Israel laat Human Right Watch niet toe in Israel

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Israel laat Human Right Watch niet toe in Israel

Bericht door Samsa »

En hoezo rechtvaardigen de mensenrechtenschendingen in landen het uitmoorden van de Javaanse neushoorn ?? Ik bedoel maar...
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Samsa schreef:En hoezo rechtvaardigen de mensenrechtenschendingen in landen het uitmoorden van de Javaanse neushoorn ?? Ik bedoel maar...
Niet. Voel je vrij er een topic over te openen.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Luck schreef: Niet. Voel je vrij er een topic over te openen.
Nou vooruit, ik zal het maar niet al teveel in jullie gezicht wrijven hier dan.. SAVE THE RHINO... morgen een benefiet-tosti avond voor de neushoorn.. PS niet Javaanse jongens kopen meer... je werkt er onbewust aan mee
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Luck schreef:Hoezo rechtvaardigen de mensenrechtenschendingen van dictaturen de mensenrechtenschendingen van de democratie Israel?
Niet. Het gaat me om de focus. Maar ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan Samsa heeft gedaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Luck schreef:
Samsa schreef:En hoezo rechtvaardigen de mensenrechtenschendingen in landen het uitmoorden van de Javaanse neushoorn ?? Ik bedoel maar...
Niet. Voel je vrij er een topic over te openen.
Is dat alles wat je kunt zeggen over de BEESTACHTIGE manier waarop de mensheid omgaat met Javaanse neushoorns?

Ik ben geschokt!
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ "Luck c.c. "gerard_m" c.c. Samsa c.c. Wormpje
Daar staat echter tegenover dat mensenrechten niet alleen voor Palestijnen moeten gelden, en als de UNHRC alleen maar op dit thema blijft drammen, kan ik wel begrijpen dat Israel geen zin meer heeft om met die club samen te werken.
Hoewel dit geen reden is om resoluties te negeren, is het wel waar. De focus ligt steeds op Israel. In de landen rondom Israel zijn aanzienlijk ernstigere schendingen van mensenrechten aan de gang, waar niemand zich druk om maakt.
???
Daar maken een heleboel mensen zich druk om. De mensenrechtenschendingen van Egypte, Libië en Syrië worden zeer nauwkeurig in de gaten gehouden door activisten.
Vraag is wel waarom er geen sancties tegen deze landen worden uitgevaardigd. Het is helaas zo dat deze landen qua bestuur veelal nog in de middeleeuwen leven en een mensenleven meer of minder schijnt daar niet veel voor te stellen.
En wat dan nog dat de focus op Israel ligt. Ze hebben er maar wat aan te doen, willen ze hun reputatie als 'enige democratie in het Midden-Oosten' waarmaken. Je kan van een dictatuur moeilijker verwachten dat ze mensenrechten naleven. Democratie lijkt mij daar namelijk een voorwaarde daarvoor, laten we eerst dat regelen.
Mee eens. Als men zich zo op de borst slaat over die Judeo/Christelijke wortels dan zeg ik: Walk the Talk!
Mooi kletsen over religie en democratie gaat niet samen met de mensonterende situaties daar t.a.v. de Palestijnen en hun grondgebied. Noblesse oblige!

Als er een topic is over de situ in Israel dan wordt hier telkenmale de situatie in omringende landen erbij gehaald.Als ik tijdens een discussie over Iran en de vermeende fabrikage van atoomwapens Israel erbij haal omdat dat land ook atoomwapens heeft gemaakt tegen de nadrukkelijke belofte van Ben Goerion dat hun nucleaire plant uitsluitend voor vredelievende doeleinden zou worden gebruikt, dan wordt mij de mond gesnoerd.Dan moet ik mij bij de Iraanse zaak houden. Dus doe dit dan ook als het topic over Israel gaat mbt de weigering om de HRW toe te laten.
Als iemand de situ in andere landen wil bediscussieren, wel, begin er dan een apart topic over!

Het valt me op dat wanneer er op de tekortkomingen van Israel wordt gewezen, je vaak naar de omringende landen verwijst waar het nog veel droeviger gesteld is. Hoezo rechtvaardigen de mensenrechtenschendingen van dictaturen de mensenrechtenschendingen van de democratie Israel?
Ik merk hierbij op dat Samsa, Wormpje en Gerard M liever geen kwaad woord willen horen over Israel en enkelen verwijzen idd regelmatig naar andere landen. Zie mij reactie hierboven. Nu wordt er de Javaanse Rhino er bijgehaald! :shock:
Ik las o.a.
De focus ligt steeds op Israel. In de landen rondom Israel zijn aanzienlijk ernstigere schendingen van mensenrechten aan de gang, waar niemand zich druk om maakt.
Wel, als de auteur nu een een apart topic begint over deze landen dan toont hij/zij dat er wél iemand is die zich hierover druk maakt.
Ik beperk mij wel tot Israel en de schending van de rechten van de mens daar ! Je kan niet overal mee bezig zijn.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Het is nogal moeilijk om 'het kwaad' niet te zien.. ik word er elke dag in schreeuwerige opiniestukjes mee om de oren geslagen. Ik zeg alleen dat jullie me murw hebben geschreeuwd met midden-oosten idealen.

En wie klopt zich op de borst over judeo-christelijke moraal? Je zou politici eens moeten zien voor wat ze zijn... praatjesmakers. Daar heb je zelf notabene de mond vol van de hele tijd. Dat judeo-christelijke praatje is gewoon wat verkiezingsgebral tegen de onzekerheid: we zijn helemaal niet geïnteresseerd in interveniëren in welk regime dan ook, behalve als er iets voor ons inzit. We zijn geen politieagentje van de wereld hoor..
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Ik meende dat een forum als dit uitermate geschikt zou zijn om juist dit soort misstanden te bediscusiëren. Het topic was een actualiteit temeer omdat er daar zoveel rottigheid verborgen wordt gehouden voor de wereld.
Zodra er over Israel wordt gesproken wordt er door pro zionisten gesproken over die Judeo/Christelijk moraal. En daarom wil men Israel nooit afvallen, juist vanwege die z.g. verbondenheid.
Kritiek op eigen soortgenoten is not done! Stel je voor dat je kritiek hebt op het Israelische landroof beleid. Nou, ik ga er toch lekker mee door totdat de waarheid bij velen zal gaan dagen.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Misschien langs de deuren met een folder? Wel netjes in de rij aansluiten achter de jehova's..
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Waarom geef jij niet het voorbeeld met foldertjes over de bedreigde neushoorns?
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Het is de schuld van de palestijnen dat de neushoorn nu bedreigd is!
siger

Bericht door siger »

Samsa schreef:Het is de schuld van de palestijnen dat de neushoorn nu bedreigd is!
spam
siger

Bericht door siger »

Samsa schreef:Misschien langs de deuren met een folder? Wel netjes in de rij aansluiten achter de jehova's..
spam
siger

Bericht door siger »

spam
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Wat heeft de neushoorn te maken met dit topic?
Plaats reactie