Geen antwoord op mijn vraag.ChaimNimsky schreef: ↑29 nov 2025 20:51Oekraine voert voornamelijk aanvallen uit op militaire en strategische doelen, niet op burgers zoals Rusland dat doet. Russische luchtverdediging is weinig effectief en Oekraïne weet bijna dagelijk belangrijke doelen, zoals raffinaderijen of infrastructuur, te raken met langeafstandswapens.Gerard R. schreef: ↑29 nov 2025 19:56 Toch is mij éen ding niet duidelijk.
Net als Rusland is Ukraine in staat om heel veel drones te maken waarmee je de 'vijand´ dan kunt bestoken op alle denkbare manieren zoals de Russen dat doen.
Toch zie ik elke nacht aanvallen van honderden drones op Ukrainse steden en relatief weinig Ukrainse aanvallen op Russische steden. Wel doen de Ukrainers aanvallen op strategische doelen, zoals Russische olie-installaties of tankers.
Maar het is daar zeker niet Ukrainse 'vergelding'. Zou het door Russische afweer komen, of wat...?
Het zou toch eerlijker zijn: Russische aanval op een Ukrainse stad, Ukrainse aanval op een Russische stad. Moskou ligt in de buurt. (Vandaar naar Putin's zeggen de angst van de Russen voor de Navo.)
![]()
Gecomprimeerde herhaling van wat ik schreef.
Als ik kijk naar het MO, dan kan ik me heel wat anders voorstellen in deze...