Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 07 nov 2025 22:00
dikkemick schreef: 07 nov 2025 21:06 Nieuws om weer op te dansen!

Amerikaanse inlichtingen wijzen op twijfels binnen Israëlisch leger over Gaza | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/knMAhzDuoEWkpPnxk

De informatie vergrootte de bezorgdheid in Washington dat Israël opzettelijk burgers en humanitaire hulpverleners aanviel, bevestigen de bronnen tegen persbureau Reuters.

Daarop zouden Amerikaanse functionarissen van verschillende departementen en advocaten hebben overlegd in de Nationale Veiligheidsraad. Als vast zou komen te staan dat Israël inderdaad oorlogsmisdaden pleegde, dan zou Washington op basis van Amerikaanse wetgeving de wapenleveranties en het delen van inlichtingen met Israël moeten staken.
Ook de Amerikaanse wetgeving verkeert zwaar onder druk. Het gaat van kwaad tot erger naar mijn waarneming en niet alleen die van mij. Het Internationaal Recht en de VN kunnen bijna niets meer. Ik hoop er het beste van, maar vertrouwen heb ik niet veel nog.
De VN heeft nooit meer gekund, dan dat de VS het toestond of er opdracht toe gaf.
De de orders uit Washington ons minder aanstaan gaat dit opvallen.

PS.
De structuur van de VN deugt niet, maar dat is een andere discussie.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 07 nov 2025 23:03 Vrijheid die gebaseerd is op de verdrijving van anderen is geen vrijheid, het is hetzelfde principe waar je zelf onder zegt te lijden. Zolang je niet het onderscheid maakt tussen politieke meningsverschil en etnische haat, voed je precies datgene wat je zegt te verafschuwen.
Inderdaad helemaal waar.

Het is voor 1000% toepasbaar op de Zionisten die de Palestijnen te vuur en te zwaard verdrijven.

Dus steek je hand maar eens in je eigen pro-zionistische boezem.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 nov 2025 09:09
HierEnNu schreef: 07 nov 2025 23:03 Vrijheid die gebaseerd is op de verdrijving van anderen is geen vrijheid,
het is hetzelfde principe waar je zelf onder zegt te lijden.

Zolang je niet het onderscheid maakt tussen politieke meningsverschil en etnische haat,
voed je precies datgene wat je zegt te verafschuwen.
Inderdaad helemaal waar.

Het is voor 1000% toepasbaar op de Zionisten die de Palestijnen te vuur en te zwaard verdrijven.

Waar voed ik datgene wat ik zeg te verafschuwen? Ik maak juist wél onderscheid
tussen politiek meningsverschil en etnische haat. Dat onderscheid lijkt jou te ontgaan.

Ik ben een Zionist in de oorspronkelijke betekenis van het woord en
ben dus iemand die het bestaansrecht van Israël wél erkent.

Nooit heb ik iemand te vuur en te zwaard verdreven:
  • dat frame laat ik graag bij degenen
    die liever met karikaturen discussiëren dan met mensen.
===============
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 nov 2025 08:58
HierEnNu schreef: 07 nov 2025 17:29
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
Door het veroordelen van de wandaden van de Zionisten als antisemitisme te brandmerken bevorder je juist het antisemitisme.
Ji bent namelijk iemand die daar geen onderscheid in maakt.

Alle kritiek doe je af als antisemitisme zonder op die kritiek in te gaan, dat werkt al heel lang niet meer bij de meeste mensen.
Dat is een bekend trucje, Tiberius. Eerst de grens tussen kritiek en haat uitwissen, en dan klagen dat niemand meer het verschil ziet. Ik heb nergens beweerd dat kritiek op Israël antisemitisch is,
wél dat antisemitische uitingen geen kritiek zijn.
Wie het ene verwart met het andere, helpt het echte gesprek om zeep.
  • Antisemitisme benoemen is geen taboe-machine, het is gewoon fatsoen.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 08 nov 2025 09:37
HierEnNu schreef: 07 nov 2025 23:03 Vrijheid die gebaseerd is op de verdrijving van anderen is geen vrijheid,
het is hetzelfde principe waar je zelf onder zegt te lijden.

Zolang je niet het onderscheid maakt tussen politieke meningsverschil en etnische haat,
voed je precies datgene wat je zegt te verafschuwen.
Inderdaad helemaal waar.

tussen politiek meningsverschil en etnische haat. Dat onderscheid lijkt jou te ontgaan.

===============
Door het veroordelen van de wandaden van de Zionisten als antisemitisme te brandmerken bevorder je juist het antisemitisme.

Alle kritiek doe je af als antisemitisme zonder op die kritiek in te gaan, dat werkt al heel lang niet meer bij de meeste mensen.
Dat is een bekend trucje, Tiberius. Eerst de grens tussen kritiek en haat uitwissen, en dan klagen dat niemand meer het verschil ziet. Ik heb nergens beweerd dat kritiek op Israël antisemitisch is,
Je speelt gewoon weer die zelfde kaart.

