Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 10 nov 2025 14:07
dikkemick schreef: 10 nov 2025 13:17 HierEnNu. Je schrijft: Ik ben en blijf voorstander van een vreedzaam en welvarend leven voor alle Gazanen

Waarom past niet bij het oorlogszuchtige Israël? Ze krijgen geen kans
Jij weet als geen ander dat discussiëren op deze manier tussen ons zinloos is.

Een land dat wordt aangevallen en zich verdedigt, is niet oorlogszuchtig.
De Gazanen kregen kansen, en hebben die vergooid door Hamas&Co niet te bestrijden,
maar hen te laten heersen. Nu proeven ze de bittere vruchten daarvan.

Ik hoop dat ze opnieuw een kans krijgen,
en die benutten door te kiezen voor hun kinderen en hún toekomst,
in plaats van vast te blijven houden aan de dogma’s van het Islamisme.
HierEnNu, ook de Hiroshimanen en Nagasakianen kregen kansen. Hadden ze maar in een atoomschuilkelder onder de grond moeten kruipen.
Wat nou kansen voor Gazanen?

Israëlische soldaten getuigen over gruwelijke situatie aan het front: “In Gaza bestaat geen onderscheid meer tussen burger en vijand” | Israel Palestina | HLN.be https://share.google/tW9lw4qVkZ4Esbk0c

In ‘Breaking Ranks: Inside Israel’s War’, dat maandagavond wordt uitgezonden op de Britse zender ITV, beschrijven militairen van het Israëlische leger (IDF) een “vrij spel” in Gaza waarin burgers werden gedood op bevel of volgens het oordeel van individuele officieren. “Als je zonder terughoudendheid wil schieten, dan kan dat,” zegt Daniel, commandant van een tankeenheid.

Aldus het door jou, Nimsky en Lanfy zeer gewaardeerde humaan hoogstaande ethische leger.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 10 nov 2025 13:17 HierEnNu. Je schrijft: Ik ben en blijf voorstander van een vreedzaam en welvarend leven voor alle Gazanen

De Gazanen kregen kansen, en hebben die vergooid door Hamas&Co niet te bestrijden,

Je snapt het niet , HierEnNu. Je wilt het niet snappen.

Even supersimpel:
Als bij mij een paar behoorlijk bewapende kleerkasten van inbrekers inbreken na een paar andere akkefietjes (dat heeft dus niets te maken met wat hun vrienden, familie, kennissen e.d. doen), mij bedreigen en/of molesteren, mijn vrouw en kinderen doden etc. en ik zend hen en later flink wat van hun 'vrienden', familie, kennissen naar de andere wereld, dan ga ik (vooral ook juridisch) VEEL te ver. Ik mag de inbreker, die mogelijk mijn leven bedreigt maximaal dodelijk aanpakken.

Emotioneel misschien zeer begrijpelijk om meer mensen te pakken, maar dat wordt niet geaccepteerd (zéker niet in het groot met volkjes e.d.). En dat zal dus op mij gaan terugslaan. Vandaag en/of morgen in de toekomst. Ik kan een paria worden. Dan ga ik b.v. de bak in. Dat is nl. wat anders dan verdedigen, dat is moorden en als ik ook nog hun huizen plat maak of meer dan wordt het nog veel erger. En het wordt onthouden. Dan zullen ze met nieuwe bullies komen wellicht. En dan het hele verhaal opnieuw.... Nooit vrede, rust en veiligheid. Gehaat door weer anderen, vaak in meerderheid.
(Ik kan dit ook op een stad projecteren of op een landstrook zoals Gaza of de West Bank, de Golan, Libanon etc..)

En ik moet dan niet gaan roepen, dat de vrienden, familie, kennissen de bullies maar op het rechte pad hadden moeten brengen. (Heb ik wellicht ook niet de kracht voor.)

In geval Israël is dat vroeger door Israël zelf geprobeerd met een paar keer veel doden en ook forse destructie, maar op geringere schaal. Bombarderen in de Sinai van tunnels.Werkte dus niet. En ondertussen illegale nederzettingen, de Golan, Oost-Jerusalem. Dank meneer Trump, vanaf dát moment verwachtte ik een en ander, meer dan vroeger.
En als men dan ook nog de verdenking op zich laadt, dat men misschien wel eens een landje zou willen inpikken, dan gaat het nóg veel verder.

