Jabba de Hut schreef:Zo gauw Turkije toegeeft dat het genocide was is het hek van de dam. Enorme schadevergoedingen of zelfs land afstaan aan Armenie zal dan een feit zijn. Daarom proberen de voorstanders het genocideverhaal met geweld de strot in te duwen, niet vanwege alleen de erkenning en excuses.
onzin
hoeveel land heeft belgie aan congo moeten afstaan? hoeveel land heeft nederland moeten afstaan nadat ze hun misdaden erkenden?
Onzin. Congo is een mentaal zwak land, de Armeniers daarentegen zaten in de eliteposities van het Ottomaanse rijk en de diaspora kon zich permitteren om te verhuizen naar sterke landen als Frankrijk en de VS waar zij nu opnieuw vaak op belangrijke posities zitten. Kijk maar naar verhalen van professoren in de VS die (dreigden) ontslagen te worden omdat zij twijfelden aan de genocide.
Nu Turkije ook niet meer het drienabeste vriend van Israel is zal er ook van die kant meer politieke druk komen. En in de VS en Frankrijk zitten die over het algemeen niet in zwarte posities zeg maar.
Wil ik best geven maar je kunt ook de moeite nemen om zelf dingen op te zoeken.
Maar nu is het zo dat 5 minuten het NOS journaal en wat foto 's en heel NL gelooft de genocide zonder bronnen te raadplegen. Dan vraagt men ook niet naar bronnen.
Jabba de Hut schreef:
Onzin. Congo is een mentaal zwak land, de Armeniers daarentegen zaten in de eliteposities van het Ottomaanse rijk en de diaspora kon zich permitteren om te verhuizen naar sterke landen als Frankrijk en de VS waar zij nu opnieuw vaak op belangrijke posities zitten. Kijk maar naar verhalen ............
Wat heeft schuld of niet aan moordpartijen te maken met wel of niet eliteposities van leden van de slachtoffer partij?
Alleen toch maar dat de dader-partij op dat moment de sterkste was, lijkt me.
Misschien juist zo verwerpelijk, omdat de kracht van de overwonnen partij al flink uitgedund was, omdat de vertegenwoordigers van die kracht al het hazepad hadden gekozen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Jabba de Hut schreef:
Onzin. Congo is een mentaal zwak land,
en? feit blijft dat Ataturk een volkerenmoord heeft gehouden en zich geen zier heeft aangetrokken vd mentale sterkte vh betrokken volk (alsof die mentale sterkte relevant zou zijn).
bewijzen?
Bvb de Duitse Archieven zitten vol. Ataturk en de Nazi's kwamen zoals bekend goed overeen
Ook bronnen in RUssische en Engelse Archieven of archieven vh Rode kruis zijn vrij duidelijk.
de volkerenmoord was gepland en systematisch. Dat er tegen die volkerenmoord verzet kwam vd Armenen is redelijk evident maar het verzet vd Armenen was niet de oorzaak vd genocide gepleegd door Ataturk en de zijnen.
Oorzaak en gevolg niet omdraaien hé
iznogoodh schreef:Iemand die zo omgaat met 9/11 als meneer Hut is niet geinteresseerd in bronnen.
Nog steeds rancune?
Wellicht, maar wat belangrijker is:
Iznogoodh maakt een feitelijke constatering.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Wil ik best geven maar je kunt ook de moeite nemen om zelf dingen op te zoeken.
Maar nu is het zo dat 5 minuten het NOS journaal en wat foto 's en heel NL gelooft de genocide zonder bronnen te raadplegen. Dan vraagt men ook niet naar bronnen.
Doen!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Wij hebben er ook bronnen voor, uit die goede oude tijd dat we de hele bibliotheek van Alexandrië in één ruk hebben uitgelezen... zonder plaspauzes. Helaas is de bibliotheek vernietigd en nou ja.. je zoekt het zelf maar uit maar het enige dat je zal ontdekken is dat wij gelijk hebben en dat jij door de westerse, Turkse, niet-Westerse en alle andere media gewoon geimpregneerd bent met onzin; als een weerloze, onnozele rups volgeschoten met de eitjes van de leugenwesp wiens afstammelingen je nu van binnen aan het consumeren zijn.