Kritiek op het zionisme is voor jou on de praktijk een vorm van antisemitisme.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 07 nov 2025 17:57
gerard_m schreef: 07 nov 2025 17:48

Een lang verhaal.

Maar geen antwoord op de vraag wie er dan precies gedeporteerd moeten worden.
Dus nogmaals:
zijn dat de mensen die zionistische ideeen aanhangen of de Joden?
Ik ga als semiet niet eens in op deze onzin gerard_m. Je zult het moeten doen met bovenstaande verhaal, dat lijkt mij genoeg te zeggen.
Niks onzin, juist als Palestijnse die terugkijkt op de Naqba zou je deze vraag serieus moeten nemen als je zelf oproept een groep mensen te verplaatsen.

Ik stel een normale vraag.
je duikt gewoon weg zodra het wat concreter wordt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heel juist! Alles wordt onder deze term geschaard waardoor 'antisemitisme ' de lading niet meer dekt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 nov 2025 10:20
HierEnNu schreef: 08 nov 2025 09:37

Inderdaad helemaal waar.

===============

Je speelt gewoon weer die zelfde kaart.

Kritiek op het zionisme is voor jou on de praktijk een vorm van antisemitisme.
Kritiek op beleid is één ding.
Het bestaansrecht van Israël ontkennen is iets heel anders:
  • dát is antisemitisme.
Dat verschil lijkt jou te ontgaan, wellicht omdat de afkeer zwaarder weegt dan de nuance?
Werkelijk duurzame vrede in de Levant begint bij erkenning van Israël.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 nov 2025 11:08 Kritiek op beleid is één ding.
  • dát is antisemitisme.
Dat verschil lijkt jou te ontgaan, wellicht omdat de afkeer zwaarder weegt dan de nuance?
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, erkent niemand het bestaansrecht van een staat die Israël heet.
Wat sommigen wel zien en ontkennen is het recht om de staat almaar groter te willen maken ten koste van mensen die blijkbaar helemaal geen rechten hebben.

Wat sommigen ook betwisten en bekritiseren is de wijze waarop koloniaal Israël is ontstaan, wederom ten koste van die bevolkingsgroep die als Untermensch wordt gezien.
Op verzoek van dikkemick "typefout erkent" 16.14u veranderd in "ontkent" Maria
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 08 nov 2025 11:20
  • dát is antisemitisme.
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, erkent niemand het bestaansrecht van een staat die Israël heet.
Wat sommigen wel zien en ontkennen is het recht om de staat almaar groter te willen maken ten koste van mensen die blijkbaar helemaal geen rechten hebben.

Wat sommigen ook betwisten en bekritiseren is de wijze waarop koloniaal Israël is ontstaan, wederom ten koste van die bevolkingsgroep die als Untermensch wordt gezien.
De stichting van de zionistische staat is een onherstelbare historische misdaad.

Dat komt in de geschiedenis wel vaker voor:
Ook het importeren op grote schaal van negerslaven in Amerika was zo'n onherstelbare historische misdaad.
Hier zijn er ook nog maar weinige van mening dat hun nakomelingen zouden moeten worden terug gestuurd.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 08 nov 2025 11:20 Volgens mij, maar ik kan me vergissen, erkent niemand het bestaansrecht van een staat die Israël heet.
Israel bestaat officieel en het bestaan van de prachtige Joodse staat is erkend door de VN.

Een Palestijnse staat bestaat daarentegen niet en het ziet er evenmin naar uit dat deze ooit nog volwaardig zal bestaan. Sterker, de data laten zien dat de helft van de Palestijnen graag weg wil uit het gebied. Israel stelt zich op het standpunt dat het de emigratie van deze Palestijnen die dat wensen wil faciliteren. Hoe dan ook, zal het gebied onder controle komen van anderen onder leiding van Blair en onder toezicht van Trump.

Daarnaast gaat Israel Ma'ale Adumim met Jeruzalem verbinden. Dit snijdt de verbinding tussen Ramallah en Bethlehem af, en dat is een andere spijker in de kist van het idee van een Palestijnse staat.
... die bevolkingsgroep die als Untermensch wordt gezien.
Untermensch is zo'n beladen term door de Tweede Wereldoorlog.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 08 nov 2025 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 nov 2025 11:40
dikkemick schreef: 08 nov 2025 11:20
  • dát is antisemitisme.

De stichting van de zionistische staat is een onherstelbare historische misdaad.