Zorg ervoor dat de haat weggaat. (Op welke manier dan ook, wat extreem moeilijk is, weet ik best.) Dát is de drijfveer. Veel productiever, dat wel. En anders kun je beter het hele Midden Oosten uit gaan moorden. En dat wordt ook niet gepikt vanzelfsprekend.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 10 nov 2025 14:21:scissors:
Wat nou kansen voor Gazanen?
Blijf omkijken en realiseer je de dogma’s van het Islamisme en vraag je dan af:
  • Wat nou kansen voor Gazanen?
Of kijk niet weg en herken de dogma’s die geweld reproduceren.

Wie oorlogsmisdaden pleegde, hoort gestraft te worden.
Volg het voor mijn part op de voet en klaag en jammer, prima!

Ik blijf hoopvol dat de Gazanen opnieuw de kans krijgen en
en dat ze die grijpen voor hun kinderen en hún toekomst,
in plaats van blijven kleven aan ideologieën die alles verwoesten.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 15:13

Even supersimpel:
Als bij mij een paar behoorlijk bewapende kleerkasten van inbrekers inbreken na een paar andere akkefietjes (dat heeft dus niets te maken met wat hun vrienden, familie, kennissen e.d. doen), mij bedreigen en/of molesteren, mijn vrouw en kinderen doden etc. en ik zend hen en later flink wat van hun 'vrienden', familie, kennissen naar de andere wereld, dan ga ik (vooral ook juridisch) VEEL te ver. Ik mag de inbreker, die mogelijk mijn leven bedreigt maximaal dodelijk aanpakken.

Emotioneel misschien zeer begrijpelijk om meer mensen te pakken, maar dat wordt niet geaccepteerd (zéker niet in het groot met volkjes e.d.). En dat zal dus op mij gaan terugslaan. Vandaag en/of morgen in de toekomst. Ik kan een paria worden. Dan ga ik b.v. de bak in. Dat is nl. wat anders dan verdedigen, dat is moorden en als ik ook nog hun huizen plat maak of meer dan wordt het nog veel erger. En het wordt onthouden. Dan zullen ze met nieuwe bullies komen wellicht. En dan het hele verhaal opnieuw.... Nooit vrede, rust en veiligheid. Gehaat door weer anderen, vaak in meerderheid.
(Ik kan dit ook op een stad projecteren of op een landstrook zoals Gaza of de West Bank, de Golan, Libanon etc..)

En ik moet dan niet gaan roepen, dat de vrienden, familie, kennissen de bullies maar op het rechte pad hadden moeten brengen. (Heb ik wellicht ook niet de kracht voor.)

In geval Israël is dat vroeger door Israël zelf geprobeerd met een paar keer veel doden en ook forse destructie, maar op geringere schaal. Bombarderen in de Sinai van tunnels.Werkte dus niet. En ondertussen illegale nederzettingen, de Golan, Oost-Jerusalem. Dank meneer Trump, vanaf dát moment verwachtte ik een en ander, meer dan vroeger.
En als men dan ook nog de verdenking op zich laadt, dat men misschien wel eens een landje zou willen inpikken, dan gaat het nóg veel verder.

Zorg ervoor dat de haat weggaat. (Op welke manier dan ook, wat extreem moeilijk is, weet ik best.) Dát is de drijfveer. Veel productiever, dat wel. En anders kun je beter het hele Midden Oosten uit gaan moorden. En dat wordt ook niet gepikt vanzelfsprekend.
Niet om het één of ander Gerard R.. Besef jij dat je hier spreekt vanuit het narratief van de zionistische terroristische beweging waarin de Palestijnen zelf schuldig zijn aan de bezetting van hun land door de zionistische terroristen?

Met andere woorden je spreekt vanuit het narratief alsof de Palestijnen voor en na de tweede wereld oorlog naar Palestina kwamen om daar de daar al eeuwen wonende bevolking, de mensen die zich zionisten noemen - geen idee wat dat woord precies betekent - af te maken. Dat komt mij voor als een volledig dystopisch beeld, maar dat is het beeld dat jij hier en vele mensen met jouw steeds maar weer opnieuw schetsen

Volgens mij was het andersom en is de zionistische de bezetter die naar hartelust de onschuldige Palestijnen ontmenselijken, treiteren, martelen, en vermoorden en dat al decennia lang. Dus nu niet doen alsof de Palestijnen de terroristen zijn die de zionisten hebben aangevallen wanneer het daden van verzet zijn tegen de bezetting van hun huis door dieven.

