Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

siger

Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Bericht door siger »

En, heeft er al iemand gewonnen?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

siger schreef:En, heeft er al iemand gewonnen?
Het topic behelst de stelling: "Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd."

Het lijkt me dat deze stelling juist is. Volgens de cijfers die ik met zoeken onder ogen heb gekregen zijn het aantal Palestijnse vluchtelingen ten hoogste 711.000 geweest en ligt het aantal Joodse vluchtelingen uit moslimlanden op circa een miljoen.

Overigens heeft Finland 12% van haar bevolking (ca. 500.000 personen) als vluchtelingen moeten opnemen toen de Sowjet Unie ongeveer 10% van het grondgebied van Finland annexeerde in 1944, waaronder de op één na grootste stad van Finland Viipuri (Vyborg). Eén op de acht Finnen was in die tijd een vluchteling en zonder één cent op zak. Van deze zaak hoort men niet meer omdat de Finnen geen religieus fanatisme hebben, maar wel elkaar helpen wanneer de nood hoog is. :wink:

De Finnen kunnen alleen nog zingen over hoe het was. http://www.youtube.com/watch?v=Le8d8Bir ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; .
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rereformed schreef:
siger schreef:En, heeft er al iemand gewonnen?
Het topic behelst de stelling: "Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd."

Het lijkt me dat deze stelling juist is. Volgens de cijfers die ik met zoeken onder ogen heb gekregen zijn het aantal Palestijnse vluchtelingen ten hoogste 711.000 geweest en ligt het aantal Joodse vluchtelingen uit moslimlanden op circa een miljoen.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de aantallen.
In alle moslimlanden zijn de Joden altijd tweederangsburgers tot hun leven niet zeker en zijn en worden ze bijna allemaal verjaagd uit alle moslimlanden waar ze dus tientallen generaties hebben geleefd.
Een gebied honderden keren zo groot als Israël, geheel noord Afrika en het gehele Midden-Oosten, een stuk van onze aarde dat loopt van Marokko tot Iran.
Overigens heeft Finland 12% van haar bevolking (ca. 500.000 personen) als vluchtelingen moeten opnemen toen de Sowjet Unie ongeveer 10% van het grondgebied van Finland annexeerde in 1944, waaronder de op één na grootste stad van Finland Viipuri (Vyborg). Eén op de acht Finnen was in die tijd een vluchteling en zonder één cent op zak. Van deze zaak hoort men niet meer omdat de Finnen geen religieus fanatisme hebben, maar wel elkaar helpen wanneer de nood hoog is. :wink:

De Finnen kunnen alleen nog zingen over hoe het was. http://www.youtube.com/watch?v=Le8d8Bir ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; .
Hier kom ik later nog op terug.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Waarom heb ik het gevoel dat dit topic is opgezet om als verzachtende omstandigheid te dienen voor de aan misdadig grenzende politiek van de Israelis?

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Blues-Bob schreef:Waarom heb ik het gevoel dat dit topic is opgezet om als verzachtende omstandigheid te dienen voor de aan misdadig grenzende politiek van de Israelis?

Groet,

Bob
Onderbuikgevoel?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Een nuchtere constatering, dat mens en wereld sinds 1945 niet anders is dan in de 1000-den jaren ervoor?

Reinhard Mey in "Vetretersbesuch", waar geprobeerd wordt hem een globe te verkopen met alle landen en hun grenzen.

Wozu brauch ich die Grenzen und wozu die Kolonien
Wenn die Mächtigen der Welt die Grenzen wöchentlich neu zieh'n?
Ebenso ist's mit den Städten, weil mir niemand garantiert
Dass nicht morgen ein Verrückter ganze Städte ausradiert
Und wenn die Versuche glücken, sprengen Sie die ganze Welt –
Geb'n Sie zu, dann ist ein Globus doch nur rausgeschmiss'nes Geld

Maar Mey was niet pessimistisch:

Andererseits bin ich kein rabenschwarzer Pessimist –
Eines Tages kommt der Frieden – eines Tag's siegt der Verstand –
Doch bis an den Tag geh'n sicher viele Jahr' noch durchs Land
Schreiben Sie in ihr Notizbuch für das Jahr zweitausendunddrei:
'Nicht vergessen zu besuchen, wegen Globus, zu Herrn Mey!'

Ik wel, helaas.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cluny schreef: Onderbuikgevoel?
Of fingerspitzengefuhl, daar ben ik nog niet over uit. Ik zoek een concrete aanwijzing. :wink:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fingerspitzengef%C3%BChl" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de context van mijn eerdere post:
Overigens is de enige Israelische vluchteling die ik ken, terug gelokt en vastgezet wegens ontduiken van de dienstplicht. De orthodoxe leer aan gaan hangen was geen optie voor hem.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Rereformed schreef:Eén op de acht Finnen was in die tijd een vluchteling en zonder één cent op zak. Van deze zaak hoort men niet meer omdat de Finnen geen religieus fanatisme hebben, maar wel elkaar helpen wanneer de nood hoog is.
Dit is volgens mij de meest zinvolle tekst uit dit topic.

