De VN heeft nooit meer gekund, dan dat de VS het toestond of er opdracht toe gaf.Gerard R. schreef: ↑07 nov 2025 22:00Ook de Amerikaanse wetgeving verkeert zwaar onder druk. Het gaat van kwaad tot erger naar mijn waarneming en niet alleen die van mij. Het Internationaal Recht en de VN kunnen bijna niets meer. Ik hoop er het beste van, maar vertrouwen heb ik niet veel nog.dikkemick schreef: ↑07 nov 2025 21:06 Nieuws om weer op te dansen!
Amerikaanse inlichtingen wijzen op twijfels binnen Israëlisch leger over Gaza | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/knMAhzDuoEWkpPnxk
De informatie vergrootte de bezorgdheid in Washington dat Israël opzettelijk burgers en humanitaire hulpverleners aanviel, bevestigen de bronnen tegen persbureau Reuters.
Daarop zouden Amerikaanse functionarissen van verschillende departementen en advocaten hebben overlegd in de Nationale Veiligheidsraad. Als vast zou komen te staan dat Israël inderdaad oorlogsmisdaden pleegde, dan zou Washington op basis van Amerikaanse wetgeving de wapenleveranties en het delen van inlichtingen met Israël moeten staken.
De de orders uit Washington ons minder aanstaan gaat dit opvallen.
PS.
De structuur van de VN deugt niet, maar dat is een andere discussie.