Daarbij, en ik heb al vele malen gezegd, overtreft het aantal gemartelde en vermoorde Palestijnen al decennia lang vele malen meer dan de hoeveelheid omgekomen zionisten door de hand van het gewapende verzet van de Palestijnse verzetsbeweging.

Dus wanneer je een figuur als HierEnNu is simpel wil uitleggen moet je wel bij het begin beginnen en niet net doen alsof de Palestijnen hier de inbrekers zijn terwijl het andersom is.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 nov 2025 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 10 nov 2025 15:35
=D> We zijn het eens! Lees mijn IDF-ethisch humaan hoogstaande artikel nog eens goed door.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2025 15:37
Gerard R. schreef: 10 nov 2025 15:13

Even supersimpel:

Niet om het één of ander Gerard R.. Besef jij dat je hier spreekt vanuit het narratief van de zionistische terroristische beweging waarin de Palestijnen zelf schuldig zijn aan de bezetting van hun land door de zionistische terroristen?
Ik snap je, maar ik zou wat jou pijn doet graag even laten. De Britten hebben de Joden daar gedropped, dat is mij zeer bekend, maar ik denk niet dat dat zal veranderen.
Met andere woorden je spreekt vanuit het narratief alsof de Palestijnen voor en na de tweede wereld oorlog naar Palestina kwamen om daar de daar al eeuwen wonende bevolking, de mensen die zich zionisten noemen - geen idee wat dat woord precies betekent - af te maken. Dat komt mij voor als een volledig dystopisch beeld, maar dat is het beeld dat jij hier en vele mensen met jouw steeds maar weer opnieuw schetsen
Palestijnen accepteerden de dropping niet en dan kan het gebeuren, dat daar geweld van komt. Dat gebeurt als je een volk verdrijft, onderdrukt ed..
Volgens mij was het andersom en is de zionistische de bezetter die naar hartelust de onschuldige Palestijnen ontmenselijken, treiteren, martelen, en vermoorden en dat al decennia lang. Dus nu niet doen alsof de Palestijnen de terroristen zijn die de zionisten hebben aangevallen wanneer het daden van verzet zijn tegen de bezetting van hun huis door dieven.
Ja. En Israël had met het Palestijns geweld ook een stok om mee te slaan, wat ze soms toch al deden. Ze zijn ook vaak als terroristen betiteld.
Daarbij, en ik heb al vele malen gezegd, overtreft het aantal gemartelde en vermoorde Palestijnen al decennia lang vele malen meer dan de hoeveelheid omgekomen zionisten door de hand van het gewapende verzet van de Palestijnse verzetsbeweging.
Zeker. Maar leed is leed en dat hebben Palestijnen ook aan Israëlis berokkend. Ook alweer onschuldigen vaak.
Dus wanneer je een figuur als HierEnNu is simpel wil uitleggen moet je wel bij het begin beginnen en niet net doen alsof de Palestijnen hier de inbrekers zijn terwijl het andersom is.
Wat dus ook niet de bedoeling was, en dat begrijp je vast best.
Alvast bedankt.
Yep.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 10 nov 2025 15:40
HierEnNu schreef: 10 nov 2025 15:35
=D> We zijn het eens! Lees mijn IDF-ethisch humaan hoogstaande artikel nog eens goed door.
Ja!!
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik heb nog een mooi interview waarin duidelijk wordt hoe de Palestijnen zelf schuldig zijn aan de aanvallen die ze te verduren krijgen van de zionistische terroristen.

Terror “every single day”: journalist Jasper Nathaniel on West Bank voilence and settler attacks

En ook vandaag zien we weer dat sinds het begin van de Nakba, voor en na 1948, er niks is veranderd in de mentaliteit van de zionistische terroristen, behalve dat we het nu, bijna live, op onze beeldschermen kunnen volgen waar dat toen niet kon.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 15:54 1.Ik snap je, maar ik zou wat jou pijn doet graag even laten. De Britten hebben de Joden daar gedropped, dat is mij zeer bekend, maar ik denk niet dat dat zal veranderen.

2.Palestijnen accepteerden de dropping niet en dan kan het gebeuren, dat daar geweld van komt. Dat gebeurt als je een volk verdrijft, onderdrukt ed..

3.Ja. En Israël had met het Palestijns geweld ook een stok om mee te slaan, wat ze soms toch al deden. Ze zijn ook vaak als terroristen betiteld.

