Wat lees je nu?

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Wat lees je nu?

Bericht door doctorwho »

De grote onthaler is inderdaad een schitterende parabel. Ben ook al lange tijd fervent lezer van de avonturen van onze heer van stand. Heb inmiddels vrijwel alles wel in de boekenkast tot aan de landkaarten van het gebied rond Rommeldam. Kan eigenlijk steeds wel opnieuw in één of ander verhaal beginnen. Nu bezig in het Griffioen ei.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

siger schreef:
Hiëronymus schreef:"The God Delusion" besteld... #-o
Het zal je niet berouwen. Het is één van de zeer weinige boeken die ik in een ruk heb uitgelezen.
Haha, meer studie-ontwijkend-gedrag. :D
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Hiëronymus schreef:
siger schreef:
Het zal je niet berouwen. Het is één van de zeer weinige boeken die ik in een ruk heb uitgelezen.
Maar dat sluit een opsteker niet uit. :)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Hiëronymus schreef:
siger schreef:
Ik begrijp je niet.
Hiëronymus
Ervaren pen

Ik bedoel dat ik in plaats van het lezen van boekjes beter aan mijn kennis van het Κοινή-Grieks zou kunnen werken. Het lezen van dat boekje lijkt me een stuk plezieriger.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

De val van Prometheus - Ton Lemaire

Een erg optimistisch boek.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Hiëronymus
Ervaren pen

The God Delusion is echt een heerlijk boek, vooral om die parodie op het godsbewijs van Anselmus heb ik dubbel gelegen. :D
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Hiëronymus schreef:The God Delusion is echt een heerlijk boek, vooral om die parodie op het godsbewijs van Anselmus heb ik dubbel gelegen. :D
Anderen kunnen het minder waarderen:
http://dangerousfools.blogspot.com/2010 ... nselm.html

:lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Hiëronymus
Ervaren pen

Hij heeft een punt, het is niet het inhoudelijk sterkste punt van Dawkins, maar Dawkins geeft ook aan dat zijn specialiteit daar niet ligt en verwijst voornamelijk naar bezwaren die verschillende filosofen hebben geuit tegen het bewijs, als bioloog richt hij zich op andere gebieden. Die parodie heeft hij dan ook van iemand anders overgenomen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Persoonlijk, ik heb the god delusion ook gelezen, vond ik het een overbodig boek.

Hij kan veel beter op z'n vakgebied schrijven, hoewel ik wel begrijpen kan dat hij het geschreven heeft.
siger

Bericht door siger »

Jim schreef:Persoonlijk, ik heb the god delusion ook gelezen, vond ik het een overbodig boek.
Dat hangt er vanaf wat je er van verwacht. Het nut van The God Delusion was dat atheisme er sindsdien veel meer "staat" en ernstig genomen wordt. Zo'n boek was niet makkelijk te schrijven. Een afgewogen orgelspel op gevoelige tenen.
Jinny

Bericht door Jinny »

In dat opzicht bekeken zal je gelijk hebben, hoewel ik me afvraag hoeveel beminde gelovigen het boek ingekeken dan wel serieus genomen hebben.
Als statement zal het z'n nut gehad hebben.
DeeDee

Bericht door DeeDee »

Het boek "Wij zijn ons brein" van Dick Swaab ga ik voor de tweede keer lezen. Ik heb het meteen toen het uitkwam gekocht en gelezen maar iemand met mijn verstandelijke vermogens moet zo'n boek echt wel twee keer lezen. Ik had al snel in de gaten dat ik het twee keer moest lezen maar nu ga ik dat dus doen. :)
Jinny

Bericht door Jinny »

Twee boeken, Kapelaan van de Duivel, Dawkins en Het toppunt van onwaarschijnlijkheid, van dezelfde auteur.
De laatste lees ik in de pauzes op mijn werk.

Waar ik inmiddels de bijnaam 'professor Zonnebloem' toebedeeld gekregen heb. :lol: :lol:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Twee boeken, Kapelaan van de Duivel, Dawkins en Het toppunt van onwaarschijnlijkheid, van dezelfde auteur.
De laatste lees ik in de pauzes op mijn werk.

Waar ik inmiddels de bijnaam 'professor Zonnebloem' toebedeeld gekregen heb. :lol: :lol:
En je hebt ze niet kunnen overtuigen om het ook te lezen. Op dit moment lees ik "En de zee spleet in tweeën", van Marcel Hulspas. De bronnen van de bijbel kritisch onderzocht. Het is een boek met een heel klein lettertype. Met voetnoten die nog veel kleiner zijn. Er had een leesbril bij gemoeten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie