HierEnNu schreef: ↑10 nov 2025 14:07
dikkemick schreef: ↑10 nov 2025 13:17
HierEnNu. Je schrijft: Ik ben en blijf voorstander van een vreedzaam en welvarend leven voor alle Gazanen
Waarom past niet bij het oorlogszuchtige Israël? Ze krijgen geen kans
Jij weet als geen ander dat discussiëren op deze manier tussen ons zinloos is.
Een land dat wordt aangevallen en zich verdedigt, is niet oorlogszuchtig.
De Gazanen kregen kansen, en hebben die vergooid door Hamas&Co niet te bestrijden,
maar hen te laten heersen. Nu proeven ze de bittere vruchten daarvan.
Ik hoop dat ze opnieuw een kans krijgen,
en die benutten door te kiezen voor hun kinderen en
hún toekomst,
in plaats van vast te blijven houden aan de dogma’s van het Islamisme.
Je snapt het niet , HierEnNu. Je wilt het niet snappen.
Even supersimpel:
Als bij mij een paar behoorlijk bewapende kleerkasten van inbrekers inbreken na een paar andere akkefietjes (dat heeft dus niets te maken met wat hun vrienden, familie, kennissen e.d. doen), mij bedreigen en/of molesteren, mijn vrouw en kinderen doden etc. en ik zend hen en later flink wat van hun 'vrienden', familie, kennissen naar de andere wereld, dan ga ik (vooral ook juridisch) VEEL te ver. Ik mag de inbreker, die mogelijk mijn leven bedreigt maximaal dodelijk aanpakken.
Emotioneel misschien zeer begrijpelijk om meer mensen te pakken, maar dat wordt niet geaccepteerd (zéker niet in het groot met volkjes e.d.). En dat zal dus op mij gaan terugslaan. Vandaag en/of morgen in de toekomst. Ik kan een paria worden. Dan ga ik b.v. de bak in. Dat is nl. wat anders dan verdedigen, dat is moorden en als ik ook nog hun huizen plat maak of meer dan wordt het nog veel erger. En het wordt onthouden. Dan zullen ze met nieuwe bullies komen wellicht. En dan het hele verhaal opnieuw.... Nooit vrede, rust en veiligheid. Gehaat door weer anderen, vaak in meerderheid.
(Ik kan dit ook op een stad projecteren of op een landstrook zoals Gaza of de West Bank, de Golan, Libanon etc..)
En ik moet dan niet gaan roepen, dat de vrienden, familie, kennissen de bullies maar op het rechte pad hadden moeten brengen. (Heb ik wellicht ook niet de kracht voor.)
In geval Israël is dat vroeger door Israël zelf geprobeerd met een paar keer veel doden en ook forse destructie, maar op geringere schaal. Bombarderen in de Sinai van tunnels.Werkte dus niet. En ondertussen illegale nederzettingen, de Golan, Oost-Jerusalem. Dank meneer Trump, vanaf dát moment verwachtte ik een en ander, meer dan vroeger.
En als men dan ook nog de verdenking op zich laadt, dat men misschien wel eens een landje zou willen inpikken, dan gaat het nóg veel verder.
Zorg ervoor dat de haat weggaat. (Op welke manier dan ook, wat extreem moeilijk is, weet ik best.) Dát is de drijfveer. Veel productiever, dat wel. En anders kun je beter het hele Midden Oosten uit gaan moorden. En dat wordt ook niet gepikt vanzelfsprekend.