4. Zeker. Maar leed is leed en dat hebben Palestijnen ook aan Israëlis berokkend. Ook alweer onschuldigen vaak.

5.Wat dus ook niet de bedoeling was, en dat begrijp je vast best.
Alvast bedankt.
Yep.
De Britten hebben de joden daar niet gedropt Gerard R. Het zijn de zionistische witte boorden terroristen die op eigen verzoek een dealtje hebben gemaakt met de Britten om van Palestina een thuis te maken voor de joden. En om kort te gaan hebben deze zionistische witte boorden terroristen de joden uit Europa opgeroepen naar Palestina te komen met de leugen dat Palestina een leeg land was voor een volk zonder land. Dus niks gedropt.

En verder hebben de Palestijnen echt zo’n grote rol niet gespeeld. De zionistische terroristen hebben dat zo geframed terwijl zij de Palestijnen aan het terroriseren waren. En verder hebben ze handig gebruik gemaakt van de aanvallen uit de buitenlanden op de dag van het illegale uitroepen van de zionistische entiteit Palestijnen massaal en met veel geweld te kunnen verdrijven van hun dorpen e.d. om plaats te maken voor joden zgn zonder thuis en dat terwijl ze zo’n hoge pet niet op hadden over de joden uit Europa, allemaal na te zoeken. Deze joden uit Europa werden allemaal heropgevoed ( gehersenspoeld) naar zionistisch terroristisch model wat tot op de dag van vandaag nog ongewijzigd gebeurd tot ver in het buitenland
De Palestijnen hebben de zionisten niet massaal aangevallen in die tijd en ook niet na die tijd, terwijl dat omgekeerd wel zo was. Je kunt dat allemaal nazoeken en vragen.

En bij puntje 4: ben je bezig het slachtoffer te blamen. Zoiets als het meisje dat aangevallen en verkracht werd van zich afsloeg om zichzelf te redden van haar aanvaller. En jij zegt nu maar…..ze is ook schuldig aan haar verkrachting want ze deed de verkrachter pijn.

En ja ik begrijp je.
Echter, ik loopt steeds aan tegen het gegeven dat men altijd maar blijft spreken vanuit het zionistische narratief terwijl dat narratief, historisch gezien, de ene leugen na de andere bevat. Het gaat mij om bewustwording, dus vandaar dat ik je er op aanspreek.
Laatst gewijzigd door Mus op 10 nov 2025 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Mus

Maar Israel is in militair opzicht lekker alles overheersend, vandaar dat zionist kan blijven dansen.
Wat maakt het sommigen uit hoe Israël er is gekoloniseerd (en dat nog steeds doet) ten koste van sloebers die alleen stenen hebben?
War rest is roepen dat IDF zo humaan is en het vervolgens zelf gaan geloven.
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

The fascist history of Ben Gvir

Hij heeft geleerd van de beste, zoveel is wel duidelijk. En dan te bedenken dat zijn ouders meer dan waarschijnlijk zijn geëmigreerd vanuit Europa naar Palestina en hij nu de oorspronkelijke bewoners met alle beschikbare methoden en middelen van hun thuisland wil verwijderen. Nu hij zijn leraar, in een graadje erger eigenlijk omdat hij afkomstig van immigranten, zo goed heeft opgevolgd hoeft hij eigenlijk alleen nog een hypermoderne gaskamer met ingebouwde oven ere te zetten in Gaza en op de westbank zodat hij iets sneller afkomt van ons soort. Of zou dat te veel te veel duidelijk maken wie feitelijk zijn grootste onbewuste psychopatische voorbeeld is?
Laatst gewijzigd door Mus op 10 nov 2025 17:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 10 nov 2025 16:30 @Mus

Maar Israel is in militair opzicht lekker alles overheersend, vandaar dat zionist kan blijven dansen.
Wat maakt het sommigen uit hoe Israël er is gekoloniseerd (en dat nog steeds doet) ten koste van sloebers die alleen stenen hebben?
Ik zag vandaag in een filmpje voorbij komen waar een volwassen vent in militaire outfit met zijn vriendje in de zelfde outfit een kleuter van hooguit een jaar of drie intimideerde en, volop genietend van haar verdriet, haar treiterig haar kleine kleuterfietsje afhandig maakten. Denk je dat een IDF soldaat kan zijn geweest wanneer ik zeg dat het incident plaats vond op de westbank?