In de setting van het middenoosten zouden deze Finnen nog in vluchtelingenkampen leven en als politiek drukmiddel zijn gebruikt.Of het nu moslims zijn die joden verjagen of andersom, de drijfveer is religieus fanatisme.

Hoe de precieze aantallen zijn vanuit beide kampen lijkt me niet al te interessant.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
siger

Bericht door siger »

Rereformed schreef:Overigens heeft Finland 12% van haar bevolking (ca. 500.000 personen) als vluchtelingen moeten opnemen toen de Sowjet Unie ongeveer 10% van het grondgebied van Finland annexeerde in 1944, waaronder de op één na grootste stad van Finland Viipuri (Vyborg).
Ik vraag me af waar dit aanpikt in het topic. Wie stel je de deze hooggestemde Finnen als voorbeeld?

Mensen nemen "eigen volk" altijd makkelijker op in hun midden. Kijk maar naar Israel.
En vluchtelingen voor het "rode gevaar" waren altijd welkom, ook in mijn christelijke Vlaamse familie werd gewedijverd met vluchtelingen van achter het "ijzeren gordijn". De Spekpater was een volksheld.

Maar voor echte hongervluchtelingen in nood haalt het Westen de schouders op.
Duizenden afgewezen vluchtelingen komen jaarlijks om in de Middellandse Zee of in de woestijn aan de Mexicaanse grens (waar ze zelfs als wild worden opgejaagd door rijk en verveeld geboefte.)

Ik weet wel, waarom worden de gevluchte Palestijnen niet door "eigen volk" opgenomen? Want dezelfde mensen die hier schrijven dat Palestijnen niet bestaan, schrijven wat verder plots dat alle Arabieren Palestijnen zijn.

En geef toe, het is een hopeloze zaak, bijna hilarisch, maar toch niet: men telt ook de joden die met geld en beloftes gelokt werden naar het land van de bijbel, en zet die af tegen de oorspronkelijke bewoners die met terreur verdreven werden.
Laatst gewijzigd door siger op 25 jul 2012 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Er is inmiddels een nieuw topic over de finse bezette gebieden ge-opend.
500.000 finse vluchtelingen.
siger

Bericht door siger »

Cluny schreef:Er is inmiddels een nieuw topic over de finse bezette gebieden ge-opend.
500.000 finse vluchtelingen.
Doe maar hoor.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

siger schreef:Wie stel je de deze hooggestemde Finnen als voorbeeld?
Uiteraard iedere betrokkene in het midden-oosten conflict die de godsdienst als inspiratie heeft, want het is de godsdienst die het probleem vereeuwigt en onoplosbaar maakt.
siger schreef:En geef toe, het is een hopeloze zaak, bijna hilarisch
Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat het een hopeloze zaak is. Dat joden en arabieren hun godsdienst opgeven is teveel gevraagd de eerstvolgende eeuwen. Er is daarom niets anders in het vooruitzicht dan een eeuwig conflict. Het woordje hilarisch is als het om het midden-oosten gaat altijd misplaatst.
Born OK the first time
siger

Bericht door siger »

Rereformed schreef:
siger schreef:En geef toe, het is een hopeloze zaak, bijna hilarisch
Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat het een hopeloze zaak is. Dat joden en arabieren hun godsdienst opgeven is teveel gevraagd de eerstvolgende eeuwen. Er is daarom niets anders in het vooruitzicht dan een eeuwig conflict. Het woordje hilarisch is als het om het midden-oosten gaat altijd misplaatst.
Ik noemde niet de problematiek "bijna hilarisch", maar de wijze van telling die hier gehanteerd wordt. Met name dat (naaste echte vluchtelingen) ook alle joden die met geld en beloftes naar hun Beloofde Land gelokt zijn in het kolommetje "joodse vluchtelingen" terecht komen. Wat nog eens onderstreept dat dit een lugubere en mensonwaardige oefening is.

Ik ben het volmondig met je eens dat de eerste stap naar een oplossing is dat de bevolking aan beide kanten hun religieuze pretenties laten varen.

Ik ben daar niet zo pessimistisch over. Maak van alle mensen individuen die een goed leven voor henzelf en een gezin zoeken (en kan dat nu zo moeilijk zijn?) en zich niet laten oppompen door gewetenloze religieuze raddraaiers, en het probleem is zo goed als opgelost.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Siger schreef:Ik ben daar niet zo pessimistisch over. Maak van alle mensen individuen die een goed leven voor henzelf en een gezin zoeken (en kan dat nu zo moeilijk zijn?) en zich niet laten oppompen door gewetenloze religieuze raddraaiers, en het probleem is zo goed als opgelost.
Hoe?

"Een goed leven" kan een leven zijn dat leidt tot het eeuwige paradijs, dat bijdraagt aan de zionische droom of aan de heilige oorlog voor Allah.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: "Een goed leven" kan een leven zijn.
geef mensen vrede, onderwijs, gezondheidszorg,... en het is heel snel afgelopen met religieus-dogmatische onzin zoals jij beschrijft.
zolang je mensen doelbewust in hun ongeluk stort (geweld, folter, bombardement, opsluiting) dan voed je de religieus-dogmatische onzin.
de religieus dogmatische onzin is geen argument om de politiek van folter, onderdrukking, geweld verder te kunnen zetten
Plaats reactie