Jabba de Hut schreef:
Onzin. Congo is een mentaal zwak land,
en? feit blijft dat Ataturk een volkerenmoord heeft gehouden en zich geen zier heeft aangetrokken vd mentale sterkte vh betrokken volk (alsof die mentale sterkte relevant zou zijn).
bewijzen?
Bvb de Duitse Archieven zitten vol. Ataturk en de Nazi's kwamen zoals bekend goed overeen
Ook bronnen in RUssische en Engelse Archieven of archieven vh Rode kruis zijn vrij duidelijk.
de volkerenmoord was gepland en systematisch. Dat er tegen die volkerenmoord verzet kwam vd Armenen is redelijk evident maar het verzet vd Armenen was niet de oorzaak vd genocide gepleegd door Ataturk en de zijnen.
Oorzaak en gevolg niet omdraaien hé
Je bent helemaal abuis. Ataturk speelde een grote rol als generaal bij de bevrijdingsoorlog tegen de geallieerden. In het tijdperk van de deportaties in het Ottomaanse Rijk was hij qua macht maar Jan soldaat.
Samsa schreef:Wij hebben er ook bronnen voor, uit die goede oude tijd dat we de hele bibliotheek van Alexandrië in één ruk hebben uitgelezen... zonder plaspauzes.
Aha, jullie er ook bronnen voor. Ik ben onpartijdig en lees alle bronnen.
De eerste keer, decennia geleden, hoorde ik er voor het eerst over op de Belgische tv. Daar had men het nadrukkelijk en heel partijdig over de christelijke Armeniers die vermoord werden door de islamitische Turken. Ik voelde me er er heel schuldig over.
Jabba de Hut schreef:Ik voelde me er er heel schuldig over.
Dat was toen.
En nu?
Het is niet zo dat ik niet wil reaguren maar heeft te maken met een gebrek aan tijd maar als sociaal mens heb ik ook de behoefte om zo af en toe met anderen over gedachten te wisselen dus stel ik prioriteiten op wat ik post.
Dat was toen.
En nu?
Ik voelde me er schuldig over omdat ik dacht dat de Belgische programmamakers de waarheid spraken maar dat was de halve waarheid. Ik erken dat er honderdduizenden doden zijn gevallen maar niet door opzet van vanuit regeringswege en dus niet met de bedoeling om een heel volk helemaal of gedeeltijk te vernietigen. Hoe ik mij voel? Woorden schieten te kort voor het lijden van mijn medemens.
Dat was toen.
En nu?
Ik voelde me er schuldig over omdat ik dacht dat de Belgische programmamakers de waarheid spraken maar dat was de halve waarheid. Ik erken dat er honderdduizenden doden zijn gevallen maar niet door opzet van vanuit regeringswege en dus niet met de bedoeling om een heel volk helemaal of gedeeltijk te vernietigen. Hoe ik mij voel? Woorden schieten te kort voor het lijden van mijn medemens.
Fijn voor je dat jij er voor jezelf de halve waarheid van hebt kunnen maken.
Jabba de Hut schreef:
Onzin. Congo is een mentaal zwak land, de Armeniers daarentegen zaten in de eliteposities van het Ottomaanse rijk en de diaspora kon zich permitteren om te verhuizen naar sterke landen als Frankrijk en de VS waar zij nu opnieuw vaak op belangrijke posities zitten. Kijk maar naar verhalen ............
Wat heeft schuld of niet aan moordpartijen te maken met wel of niet eliteposities van leden van de slachtoffer partij?
Alleen toch maar dat de dader-partij op dat moment de sterkste was, lijkt me.
Misschien juist zo verwerpelijk, omdat de kracht van de overwonnen partij al flink uitgedund was, omdat de vertegenwoordigers van die kracht al het hazepad hadden gekozen.
Nee, de diaspora was vooral nadien. Ten tijde en net na het gebeuren werden de Armeniers in het westen van het rijk ongemoeid gelaten en de overgeblevenen na de diaspora zijn gewoon Turks staatsburger gebleven.