doctorwho schreef:sola scriptura schreef:ik ben een wedergeboren christen, ik geloof in God.
en 1 universe , objectieve God en waarheid.
de Bijbel is Gods Woord en tevens waarheid.
Beste Sola,
Hoe weet jij zo zeker dat de bijbel gods woord is? Ojectiveren graag en onderbouwen op een hedendaagse wijze. Dus niet zeggen dat dat zo is omdat het erin staat. Dan is Frodo ook echt naar de doemberg gegaan, want dit stond ook in een boek.
Dat wedergeboren christen hoe bedoel je dat precies? Heb je dat zelf bedacht of heb je hiervoor elders aanwijzingen gekregen?
Wat bedoel je met objectieve god en waarheid?
ik ken deze disussie`s ik zal je wat tijd besparen;
ik kan niet op een empirische manier(ik neem aan dat je weet wat dat is) God bewijzen. simpelweg, omdat het volgens mij niet in Gods plan ligt. daar kan ik voorbeelden van geven uit joh 14 daniel en openbaringen.
het is subjectief voor mij een feit. en voor meer wedergeboren christenen, gelijk maak ik mijn excusces en beken mijn plaatsvervangende schaamte voor mensen die zich christen noemen, maar waarbij God meer een projectie van hun eigen behoeftes en/of gemis is.
een imaginaire Jezus, een westerse psychotherapeut.
ik geloof dat er een objectieve waarheid is, simpelweg al omdat een moslim en christen niet allebij gelijk kunnen hebben. je kan niet zeggen dat Jezus een mens alleen was, en dat de christenen zeggen het was en mens en God.
je kan niet zeggen dat is een banaan en jantje zegt het is een appel, en beiden gelijk hebben. wel kan je het beiden fout hebben.
maar mijn standvastigheid en geloof ligt in mijn wedergeboorte en leiding door de Heilige Geest, wat overigens met de bijbel overeenkomt.(wat ik later pas las).
er is volgens mij, 1 universele waarheid. 2 is een paradox.
wel heb je 2 waarheden in de volgende vorm;
een appel is een appel en een banaan is een banaan. dat spreekt elkaar niet tegen.
maar als je zegt God bestaat niet en God bestaat wel, dat kan niet.
mensen eer is ijdelheid.