Dat komt in de geschiedenis wel vaker voor:
Ook het importeren op grote schaal van negerslaven in Amerika was zo'n onherstelbare historische misdaad.
Hier zijn er ook nog maar weinige van mening dat hun nakomelingen zouden moeten worden terug gestuurd.
Joden (want daar hebben we het over igv antisemitisme) hebben wat mij betreft bestaansrecht. En of dat nu in Israël of Duitsland is, maakt mij niet uit. Maar Joden en alle andere Israëliërs hebben zich aan humane wetten te houden en moeten STOPPEN met koloniseren en Palestijnen als Untermenschen zien.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Heb persoonlijk aanzienlijk liever beledigingen aan mijn adres dan dat soort medelevende woorden. Ben daar allegisch voor. We hebben jouw goedkeuring sowieso niet nodig. Andermans mededogen zal ons aan onze derriere oxideren -- twee millennia van christelijke liefde hebben meer dan genoeg hun tol geëist bij de Joden. We kunnen heel goed onze eigen boontjes doppen en succesvol zijn.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 08 nov 2025 12:00
dikkemick schreef: 08 nov 2025 11:20 Volgens mij, maar ik kan me vergissen, erkent niemand het bestaansrecht van een staat die Israël heet.
Israel bestaat officieel en het bestaan van de prachtige Joodse staat is erkend door de VN.

Een Palestijnse staat bestaat daarentegen niet en het ziet er evenmin naar uit dat deze ooit nog volwaardig zal bestaan. Sterker, de data laten zien dat de helft van de Palestijnen graag weg wil uit het gebied. Israel stelt zich op het standpunt dat het de emigratie van deze Palestijnen die dat wensen wil faciliteren. Hoe dan ook, zal het gebied onder controle komen van anderen onder leiding van Blair en onder toezicht van Trump.

Daarnaast gaat Israel Ma'ale Adumim met Jeruzalem verbinden. Dit snijdt de verbinding tussen Ramallah en Bethlehem af, en dat is een andere spijker in de kist van het idee van een Palestijnse staat.
... die bevolkingsgroep die als Untermensch wordt gezien.
Untermensch is zo'n beladen term door de Tweede Wereldoorlog.
Jaja Nimsky
In Auschwitz machte arbeit frei.

Je bent echt the grandmaster of euphemism.

Ik schreef heg eerder en kreeg veel commentaar maar mijn schrijven blijkt de waarheid zeer dicht te naderen

Israël (de politiek) is kwalijker dan de Holocaust van weleer. Israël krijgt nl alle steun in het verdrijven van de Untermensch.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 08 nov 2025 12:37 Heb persoonlijk aanzienlijk liever beledigingen aan mijn adres dan dat soort medelevende woorden. Ben daar allegisch voor. We hebben jouw goedkeuring sowieso niet nodig. Andermans mededogen zal ons aan onze derriere oxideren -- twee millennia van christelijke liefde hebben meer dan genoeg hun tol geëist bij de Joden. We kunnen heel goed onze eigen boontjes doppen en succesvol zijn.
Dat eerste maak je iedere keer maar al te pijnlijk duidelijk. Supermacht en kolonisator, tevens onderdrukker en verdrijver Israël staat bij jou onvoorwaardelijk bovenaan.
Israël mag, zoals eerder gezegd, op jouw bordje kaviaar schijten. JIj eet het vol trots en met smaak op, waarna je een dansje van plezier maakt.
Maar ook nu weer betrek je alles op JODEN.
Handig als je de antisemitisme kaart wilt spelen, maar dom en kortzichtig in een gesprek als deze.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 08 nov 2025 13:33
ChaimNimsky schreef: 08 nov 2025 12:37 Heb persoonlijk aanzienlijk liever beledigingen aan mijn adres dan dat soort medelevende woorden. Ben daar allegisch voor. We hebben jouw goedkeuring sowieso niet nodig. Andermans mededogen zal ons aan onze derriere oxideren -- twee millennia van christelijke liefde hebben meer dan genoeg hun tol geëist bij de Joden. We kunnen heel goed onze eigen boontjes doppen en succesvol zijn.
Dat eerste maak je iedere keer maar al te pijnlijk duidelijk. Supermacht en kolonisator, tevens onderdrukker en verdrijver Israël staat bij jou onvoorwaardelijk bovenaan.
Israël mag, zoals eerder gezegd, op jouw bordje kaviaar schijten. JIj eet het vol trots en met smaak op, waarna je een dansje van plezier maakt.
Maar ook nu weer betrek je alles op JODEN.
Handig als je de antisemitisme kaart wilt spelen, maar dom en kortzichtig in een gesprek als deze.
Ze kunnen natuurlijk niet hun eigen boontjes doppen.
Zet het Westen integraal alles met ze stop, dan stort hun Rijk binnen vijf jaar in elkaar.
Hun Grootheidswaan komt voort uit een minderwaardigheidscomplex dat is een bekend iets.

Het best zien we dat uit het feit dat ze hun herkomst niet afzweren, maar hun westerse paspoorten en taal behouden, voor het geval dat.
Dat geeft aan dat ze innerlijk onzekerder zijn dan ze doen voorkomen.

Dit soort gedrag zag men ook bij neo-kolonialen die afgaven op waar van ze kwamen.
Toen het fout ging, kwamen ze terug en huppelden naar de sociale dienst.
Plaats reactie