Ja, ja, en dan zijn de zionistische terroristen verbaast dat ze niet zo lief gevonden worden of dat het applaus voor hun dappere daden, anders dan in de zionistische enteit, uit blijft.

Die zionistisch terroristen blijven maar hun eigen vijanden kweken, met als resultaat dat ze, kennelijk zonder het van zichzelf in de gaten te hebben, tot in de eeuwige dagen vanuit hun slachtofferrol de narcistische psychopaat kunnen blijven spelen.

Hoe zielig is het wanneer elke dag weer opnieuw de tweede wereldoorlog zich in je hoofd afspeelt en je daarom elke dag bezig bent “nazi’s” te bestrijden zonder te zien dat je voortdurend onschuldige kinderen, mensen, voor je loop hebt en die afmaakt.

Dit volk is mentaal zo diep verrot, dat ik er geen woorden voor heb, en er is geen hond die daar iets aan doet, dus gaat het terroriseren, het martelen en moorden rustig door.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 10 nov 2025 16:45.......
Dit volk is mentaal zo diep verrot, dat ik er geen woorden voor heb, en er is geen hond die daar iets aan doet, dus gaat het terroriseren, het martelen en moorden rustig door.
Met als gevolg, de blaren op de voeten van het dansen. Want O..O...O, wat zijn sommigen trots op hun Israël.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 10 nov 2025 16:45
dikkemick schreef: 10 nov 2025 16:30 @Mus

Ik zag vandaag in een filmpje voorbij komen waar een volwassen vent in militaire outfit met zijn vriendje in de zelfde outfit een kleuter van hooguit een jaar of drie intimideerde en, volop genietend van haar verdriet, haar treiterig haar kleine kleuterfietsje afhandig maakten. Denk je dat een IDF soldaat kan zijn geweest wanneer ik zeg dat het incident plaats vond op de westbank?

Ja, ja, en dan zijn de zionistische terroristen verbaast dat ze niet zo lief gevonden worden of dat het applaus voor hun dappere daden, anders dan in de zionistische enteit, uit blijft.

Die zionistisch terroristen blijven maar hun eigen vijanden kweken, met als resultaat dat ze, kennelijk zonder het van zichzelf in de gaten te hebben, tot in de eeuwige dagen vanuit hun slachtofferrol de narcistische psychopaat kunnen blijven spelen.

Hoe zielig is het wanneer elke dag weer opnieuw de tweede wereldoorlog zich in je hoofd afspeelt en je daarom elke dag bezig bent “nazi’s” te bestrijden zonder te zien dat je voortdurend onschuldige kinderen, mensen, voor je loop hebt en die afmaakt.

Jouw verdriet maakt dat jij en velen woedend naar dat deel van Israël willen uithalen.
Dat is te begrijpen, logisch en terecht omdat ze veel te ver zijn gegaan en een macabere farce hebben gemaakt van hun 'verdediging'.
Maar 'het volk' zo typeren is simpel onjuist.

Ik kan je verzekeren, dat er ook een heleboel prima Israëli's zijn hoor. die dit, wat is gebeurd, verfoeien.
Het is dus ook een zeer verdeeld volk, hoewel machthebbers dat anders willen zien en verkondigen. Vanzelfsprekend dat laatste.
Zij zouden zich bezig moeten houden met het tegengaan van de haat. In ieder geval met iets positievers dan
met doden van Palestijnen, vernietiging van hun landje, platmaken van de bebouwing anexatie en verovering, ook elders.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En dit is krankzinnig:

https://www.aljazeera.com/gallery/2024/ ... source=rss
Het Israëlische leger heeft doelen in het overvolle Rafah gebombardeerd, uren nadat Amerikaanse functionarissen Tel Aviv hadden gewaarschuwd voor uitbreiding van zijn grondoffensief naar de zuidelijke stad, waar meer dan de helft van de 2,3 miljoen inwoners van de Gazastrook hun toevlucht heeft gezocht.

De Amerikaanse president Joe Biden noemde het gedrag van Israël in de oorlog “over de top” in de zwaarste kritiek tot nu toe vanuit Washington op zijn naaste bondgenoot, te midden van zorgen over het stijgende dodental onder burgers in de enclave. (..)
Iedereen daar naar toe sturen en dan dit, terwijl de VS waarschuwt... Dat is kwaadaardig.
Plaats reactie