hebt duidelijk problemen met begrijpend lezen.

Siger gaf al antwoord.

Die dwingende toon, trouwens, irks me no end. (maar dat is mijn probleem)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
siger

Bericht door siger »

KluukKluuk schreef:Ik woon hier in de buurt van San Francisco, en om u een idee te geven van mijn woonomgeving, blanken (ik reken even voor het gemak Mexicanen niet onder deze categorie) zijn hier een minderheid, Aziaten samen met Mexicanen vormen een kleine meerderheid, de meeste Aziaten zijn van Chinese en Indiase afkomst. Ik schat dat hier ongeveer 60% van buitenlandse afkomst is.
Ik grijp de gelegenheid even om een belangrijk verschil tussen Europa en de US aan te geven, voor wat de bedreigingen voor onze moderne open samenleving betreft:

In de US komt deze bedreiging grof gezegd van autochtonen, vooral evangelisten en dergelijke.
In Europa komt deze bedreiging grof gezegd van allochtonen, vooral moslims en dergelijke.

Hoewel de enen christenen zijn en de anderen moslims, zijn ze het onwaarschijnlijk eens over zowat de hele inrichting van de samenleving, vanaf doodstraf tot minderheden tot geweld tot het eigen exceptionalisme tot vrouwenrechten en noem maar op.

("niet alle..." is bekend.)
KluukKluuk

siger schreef: In de US komt deze bedreiging grof gezegd van autochtonen, vooral evangelisten en dergelijke.
In Europa komt deze bedreiging grof gezegd van allochtonen, vooral moslims en dergelijke.
Bedreiging?
Wat voor bedreiging?

Misschien ziet u wel spoken.
KluukKluuk

Klikzoi schreef: Daarom zou iedere moslim die zich in Nederland wil komen vestigen een formulier moeten ondertekenen waarin hij/zij specifiek aangeeft onze grondwetten te respecteren naast de wetten uit de Koran.
Weigert men dit, dan komt men het land niet in.

Maakt men zich daarna toch schuldig aan het verontachtzamen van onze bestaande grondwetten, dan moet automatisch een uitzetprocedure van start gaan en het individu uit Nederland worden gezet.

Verder moet er een registratieplicht komen voor moslims die een of andere extremistische tak van de Islam aanhangen.

Iedere preek binnen een moskee moet verplicht worden opgenomen en mag ten alle tijden door overheidsinstanties worden afgeluisterd. Worden er zaken gepredikt die tegen het landsbelang zijn, dan mag de moskee in kwestie worden gesloten en de desbetreffende iman direct worden uitgezet.

Er moet een totaalverbod komen op hoofddoekjes in openbare ruimten.

Gebedsruimten dienen per direct te worden opgedoekt. Bidden is een privé kwestie wat binnen de individuele sfeer dient plaats te vinden. Niet in openbare ruimten.
Als dit soort regels zouden worden ingevoerd in Nederland verwissel ik mijn nationaliteit subiet voor de Amerikaanse. Ik zou geen behoefte hebben om burger van een fascistisch land te zijn.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

KluukKluuk schreef:
siger schreef: In de US komt deze bedreiging grof gezegd van autochtonen, vooral evangelisten en dergelijke.
Bedreiging?
Wat voor bedreiging?

Misschien ziet u wel spoken.
Dreiging? Welke dreiging? sprak de liftbediende in het WTC op 9 sep 2001 om 9 uur a.m.

Soms hè, soms, zou je willen dat de sharia even werd ingevoerd in, laten we zeggen, Calfornië.
Al was het maar om duidelijk te maken wat dat nu eigenlijk inhoudt.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

KluukKluuk schreef: Als dit soort regels zouden worden ingevoerd in Nederland verwissel ik mijn nationaliteit subiet voor de Amerikaanse. Ik zou geen behoefte hebben om burger van een fascistisch land te zijn.
Nou ... dan is USA, en CA helemaal, wel een reuze alternatief, lmao

Kijk bv eens naar de (vredevolle) Occupy betogingen (nb een grondwettelijk recht) bij diverse universiteiten en/of banken en.of Wallstreet. Met pepperspray (recht in het gezicht) en wapenstok werden (en worden) die buitengewoon hardhandig uiteen gejaagd. (dat is nu mijn voorstelling van hedendaags fascisme)

Wordt maar amerikaan, grijns. Eerst wel ff een greencard halen. (gewoon, inburgeringscursus)
Laatst gewijzigd door HenkM op 21 aug 2012 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
siger

Bericht door siger »

KluukKluuk schreef:Misschien ziet u wel spoken.
Is dit een spook?
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... nancy.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit een spook?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... lgie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
KluukKluuk

siger schreef: Is dit een spook?
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... nancy.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit een spook?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... lgie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee berichten uit het nieuws en we moeten geloven dat de wereld wordt overgenomen door salafisten en fundamentalistische christenen?

Inderdaad, ik denk dat u spoken ziet.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

KluukKluuk schreef:
siger schreef: Is dit een spook?

Is dit een spook?
Twee berichten uit het nieuws en we moeten geloven dat de wereld wordt overgenomen door salafisten en fundamentalistische christenen?

Inderdaad, ik denk dat u spoken ziet.
Tja ... het is slechts een topje van de ijsberg.

Ze doen trouwens alleen maar wat de imam ze zegt, die weer zegt dat het in de bijbel staat.

Nu denk ik dat je voornamelijk spoken ziet in je dromen. Ik zou zeggen: wordt eens wakker, kk
(die republikein is inmiddels uitgerangeerd door zijn eigen partij)
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

KluukKluuk schreef:Als dit soort regels zouden worden ingevoerd in Nederland verwissel ik mijn nationaliteit subiet voor de Amerikaanse. Ik zou geen behoefte hebben om burger van een fascistisch land te zijn.
...zegt een inwoner van Californië, waar een paar jaar geleden nog Proposition 8 (ook wel bekend als Proposition Hate) werd ingevoerd. Daarnaast hebben verschillende Amerikaanse staten, zoals Arizona, de afgelopen jaren draconische anti-immigrantenwetgeving ingevoerd. De pot verwijt de ketel.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
KluukKluuk

Dus als ik het goed begrijp zijn er eigenlijk nogal wat leden die het eens zijn met die botte uitspraken van Klikzoi en wordt ik nu aangevallen omdat ik die uitspraken bekritiseer.

Toen ik mij hier aanmeldde dacht ik mensen te vinden die voorstander van de vrije gedachte waren, nu heb ik toch mijn twijfels. Ik ben atheïst, dat is mijn levensovertuiging, maar dat betekent zeer zeker niet dat ik mensen die geloven het licht niet in hun ogen gun.

Als dit forum voornamelijk gaat over het verbieden en haten van religie en het ventileren van xenofobie hoor ik hier zeker niet thuis.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Siger is Belg, als je naar de Belgische politiek, die weliswaar niet altijd de perfecte afspiegeling van de bevolking is, kijkt zie je dat men unaniem voor een verbod is.
Voor de Belgen die ik ken gaat dit op, het is helemaal geen discussiepunt.

In Nederland ligt het net iets moeilijker en weet men niet goed wat men er mee aanmoet krijg ik de indruk.

Ik kan me voorstellen dat een Amerikaan het een vreemd idee vindt dat de overheid kleding gaat verbieden.
Dat vind ik zelf ook een vreemd idee.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Plaats reactie