Youtube lezingen/debatten

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Youtube lezingen/debatten

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef:De natte droom van een jihadist :

Dit heb ik niet afgekeken. Het is een zuivere fantasie. Als we toch met de vrees voor de hel werken, dan is het maar beter te veronderstellen dat wie een ander dood eerder in de hel komt, dan wie denkt dat die hel er niet is. want ook al zal de moordenaar die zich voor een martelaar houdt, het nooit te weten komen, hij of zij laat een hel op aarde achter voor de rest van de mensheid.

Virgenie heeft ontdekt dat de Moslims de Koran heilig verklaren maar desondanks tegen de Koran zondigen en de slechtste voorbeelden uit de Thora volgen. Anderszijds lijkt de politiek van Israel minder sporen met de Thora en eerder de Koran te imiteren. (Al zijn er ook Israelies die alle Palestijnen willen uitroeien) Ons feitelijke gedrag, lijkt weinig te maken te hebben met de boeken die wij " heilig" verklaren. Soms is dat goed, maar somis is dat om te huilen.
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Het probleem is dat bepaalde fantasieën er wel degelijk toe doen wanneer zulke fantasieën aanzetten tot daden in de keiharde realiteit. Iets afdoen met "het is toch maar een fantasie" dus hoef ik mij er niet druk om te maken is je kop in het zand steken voor welke reële consequenties die fantasieën kunnen hebben.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef:Het probleem is dat bepaalde fantasieën er wel degelijk toe doen wanneer zulke fantasieën aanzetten tot daden in de keiharde realiteit. Iets afdoen met "het is toch maar een fantasie" dus hoef ik mij er niet druk om te maken is je kop in het zand steken voor welke reële consequenties die fantasieën kunnen hebben.
Dat ik niet naar die onzin luister wil niet zeggen dat ik blind ben voor het feit dat er miljoenen zijn die er wel naar luisteren en er min of meer in geloven ook. Ik wil alleen mijn humeur niet meer bederven dan nodig is.
Ik wens u alle goeds
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

dikkemick schreef:Herman Philipse over de betrouwbaarheid van de bijbel en de evolutietheorie en waarom mensen geloven in die ene god.
Spreekt voor en zeer gelovig publiek.

http://www.youtube.com/watch?v=dLaLgtJfriI" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom staat dit op een christelijke fundamentele site? Ik snap niet helemaal waarom zij deze video juist delen.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MoreTime schreef:
dikkemick schreef:Herman Philipse over de betrouwbaarheid van de bijbel en de evolutietheorie en waarom mensen geloven in die ene god.
Spreekt voor en zeer gelovig publiek.

http://www.youtube.com/watch?v=dLaLgtJfriI" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom staat dit op een christelijke fundamentele site? Ik snap niet helemaal waarom zij deze video juist delen.
Niet alleen Gods wegen zijn ondoorgrondelijk!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Quintein
Geregelde verschijning

Bericht door Quintein »

Vegan,
Iets afdoen met "het is toch maar een fantasie" dus hoef ik mij er niet druk om te maken is je kop in het zand steken voor welke reële consequenties die fantasieën kunnen hebben.
Juist! Als alle fantasieën afgedaan werden als onzinnig of kinderachtig, zouden we nog in grotten wonen. Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik mij helemaal niet zo'n heel erg idee lijkt maar 's winters is het lekker om een kachel te hebben en de uitvinding van de quantummechanica vind ik helemaal te gek. Zonder fantasie zijn we nergens. Daarom verzonnen die oude grieken ook al die mythen, om hun gedachten en emoties aan banden te leggen maar er iOS ook veel moois uit voortgevloeid.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Quintein schreef:
Juist! Als alle fantasieën afgedaan werden als onzinnig of kinderachtig, zouden we nog in grotten wonen. Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik mij helemaal niet zo'n heel erg idee lijkt maar 's winters is het lekker om een kachel te hebben en de uitvinding van de quantummechanica vind ik helemaal te gek. Zonder fantasie zijn we nergens. Daarom verzonnen die oude grieken ook al die mythen, om hun gedachten en emoties aan banden te leggen maar er iOS ook veel moois uit voortgevloeid.
Mee eensch. Zolang we realiteit maar van fantasie gescheiden kunnen houden. Een mooie mythe is niets mis mee. Maar het is en blijft ene mythe. En met de hamer van Thor steek jij je kacheltje 's winters niet aan!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Quintein
Geregelde verschijning

Bericht door Quintein »

Ik steek dan misschien mijn kacheltje niet aan met een regeltje mythe maar iemand is toch maar op dat idee gekomen om een kacheltje te maken. Men denkt dat dat idee komt uit de prehistorische verhalen over golems, ik heb dat concept uit de werken van Harrie Mulisch, hij was gek op golems maar daar gaat het nu niet over. Er werden in die verhalen golems gemaakt van klei, gewoon een poppetje van klei en die ging leven, net als Pinocchio. Maar golems die hadden het koud van al dat klei en zo is dan langzaam het idee bestaan bij mensen om als zij hemzelf ook koud hadden als klei, daar een vuurtje voor te stoken en dat vuur dan in een hokje te stoppen omdat een mens nu eenmaal ertoe neigt alles in een hokje te willen stoppen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Prachtig (iets ouder) debat
Einstein/Mick
Virginie
Forum fan

Bericht door Virginie »

Echt mijn favoriet van de maand

http://sg.tudelft.nl/event/wat-zit-er-e ... ons-water/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is wetenschappelijk bewezen dat Lourdeswater veel maar dan ook veel vitaler is dan kraanwater of water uit een simpel bronnetje. Ook bidden voor het eten, maakt het voedsel vitaal. Ik koop mijn groente enkel nog in Dalfsen bij een zeer vitale boer en ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld. Er is allemaal bewijs voor en bovendien zie ik Johnnie Boer en zijn Therese daar ook altijd rondscharrelen naar groente dat bespoten is met vitaal water.

Kijke dus!!

Het zal je leven veranderen!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ganges water schijnt ook heel heilzaam te werken
Afbeelding

A large proportion of the waste in the Ganges is from this population through domestic usage like bathing, laundry and public defecation.Countless tanneries's chemical plants, textile mills, distilleries, slaughterhouses, and hospitals contribute to the pollution of the Ganges by dumping untreated waste into it
Einstein/Mick
Virginie
Forum fan

Bericht door Virginie »

Dikkemick,

Ja, dat zeg je nu wel maar dat is echt waar ook. Als je over een wond plast schijnt hij sneller te genezen.

Vraag me niet hoe het werkt maar het werkt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Hier is Dawkins heerlijk op dreef in Australië:
https://www.youtube.com/watch?v=c7PbBG1B_IE" onclick="window.open(this.href);return false;

Vraag: "Why do you feel the need to present your views so stridently? Isn't it rather like going to playgrounds and telling that Santa Claus isn't real?"

Dawkins: "The weird thing is that children manage to grow out of Santa Claus."
Born OK the first time
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Een leerzaam interview :

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Over bijbelse betrouwbaarheid van bronnen/kennis

Einstein/Mick
Plaats reactie